Prowadzenie firmy

Książki biznesowe – inspirujące książki, które warto przeczytać, jeśli prowadzisz firmę


5/5 - (5 votes)

Czy warto czytać książki biznesowe? Oczywiście! Po takie pozycje warto sięgnąć nie tylko wtedy, kiedy zależy ci na rozwoju swojego biznesu. Wybieraj je również jako inspirację – to właśnie z nich dowiesz się, jak odnieść sukces! Poznaj marketingowe bestsellery!

Najlepsze książki biznesowe przeznaczone są nie tylko dla osób, które marzą o rozwoju swojego biznesu. Analitycy z wall street i właściciele firm przynoszących wielomilionowe zyski to również autorzy książek o biznesie uczących tego, jak rozwijać swoje kompetencje i zyskać pewność siebie. Chcesz poznać szczegóły? Sprawdź więc nasze zestawienie najlepszych książek rozwojowych!

Umysł miliardera

Książki biznesowe Umysł miliardera

Książka „Umysł Miliardera. 20 Zasad Bogactwa i Sukcesu Najbogatszych Ludzi Świata” to prawdziwy światowy bestseller. Rafael Badziag na prawie 400 stronach spisał wywiady z 21 wyjątkowymi osobami – miliarderami, którzy swoje bogactwo budowli od zera. Każdy z nich wyjawia, na czym polegał sekret jego sukcesu. W książce znajdziesz wypowiedzi takich osób jak: australijski bilioner Manny Stul, prezes Jollibee Foods Corporation, Tony Tan Caktiong czy Polak, Michał Sołowow – miliarder działający w branży podłóg drewnianych i ceramiki sanitarnej. Dzięki wspomnieniom i radom miliarderów dowiesz się, jak pomóc swojej firmie wznieść się na wyższy poziom i osiągnąć spektakularny sukces. Książka może także stać się inspiracją do wprowadzenia zmian w swoim życiu prywatnym – ono również rzutuje przecież na to, w jaki sposób pracujesz i prowadzisz biznes.


Fastlane milionera

książki biznesowe Fastlane milionera

Czy warto przeczytać „Fastlane milionera”? Oczywiście! „Fastlane milionera”, książka M.J. DeMarco, to opowieść o życiu, rozwoju i dojściu do ogromnych pieniędzy przez jej autora. Wszystko spisane lekkim stylem i z dużą dozą poczucia humoru. Rady, które w zasadzie czytają się same (bo książka aż tak wciąga!) dostajesz więc w tym przypadku od praktyka. Szczegółowo i wyczerpująco odpowiada on na wszystkie pytania, jakie chciałbyś zadać milionerowi. Jeśli chodzi o książki biznesowe dla ambitnych i przedsiębiorczych osób, ta na pewno stanowi pozycję obowiązkową!


Odważni wygrywają

Książki biznesowe Odważni wygrywają

„Odważni wygrywają. Lekcje życia i przywództwa od członków sił specjalnych SAS” to książka wyjątkowa. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ta pozycja pozornie ma niewiele wspólnego z biznesem. „Odważni wygrywają” to książka stworzona przez 4 brytyjskich żołnierzy elitarnych sił specjalnych SAS. Są wśród nich: snajper, ekspert od materiałów wybuchowych, uczestnik misji pokojowych na Bałkanach oraz uczestnik morskich operacji antyterrorystycznych. Wszyscy przeszli wyczerpujące szkolenie, które nauczyło ich radzić sobie w ekstremalnych sytuacjach i wychodzić z nich obronną ręką. Teraz zdradzają techniki znane dotąd tylko najlepszym żołnierzom i pokazują, jak przełożyć je na inne dziedziny życia. Dzięki radom doświadczonych komandosów nauczysz się m.in. prowadzić skuteczne negocjacje, zarządzać ludźmi oraz motywować zespół do pracy. Krótko mówiąc: ta świetna książka pomoże ci osiągnąć sukces w biznesie!


