Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa

Analiza fundamentalna przedsiębiorstw to metoda ustalenia ich kondycji finansowej i prognozy rozwoju na najbliższe lata.Korzystają z niej przede wszystkim inwestorzy, wyszukujący najlepiej rokujące spółki giełdowe. W jakich innych sytuacjach warto przeprowadzić taką analizę? Na czym ona polega? Sprawdźmy. Aby ustalić, czy spółka będzie przynosiła zyski czy straty, nie wystarczy sprawdzić jej bilans roczny. Trzeba przeanalizować jej kondycję w kontekście ogólnej sytuacji gospodarczej w kraju, a także tendencji ekonomicznych w danej branży. Należy sprawdzić wskaźniki fundamentalne i zastanowić się nad tym, na ile mogą zaszkodzić przedsiębiorstwu firmy konkurencyjne. Do tego służy właśnie analiza fundamentalna spółek. Komu i do czego jest ona potrzebna? Jak ją odpowiednio przeprowadzić? Spieszymy z wyjaśnieniami. Spis treści pokaż 1 Metody analizy aktywów przedsiębiorstwa 2 Definicja analizy fundamentalnej 3 Komu i do czego potrzebna jest analiza fundamentalna przedsiębiorstwa? 4 Etapy przeprowadzania fundamentalnej analizy spółki 4.1 Wskaźniki finansowe i fundamentalne, wykorzystywane do analizy 4.2 Najczęstsze błędy w przeprowadzaniu analizy fundamentalnej 5 Jak wycenić rzeczywistą wartość akcji pod kątem inwestycyjnym? Metody analizy aktywów przedsiębiorstwa Analitycy finansowi oraz doradcy inwestycyjni wyróżniają dwie techniki wyceny wartości spółek. Należy do nich analiza techniczna i analiza fundamentalna. Ta pierwsza bazuje na analizie wykresów historycznych wynikach ceny akcji, rachunku zysków i strat, ilości akcjonariuszy