Rękojmia – co to jest? Jak może uchronić cię przed szkodami? Różnice między rękojmią a gwarancją

Rękojmia to termin niezwykle istotny dla każdego konsumenta.Ma fundamentalne znaczenie w kontekście rozpatrywania rozmaitych reklamacji. Prawo rękojmi ma w założeniu chronić klientów przed potencjalnie nieuczciwymi praktykami ze strony sprzedawców. Jakimi? Przede wszystkim związanymi ze sprzedażą wadliwego towaru. Dowiedz się, jak dokładnie wyglądają zasady rękojmi. Przekonaj się, o jakich prawach musisz wiedzieć jako konsument. Spis treści pokaż 1 Rękojmia – definicja 1.1 Rękojmia a reklamacja 2 Rękojmia a gwarancja 3 Rękojmia za wady fizyczne 4 Rękojmia za wady prawne 5 Prawa konsumenta – rękojmia chroniąca kupującego 5.1 Rękojmia – inne obowiązki sprzedającego i prawa konsumenta 6 Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi – terminy 6.1 Rękojmia za wady prawne – terminy 7 Rękojmia – podsumowanie Rękojmia – definicja Rękojmia – co to właściwie znaczy? Jest to odpowiedzialność, którą ponosi sprzedawca wobec klienta w związku z ewentualnymi wadami fizycznymi i prawnymi rzeczy, którą sprzedaje. Mówiąc wprost, jeżeli dany sprzedawca sprzeda ci wadliwy produkt, to po jego stronie leży obowiązek naprawienia wady. Instrument ten, co oczywiste, ma zastosowanie przede wszystkim przy umowach sprzedaży. Rękojmia może jednak zostać zastosowana również w innych stosunkach prawnych. Wszelkie zasady dotyczące rękojmi reguluje Kodeks cywilny, a dokładnie jego artykuły 556-576. Rękojmia a reklamacja Jakie są różnice między rękojmią