Siła subskrypcji

Książki biznesowe Siła subskrypcji

Jesteś ciekawy, jak rozwinąć i prowadzić biznes oparty na modelu subskrypcji? Książka Johna Warrillowa to wyczerpująca odpowiedź na twoje pytanie! Autor podzielił treść na trzy części. Pierwsza z nich opowiada więcej na temat modelu subskrypcji i o tym, dlaczego wdrożyli go tacy rynkowi giganci jak Apple, Amazon czy Spotify. Poznasz 8 metod, które sprawiają, że prowadzenie biznesu przestaje wiązać się jedynie ze stresem, a twoje działania zaczynają przynosić wymierne skutki finansowe. Druga część książki to prezentacja 9 modeli biznesowych opartych na subskrypcji. Warto poznać każdy z nich, aby wybrać najlepszy dla swojego biznesu i poziomu jego rozwoju. Ostatnia, trzecia część „Siły subskrypcji” krok po kroku przeprowadzi cię przez proces budowania biznesu opartego na modelu subskrypcji. Dowiesz się, jak oszacować wartość swojej firmy i jak finansować jej rozwój. Przeczytasz też więcej na temat psychologii sprzedaży – w ten sposób poznasz zasady, które jeszcze bardziej ułatwią ci zarządzanie biznesem.


Zaczynaj od dlaczego

Książki biznesowe Zaczynaj od dlaczego

Simon Sinek jest autorem kolejnego bestsellera wśród książek biznesowych. Jego „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” zyskuje uznanie na całym świecie. Jak to się stało? My też zacznijmy od „dlaczego”! Książka jest tak popularna, ponieważ uczy, jak stać się skutecznym przywódcą i inspirować swoje otoczenie. Wraz z kolejnym kartami odrzucisz utarte, dobrze znane schematy komunikacyjne. Zamiast opowiadać o tym, jak i po co działa twój biznes, skupisz się na odpowiedzi na pytanie: dlaczego. Odnajdziesz swoją inspirację i nauczysz się ją nazywać. Jak sam się przekonasz, mówienie innym, dlaczego twoja firma funkcjonuje, okaże się ważniejsze od tłumaczenia im, jak to robisz!

Na deser znajdziesz w książce historie liderów, którzy działali właśnie według opisanego schematu. Poznasz bliżej i dokładniej m.in. historie Steve`a Jobsa czy Martina Luthera Kinga.


Walcz i wygrywaj

Książki biznesowe Walcz i wygrywaj

Biznes nie jest tematem książek tylko autorów zagranicznych! Wśród książek biznesowych naszego rankingu ciekawą pozycją jest również książka „Walcz i wygrywaj” polskiej taekwondzistki Natalii Rybarczyk. Co zawodniczka może wiedzieć o prowadzeniu firmy? Okazuje się, że bardzo dużo! W sporcie – tak jak w biznesie, bywa brutalnie: albo wygrywasz i zostajesz mistrzem, albo przestajesz liczyć się w wyścigu o podium. W swojej książce Natalia Rybarczyk opisuje 7 kroków, które pomogły jej osiągnąć sukces. Są one bardzo uniwersalne, sprawdzą się więc nie tylko w sporcie, ale i innych dziedzinach życia. Najkrócej książkę „Walcz i wygrywaj” można więc opisać jako książkę o tym, jak spełnić swoje marzenia!


Podręcznik startupu

Książki biznesowe Podręcznik startupu

Książki o zarabianiu pieniędzy, jak określa się powszechnie książki biznesowe, bywają różne. Czasem to opowieści milionerów lub poradniki, a czasem – podręczniki. Właśnie z tym ostatnim rodzajem książki będziesz miał do czynienia, jeśli wybierzesz „Podręcznik startupu, Budowa wielkiej firmy krok po kroku” Steve`a Blanka i Boba Dorfa. Ta książka nie jest jednak pozycją dla tych, którzy liczą na szybki sukces. Nie nastąpi on natychmiast po jednorazowym przeczytaniu wskazanej pozycji! Książka jest raczej podręcznikiem, z którym będziesz pracował przez dłuższy okres – jak wyliczyli autorzy: od sześciu do trzydziestu miesięcy. Tyle właśnie potrzeba na stworzenie i rozwinięcie startupu. Efekt? Szansa na zbudowanie od zera rentownej, przynoszącej dochody i nowoczesnej firmy!


Wojny biznesowe

Książki biznesowe Wojny biznesowe

Jak rozwijać swoją przedsiębiorczość? Dlaczego jedni giganci, którzy znaleźli się u szczytu, utrzymują się na nim przez lata, a inni szybko upadają? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w kultowej już książce Davida Browna „Wojny biznesowe”. Autor ujawnia zagrywki biznesowe największych światowych marek, analizuje ich plany i sposoby, dzięki którym dostosowują się do oczekiwać odbiorców. „Wojny biznesowe” pozwolą ci wyciągnąć wiele ciekawych wniosków i wesprą w rozwoju kreatywności, cierpliwości i determinacji. Z tymi cechami jeszcze szybciej i łatwiej będziesz dążyć do celu i rozwijąć biznesowe skrzydła!


Najbogatszy człowiek w Babilonie

Książki biznesowe Najbogatszy człowiek w Babilonie

Zarówno w biznesie, jak i w życiu kierujesz się sprawdzonymi zasadami i radami autorytetów? Nie lubisz polegać na pomysłach osób, które nie mają za sobą historii sukcesu? W takim razie w kategorii biznes powinieneś sięgnąć przede wszystkim po książkę „Najbogatszy człowiek w Babilonie”! Dlaczego? Nie jest to nowa pozycja. W zasadzie książka jest zbiorem broszur o oszczędzaniu i inwestowaniu pieniędzy, które ukazywały się od 1926 roku. Bardzo uniwersalne, napisane lekkim językiem i z dużą dozą poczucia humoru są aktualne do dziś. Książka przez dziesięciolecia pomogła zbudować wiele biznesów i wciąż uchodzi za jedną z najpraktyczniejszych. Pozycja wręcz obowiązkowa!


Nie bój się błądzić

Książki biznesowe Nie bój się błądzić

Komu bardziej zaufać w kwestii prowadzenia biznesu niż praktykom? „Nie bój się błądzić” to książka samego Jeffa Bezosa, twórcy i przewodniczącego zarządu giganta, jakim jest Amazon. W treści znajdziesz jego listy do akcjonariuszy, wykłady, wywiady, ale też osobiste doświadczenia, zasady, którym hołduje i opisy życiowych porażek. Dzięki nim uświadomisz sobie, że wielcy tego świata również na co dzień muszą mierzyć się z szeregiem wyzwań. To, co odróżnia ich od wielu innych, to umiejętność wyciągania wniosków i przekuwania trudnych doświadczeń w sukces. Ty też możesz się tego nauczyć! Dowiesz się więc m.in. jak założyć firmę i utrzymać jej wzrost, czym jest obsesja na punkcie klienta oraz dlaczego tak ważna w rozwoju biznesu jest kultura organizacji.


Język przywództwa

Książki biznesowe Język przywództwa

Wśród polecanych książek biznesowych napisanych przez inspirujące osoby nie może zabraknąć właśnie tej pozycji. „Język przywództwa. Ukryta moc tego, co mówisz i czego nie mówisz” jest dziełem Davida Marquet, byłego dowódcy okrętu podwodnego amerykańskiej marynarki wojennej. Od tego wyjątkowego człowieka możesz nauczyć się bardzo wiele na temat komunikacji interpersonalnej. Przekonasz się, jak ważny jest język kreatywności i zaangażowania, ale też to… czego nie mówisz! Dzięki tej książce dowiesz się, jak mówić do zespołu, aby osiągnąć określone korzyści, jak budować zaangażowany team oraz jak kontrolować czas. Wszystko to sprawi, że staniesz się inspirującym liderem uwielbianym przez podwładnych!


Sztuka bezstresowej efektywności

Książki biznesowe Sztuka bezstresowej efektywności

Książki biznesowe to nie tylko pozycje stricte mówiące o tym, jak prowadzić firmę. To również książki o rozwoju osobistym, które warto przeczytać. Jedną z takich właśnie jest „Getting things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności”. Co wyróżnia tę pozycję? Przede wszystkim uniwersalność! Pierwsze wydanie książki adresowane było do kierowników i menedżerów wyższego szczebla. Z czasem jednak David Allen, autor tego światowego bestsellera, uznał, że opisane w książce zasady przydadzą się o wiele większej grupie osób. Przeredagował więc treść tak, aby coś dla siebie wynieśli z niej zarówno biznesmeni, freelancerzy i właściciele małych firm, jak też studenci, a nawet gospodynie domowe! Książa uczy trudnej sztuki delegowania zadań, minimalizowania stresu odczuwanego podczas wykonywania codziennych obowiązków oraz efektywnego odpoczynku.


Potęga checklisty

Książki biznesowe Potęga checklisty

Jakie są książki biznesowe, których rady można wprowadzić w życie od razu po przeczytaniu? Na pewno należy do nich „Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej?”. Ta książka to wymarzona pozycja dla wszystkich liderów zespołów, dyrektorów, ale też właścicieli jednoosobowych firm, których na co dzień przytłacza liczba rozpoczętych zadań. Dzięki zawartym w książce radom uda ci się uporządkować zadania, odzyskać spokój, a co najważniejsze – wolny czas. Zdziwisz się, jak szybko małe zmiany dadzą ogromny efekt! Stworzenie checklisty według wskazówek autora, Atul Gawande, usprawni i przyspieszy twoją pracę. Zyskasz więc przestrzeń na rozwój i obmyślenie strategii następnych działań.


Jak to robią kobiety sukcesu

Książki biznesowe Jak to robią kobiety sukcesu

Najlepsze książki o sprzedaży i biznesie nie mówią tylko o tym, jak prowadzić działalność gospodarczą, ale też jak zadbać o siebie. Do takich właśnie pozycji należy książka Laury Vanderkam „Jak to robią kobiety sukcesu”. Autorka tłumaczy, jak sprawnie pogodzić życie prywatne i zawodowe, aby w obydwu odnosić sukcesy. Zdradza ułatwiające życie techniki, strategie rozwoju zawodowego i sprawdzone przez siebie sposoby na zachowanie równowagi pomiędzy obowiązkami a przyjemnościami i odpoczynkiem. To, o czym pisze Laura Vanderkam, warto wziąć sobie do serca, bo autorka wypowiada się z własnego doświadczenia – sama jest mamą czwórki dzieci, a jednocześnie autorką poczytnych książek i bizneswoman.


Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie

Książki biznesowe Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie

Dobra książka biznesowa to książka oparta na przykładach. A tych w poradniku Franka Bettgera nie brakuje! W „Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie” znajdziesz wiele cennych wskazówek ułatwiających komunikację interpersonalną – a zwłaszcza rozmowy z klientami. Dowiesz się, jak dotrzeć do klienta nawet wtedy, gdy jest sceptyczny. Poznasz zasady dobijania targu, sposoby radzenia sobie ze strachem oraz metody skutecznego, entuzjastycznego zachęcania do dokonania zakupów. Dla handlowców wszelkiego szczebla pozycja obowiązkowa!


Najpierw rzeczy najważniejsze

Książki biznesowe Najpierw rzeczy najważniejsze

Książka autorstwa Stephena R. Covey i Rebecci R. Merril to pozycja o jednej z najważniejszych umiejętności w prowadzeniu biznesu – zarządzaniu czasem. Autorzy na każdej stronie tłumaczą, w jaki sposób oddzielić rzeczy najważniejsze do zrobienia od tych mniej ważnych i takich, które zupełnie możesz pominąć. Jak je zidentyfikować, nadać im rangi, a wreszcie – nauczyć się nie przejmować tym, co nieważne? Książka zawiera także sporo uniwersalnej wiedzy z zakresu rozwoju osobistego. Autorzy podpowiadają, jak rozwijać własną samoświadomość, twórcze myślenie i kreatywność.


Kto zabrał mój ser?

Książki biznesowe Kto zabrał mój ser?

Książki biznesowe to nie tylko poradniki. Czasem o wiele lepiej niż przeczytanie kolejnych case study zadziała poznanie alegorycznej opowieści. Zwłaszcza takiej, która tak jak „Kto zabrał mój ser?” znalazła się na listach bestsellerów New York Timesa, Wall Street Journal i USA Today. Główna myśl i przesłanie tej książki to przekonanie czytelników do zaakceptowania ważnej prawdy: jedyną ważną w życiu i biznesie rzeczą są zmiany. Dlatego też tylko ten, kto zamiast z nimi walczyć otworzy się na nie i zdecyduje ruszyć do przodu, ma szansę na rozwój i odniesienie sukcesu.


Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu

Książki biznesowe Psychologia pieniędzy. Ponadczasowe lekcje o bogactwie, chciwości i szczęściu

Czy decyzje finansowe większość ludzi, nawet tych najbogatszych, podejmuje jedynie w oparciu o dostępne dane i statystyki? A może jest inaczej – światem pieniądza wcale nie rządzą twarde dane matematyczne, ale emocje i światopogląd podejmujących decyzję osób? Książka „Psychologia pieniędzy” tłumaczy ten fenomen. Wyjaśnia, jak to się dzieje, że bardzo wiele decyzji finansowych zapada podczas biznesowych lunchy i firmowych zebrań motywacyjnych, a nie przy biurkach analityków. Autor przytacza i analizuje 19 historii o pieniądzach, na których przykładzie wyjaśnia, jak zrozumieć mechanizmy decyzyjne innych oraz ich sposoby myślenia o pieniądzach. Dzięki tej lekturze łatwiej będzie ci zrozumieć, co stało za decyzjami zakupowymi twoich klientów i w efekcie lepiej prowadzić swój biznes.


Nawyki warte miliony

Książki biznesowe Nawyki warte miliony

Dlaczego inni odnoszą sukcesy finansowe, a inni nie? Na to pytane stara się odpowiedzieć autor książki „Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo”. Autor przedstawia nawyki milionerów, którzy sami zbudowali od zera swoje imperia finansowe. Pokazuje ,jak skuteczniej działać, podejmować lepsze decyzje oraz zarządzać swoimi finansami. Przede wszystkim jednak tłumaczy, jak poznać własne nawyki i zmienić je na korzystniejsze. Takie, dzięki którym przejmiesz kontrolę nad własnym życiem, zyskasz więcej energii, staniesz się niezależny finansowo i osiągniesz życiowe cele!


Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji

Książki biznesowe Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji

Osiągnięcie sukcesu w biznesie to nie tylko poznanie rządzących nim zasad, ale też odpowiednie kreowanie własnego wizerunku. Jeśli będziesz odbierany jako wartościowy partner biznesowy, osoba poważna i godna zaufania, łatwiej przyjdzie ci osiągnięcie sukcesu. Jak więc powinieneś zachowywać się i ubierać podczas negocjacji, kolacji biznesowych albo luźniejszych spotkań z kontrahentami? Te i wiele innych kwestii, które pomogą ci zbudować spójny wizerunek, omawia prawdziwa ekspertka w dziedzinie etykiety – dr Irena Kamińska-Radomska.


Taka praca nie ma sensu, czyli jak zarządzać swoją energią

Książki biznesowe Taka praca nie ma sensu, czyli jak zarządzać swoją energią

Jak lepiej i efektywniej pracować w pędzącym świecie? Jeśli czujesz, że każdego dnia stajesz przed coraz większą ilością zadań: spotkań do odbycia, maili do odpisania i telefonów do odebrania, ta książka jest dla ciebie! Dowiesz się, jak skutecznie pracować i odpoczywać, jak poprawić wydajność pracy, jak zaspokoić swoje potrzeby i osiągnąć lepsze wyniki biznesowe. Wszystkiego nauczysz się od wieloletniego praktyka! Autor książki Tony Schwartz przez lata współpracował z takimi światowymi gigantami jak Sony, Google, Shell czy Ford. Na poparcie swoich słów przytacza w książce odkrycia z wielu dziedzin nauki – m.in. psychologii, medycyny czy teorii organizacji.


Zasady zwycięzców

Książki biznesowe Zasady zwycięzców

„Zasady zwycięzców” to lsiążka dla zabieganych. 30 zasad, które pozwolą ci rozszerzyć perspektywę myślową i osiągnąć wymarzone cele biznesowe. Każdy rozdział, w którym autor po kolei omawia poszczególne zasady, kończy się zbiorem wskazówek. Ich przeczytanie ułatwi ci wprowadzenie właśnie poznanej zasady w życie prawie natychmiast po zamknięciu książki. A to przyspieszy proces osiągania sukcesu!

Bestsellerowe książki biznesowe pozwolą ci szybko odkryć zasady, które ułatwią prowadzenie firmy, ale też zachowanie balansu pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym. Dzięki nim dowiesz się, co zrobić, by osiągnąć sukces, jak budować swój wizerunek i efektywnie zarządzać swoim czasem. Poznasz reguły rządzące światem finansów, biznesu i marketingu. Dlatego też nie wahaj się sięgać po lektury, które przedstawiliśmy! Pamiętaj, że jedna dobrze wybrana, inspirująca książka biznesowa może zaoszczędzić ci sporo czasu i niepowodzeń!


Zobacz też:
Subskrybuj MagazynPrzedsiebiorcy.pl
google news
Damian Pawłowski
90 Artykuł(y)

o autorze
Z wykształcenia prawnik. Specjalista od prawa gospodarczego oraz finansów. Doradzał w kwestiach prawnych firmom z różnorodnych sektorów. Jego największą pasją jest radzenie sobie z zawiłościami prawa podatkowego.
Artykuły
Nasze propozycje
Prowadzenie firmy

Wigilia firmowa jako koszt firmowy. Czy warto organizować to wydarzenie?

Prowadzenie firmy

Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa

Prowadzenie firmy

Czym jest outsourcing? Czy warto w swojej firmie zlecać zadania na zewnątrz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *