Czy warto czytać książki biznesowe? Oczywiście! Po takie pozycje warto sięgnąć nie tylko wtedy, kiedy zależy ci na rozwoju swojego biznesu. Wybieraj je również jako inspirację – to właśnie z nich dowiesz się, jak odnieść sukces! Poznaj marketingowe bestsellery!
Najlepsze książki biznesowe przeznaczone są nie tylko dla osób, które marzą o rozwoju swojego biznesu. Analitycy z Wall Street i właściciele firm przynoszących wielomilionowe zyski to również autorzy książek o biznesie uczących tego, jak rozwijać swoje kompetencje i zyskać pewność siebie. Chcesz poznać szczegóły? Sprawdź nasze zestawienie najlepszych książek rozwojowych!
„Odważni wygrywają. Lekcje życia i przywództwa od członków sił specjalnych SAS” to książka wyjątkowa. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że ta pozycja pozornie ma niewiele wspólnego z biznesem. „Odważni wygrywają” to książka stworzona przez 4 brytyjskich żołnierzy elitarnych sił specjalnych SAS. Są wśród nich snajper, ekspert od materiałów wybuchowych, uczestnik misji pokojowych na Bałkanach oraz uczestnik morskich operacji antyterrorystycznych. Wszyscy przeszli wyczerpujące szkolenie, które nauczyło ich radzić sobie w ekstremalnych sytuacjach i wychodzić z nich obronną ręką. Teraz zdradzają techniki znane dotąd tylko najlepszym żołnierzom i pokazują, jak przełożyć je na inne dziedziny życia. Dzięki radom doświadczonych komandosów nauczysz się m.in. prowadzić skuteczne negocjacje, zarządzać ludźmi oraz motywować zespół do pracy. Krótko mówiąc – ta świetna książka pomoże ci osiągnąć sukces w biznesie!
Książki biznesowe to nie tylko poradniki. Czasem o wiele lepiej niż przeczytanie kolejnych case study zadziała poznanie alegorycznej opowieści. „Kto zabrał mój ser?” to pozycja, która znalazła się na listach bestsellerów New York Timesa, Wall Street Journal i USA Today. Główna myśl i przesłanie tej książki to przekonanie czytelników do zaakceptowania ważnej prawdy – jedyną ważną w życiu i biznesie rzeczą są zmiany. Dlatego też tylko ten, kto zamiast z nimi walczyć otworzy się na nie i zdecyduje ruszyć do przodu, ma szansę na rozwój i odniesienie sukcesu.
Simon Sinek jest autorem kolejnego bestsellera wśród książek biznesowych. Jego „Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” zyskuje uznanie na całym świecie. Jak to się stało? My też zacznijmy od „dlaczego”! Dlaczego zatem książka jest tak popularna? Odpowiedź jest prosta – uczy, jak stać się skutecznym przywódcą i inspirować swoje otoczenie. Wraz z kolejnym kartami odrzucisz utarte, dobrze znane schematy komunikacyjne. Zamiast opowiadać o tym, jak i po co działa twój biznes, skupisz się na odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule książki. Odnajdziesz swoją inspirację i nauczysz się ją nazywać. Jak sam się przekonasz, mówienie innym, dlaczego twoja firma funkcjonuje, okaże się ważniejsze od tłumaczenia im, jak to robisz!
Na deser znajdziesz w książce historie liderów, którzy działali właśnie według opisanego schematu. Poznasz bliżej i dokładniej m.in. historie Steve’a Jobsa czy Martina Luthera Kinga.
Czy warto przeczytać „Fastlane milionera”? Oczywiście! „Fastlane milionera”, książka M.J. DeMarco, to opowieść o życiu, rozwoju i dojściu do ogromnych pieniędzy przez jej autora. Wszystko spisane lekkim stylem i z dużą dozą poczucia humoru. Rady, które w zasadzie czytają się same (bo książka aż tak wciąga!) dostajesz więc w tym przypadku od praktyka. Szczegółowo i wyczerpująco odpowiada on na wszystkie pytania, jakie chciałbyś zadać milionerowi. Jeśli chodzi o książki biznesowe dla ambitnych i przedsiębiorczych osób, ta na pewno stanowi pozycję obowiązkową!
Jesteś ciekaw, jak rozwinąć i prowadzić biznes oparty na modelu subskrypcji? Książka Johna Warrillowa to wyczerpująca odpowiedź na twoje pytanie! Autor podzielił treść na trzy części. Pierwsza z nich opowiada więcej na temat modelu subskrypcji i o tym, dlaczego wdrożyli go tacy rynkowi giganci jak Apple, Amazon czy Spotify. Poznasz 8 metod, które sprawiają, że prowadzenie biznesu przestaje wiązać się jedynie ze stresem, a twoje działania zaczynają przynosić wymierne skutki finansowe.
Druga część książki to prezentacja 9 modeli biznesowych opartych na subskrypcji. Warto poznać każdy z nich, aby wybrać najlepszy dla swojego biznesu i poziomu jego rozwoju. Ostatnia, trzecia część „Siły subskrypcji” krok po kroku przeprowadzi cię przez proces budowania biznesu opartego na modelu subskrypcji. Dowiesz się, jak oszacować wartość swojej firmy i jak finansować jej rozwój. Przeczytasz też więcej na temat psychologii sprzedaży – w ten sposób poznasz zasady, które jeszcze bardziej ułatwią ci zarządzanie biznesem.
Jak rozwijać swoją przedsiębiorczość? Dlaczego jedni giganci, którzy znaleźli się u szczytu, utrzymują się na nim przez lata, a inni szybko upadają? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w kultowej już książce Davida Browna „Wojny biznesowe”. Autor ujawnia zagrywki biznesowe największych światowych marek, analizuje ich plany i sposoby, dzięki którym dostosowują się do oczekiwać odbiorców. „Wojny biznesowe” pozwolą ci wyciągnąć wiele ciekawych wniosków i wesprą w rozwoju kreatywności, cierpliwości i determinacji. Z tymi cechami jeszcze szybciej i łatwiej będziesz dążyć do celu i rozwijać biznesowe skrzydła!
Książki o zarabianiu pieniędzy, jak określa się powszechnie książki biznesowe, bywają różne. Czasem to opowieści milionerów lub poradniki, a czasem – podręczniki. Właśnie z tym ostatnim rodzajem książki będziesz miał do czynienia, jeśli wybierzesz „Podręcznik startupu, Budowa wielkiej firmy krok po kroku” Steve’a Blanka i Boba Dorfa. Ta książka nie jest jednak pozycją dla tych, którzy liczą na szybki sukces. Nie nastąpi on natychmiast po jednorazowym przeczytaniu wskazanej pozycji! Książka jest raczej podręcznikiem, z którym będziesz pracował przez dłuższy okres – jak wyliczyli autorzy – od sześciu do trzydziestu miesięcy. Tyle właśnie potrzeba na stworzenie i rozwinięcie startupu. Efekt? Szansa na zbudowanie od zera rentownej, przynoszącej dochody i nowoczesnej firmy!
Zarówno w biznesie, jak i w życiu kierujesz się sprawdzonymi zasadami i radami autorytetów? Nie lubisz polegać na pomysłach osób, które nie mają za sobą historii sukcesu? W takim razie w kategorii biznes powinieneś sięgnąć przede wszystkim po książkę „Najbogatszy człowiek w Babilonie”! Dlaczego? Nie jest to nowa pozycja. W zasadzie książka jest zbiorem broszur o oszczędzaniu i inwestowaniu pieniędzy, które ukazywały się od 1926 roku. Bardzo uniwersalne, napisane lekkim językiem i z dużą dozą poczucia humoru są aktualne do dziś. Książka przez dziesięciolecia pomogła zbudować wiele biznesów i wciąż uchodzi za jedną z najpraktyczniejszych. Pozycja wręcz obowiązkowa!
Komu bardziej zaufać w kwestii prowadzenia biznesu niż praktykom? „Nie bój się błądzić” to książka samego Jeffa Bezosa, twórcy i przewodniczącego zarządu giganta, jakim jest Amazon. W treści znajdziesz jego listy do akcjonariuszy, wykłady, wywiady, ale też osobiste doświadczenia, zasady, którym hołduje i opisy życiowych porażek. Dzięki nim uświadomisz sobie, że wielcy tego świata również na co dzień muszą mierzyć się z szeregiem wyzwań. Tym, co odróżnia ich od wielu innych, jest umiejętność wyciągania wniosków i przekuwania trudnych doświadczeń w sukces. Ty też możesz się tego nauczyć! Dowiesz się więc m.in. jak założyć firmę i utrzymać jej wzrost, czym jest obsesja na punkcie klienta oraz dlaczego tak ważna w rozwoju biznesu jest kultura organizacji.
Wśród polecanych książek biznesowych napisanych przez inspirujące osoby nie może zabraknąć właśnie tej pozycji. „Język przywództwa. Ukryta moc tego, co mówisz i czego nie mówisz” napisał David Marquet, były dowódca okrętu podwodnego amerykańskiej marynarki wojennej. Od tego wyjątkowego człowieka możesz nauczyć się bardzo wiele na temat komunikacji interpersonalnej. Przekonasz się, jak ważny jest język kreatywności i zaangażowania, ale też to… czego nie mówisz! Dzięki tej książce dowiesz się, jak mówić do zespołu, aby osiągnąć określone korzyści, jak budować zaangażowany team oraz jak kontrolować czas. Wszystko to sprawi, że staniesz się inspirującym liderem uwielbianym przez podwładnych!
Książki biznesowe to nie tylko pozycje stricte mówiące o tym, jak prowadzić firmę. To również książki o rozwoju osobistym, które warto przeczytać. Jedną z takich właśnie jest „Getting things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności”. Co wyróżnia tę pozycję? Przede wszystkim uniwersalność! Pierwsze wydanie książki adresowane było do kierowników i menedżerów wyższego szczebla. Z czasem jednak David Allen, autor tego światowego bestsellera, uznał, że opisane w książce zasady przydadzą się o wiele większej grupie osób. Przeredagował więc treść tak, aby coś dla siebie wynieśli z niej zarówno biznesmeni, freelancerzy i właściciele małych firm, jak też studenci, a nawet gospodynie domowe! Książka uczy trudnej sztuki delegowania zadań, minimalizowania stresu odczuwanego podczas wykonywania codziennych obowiązków oraz efektywnego odpoczynku.
Jakie są książki biznesowe, których rady można wprowadzić w życie od razu po przeczytaniu? Na pewno należy do nich „Potęga checklisty. Jak zrobić coś lepiej?”. Ta książka to wymarzona pozycja dla wszystkich liderów zespołów, dyrektorów, ale też właścicieli jednoosobowych firm, których na co dzień przytłacza liczba rozpoczętych zadań. Dzięki zawartym w książce radom uda ci się uporządkować zadania, odzyskać spokój, a co najważniejsze – wolny czas. Zdziwisz się, jak szybko małe zmiany dadzą ogromny efekt! Stworzenie checklisty według wskazówek autora, Atul Gawande, usprawni i przyspieszy twoją pracę. Zyskasz więc przestrzeń na rozwój i obmyślenie strategii następnych działań.
Książka „Umysł Miliardera. 20 Zasad Bogactwa i Sukcesu Najbogatszych Ludzi Świata” to prawdziwy światowy bestseller. Rafael Badziag na prawie 400 stronach spisał wywiady z 21 wyjątkowymi osobami – miliarderami, którzy swoje bogactwo budowli od zera. Każdy z nich wyjawia, na czym polegał sekret jego sukcesu. W książce znajdziesz wypowiedzi takich osób jak australijski miliarder Manny Stul, prezes Jollibee Foods Corporation, Tony Tan Caktiong czy Michał Sołowow – jeden z najbogatszych Polaków, działający w branży podłóg drewnianych i ceramiki sanitarnej. Dzięki wspomnieniom i radom miliarderów dowiesz się, jak pomóc swojej firmie wznieść się na wyższy poziom i osiągnąć spektakularny sukces. Książka może także stać się inspiracją do wprowadzenia zmian w swoim życiu prywatnym – ono również rzutuje przecież na to, w jaki sposób pracujesz i prowadzisz biznes.
Najlepsze książki o sprzedaży i biznesie nie mówią tylko o tym, jak prowadzić działalność gospodarczą, lecz także podpowiadają, jak zadbać o siebie. Do takich właśnie pozycji należy książka Laury Vanderkam „Jak to robią kobiety sukcesu”. Autorka tłumaczy, jak sprawnie pogodzić życie prywatne i zawodowe, aby w obydwu odnosić sukcesy. Zdradza ułatwiające życie techniki, strategie rozwoju zawodowego i sprawdzone przez siebie sposoby na zachowanie równowagi pomiędzy obowiązkami a przyjemnościami i odpoczynkiem. To, o czym pisze Laura Vanderkam, warto wziąć sobie do serca, bo autorka wypowiada się z własnego doświadczenia – sama jest mamą czwórki dzieci, a jednocześnie bizneswoman i autorką poczytnych książek.
Dobra książka biznesowa to książka oparta na przykładach. A tych w poradniku Franka Bettgera nie brakuje! W „Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie” znajdziesz wiele cennych wskazówek ułatwiających komunikację interpersonalną – a zwłaszcza rozmowy z klientami. Dowiesz się, jak dotrzeć do klienta nawet wtedy, gdy jest sceptyczny. Poznasz zasady dobijania targu, sposoby radzenia sobie ze strachem oraz metody skutecznego, entuzjastycznego zachęcania do dokonania zakupów. Dla handlowców wszelkiego szczebla – pozycja obowiązkowa!
Książka, którą stworzyli Stephen R. Covey i Rebecca R. Merril, to pozycja o jednej z najważniejszych umiejętności w prowadzeniu biznesu – zarządzaniu czasem. Autorzy na każdej stronie tłumaczą, w jaki sposób oddzielić rzeczy najważniejsze do zrobienia od tych mniej ważnych i takich, które zupełnie możesz pominąć. Jak je zidentyfikować, nadać im rangi, a wreszcie – nauczyć się nie przejmować tym, co nieważne? Książka zawiera także sporo uniwersalnej wiedzy z zakresu rozwoju osobistego. Autorzy podpowiadają, jak rozwijać własną samoświadomość, twórcze myślenie i kreatywność.
„Sztuka zwycięstwa” to wspomnienia twórcy Nike (Phila Knighta) – od jej chwiejnych początków i stąpania po krawędzi bankructwa do oddania potężnej i zarabiającej krocie machiny w inne ręce. Jest opowieścią o spełnianiu marzeń, podążaniu za pasją, determinacji i wierze w siebie. Ta inspirująca książka biznesowo-autobiograficzna to obowiązkowa pozycja, w której przeplatają się historia, przedsiębiorczość i ludzkie emocje. Od teraz będziesz inaczej patrzeć na swoje buty do biegania!
Czy decyzje finansowe większość ludzi, nawet tych najbogatszych, podejmuje jedynie w oparciu o dostępne dane i statystyki? A może jest inaczej – światem pieniądza wcale nie rządzą twarde dane matematyczne, ale emocje i światopogląd podejmujących decyzję osób? Książka „Psychologia pieniędzy” tłumaczy ten fenomen. Wyjaśnia, jak to się dzieje, że bardzo wiele decyzji finansowych zapada podczas biznesowych lunchy i firmowych zebrań motywacyjnych, a nie przy biurkach analityków. Autor przytacza i analizuje 19 historii o pieniądzach, na których przykładzie wyjaśnia, jak zrozumieć mechanizmy decyzyjne innych oraz ich sposoby myślenia o pieniądzach. Dzięki tej lekturze łatwiej będzie ci zrozumieć, co stało za decyzjami zakupowymi twoich klientów i w efekcie lepiej prowadzić swój biznes.
Dlaczego inni odnoszą sukcesy finansowe, a inni nie? Na to pytane stara się odpowiedzieć autor książki „Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo”. Autor przedstawia nawyki milionerów, którzy sami zbudowali od zera swoje imperia finansowe. Pokazuje, jak skuteczniej działać, podejmować lepsze decyzje oraz zarządzać swoimi finansami. Przede wszystkim jednak tłumaczy, jak poznać własne nawyki i zmienić je na korzystniejsze. Takie, dzięki którym przejmiesz kontrolę nad własnym życiem, zyskasz więcej energii, staniesz się niezależny finansowo i osiągniesz życiowe cele!
Osiągnięcie sukcesu w biznesie to nie tylko poznanie rządzących nim zasad, ale też odpowiednie kreowanie własnego wizerunku. Jeśli będziesz odbierany jako wartościowy partner biznesowy, osoba poważna i godna zaufania, wówczas łatwiej przyjdzie ci osiągnięcie sukcesu. Jak więc powinieneś zachowywać się i ubierać podczas negocjacji, kolacji biznesowych albo luźniejszych spotkań z kontrahentami? Te i wiele innych kwestii, które pomogą ci zbudować spójny wizerunek, omawia prawdziwa ekspertka w dziedzinie etykiety – dr Irena Kamińska-Radomska.
Jak lepiej i efektywniej pracować w pędzącym świecie? Jeśli czujesz, że każdego dnia stajesz przed coraz większą ilością zadań – spotkań do odbycia, maili do odpisania i telefonów do odebrania, ta książka jest dla ciebie! Dowiesz się, jak skutecznie pracować i odpoczywać, jak poprawić wydajność pracy, jak zaspokoić swoje potrzeby i osiągnąć lepsze wyniki biznesowe. Wszystkiego nauczysz się od wieloletniego praktyka! Autor książki Tony Schwartz przez lata współpracował z takimi światowymi gigantami jak Sony, Google, Shell czy Ford. Na poparcie swoich słów przytacza w książce odkrycia z wielu dziedzin nauki – m.in. psychologii, medycyny czy teorii organizacji.
„Zasady zwycięzców” to książka dla zabieganych. 30 zasad, które pozwolą ci rozszerzyć perspektywę myślową i osiągnąć wymarzone cele biznesowe. Każdy rozdział, w którym autor po kolei omawia poszczególne zasady, kończy się zbiorem wskazówek. Ich przeczytanie ułatwi ci wprowadzenie właśnie poznanej zasady w życie prawie natychmiast po zamknięciu książki. A to przyspieszy proces osiągania sukcesu!
Michael Gerber w swojej publikacji stara się odpowiedzieć na pytanie – dlaczego większość małych firm upada? Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto rozważa założenie własnego biznesu. Dowiedz się, co dokładnie się z tym wiąże (strategiczne decyzje, prowadzenie administracji i księgowości, kontakty z klientami…) i czy faktycznie masz w sobie to, co potrzebne, aby sobie z tym wszystkim poradzić. Gerber pokazuje, że własna firma to nie tylko robienie na własny rachunek tego, co lubisz. Książka ta nie ma na celu zniechęcenie cię do założenia biznesu ani przestraszenia cię natłokiem nowych obowiązków. Autor prezentuje też cenne, realne rozwiązania na często spotykane problemy małych przedsiębiorstw.
„Narzędzia Tytanów” to książka oparta na podcaście Tima Ferrisa, który wielokrotnie znajdywał się na pierwszej pozycji podcastów biznesowych. Są to rozmowy z liderami przeróżnych branż, o tym, co dokładnie pomogło im odnieść sukces. Poznaj realne wskazówki na temat tego, jak prowadzić swój dzień, jak wejść w możliwie najlepszy stan umysłu oraz jak rozmawiać z ludźmi i co robić, by osiągnąć sprawność, zamożność i mądrość. Wyjątkowym atutem tej książki jest fakt, że przedstawia perspektywy wielu różnych ludzi i rozwiązania, które zostały przetestowane w życiu.
Tym razem książka polskiego autora – Michała Szafrańskiego. Choć nie zatrudnia żadnych pracowników, należy do grona 0,1% najbogatszych Polaków. Jak to możliwe? W swojej autobiografii opowiada o początkach swojej pracy, trudnych okresach i niepowodzeniach oraz wyboistej drodze do 7 milionów. Możesz znać go z popularnego bloga, który doprowadził go do tego sukcesu – JakOszczedzacPieniadze.pl. To szczegółowe udokumentowanie biznesu opartego na szczerości i otwartości, które może pomóc ci rozwinąć się w każdej branży.
Peter Thiel to współtwórca PayPala, jeden z pierwszych inwestorów Facebooka, SpaceX i LinkedIn. Ta książka biznesowa to kolekcja podrasowanych notatek z prowadzonych przez niego wykładów na Uniwersytecie Stanforda. Jak można odkrywać i tworzyć nowe rzeczy w świecie, w którym pozornie istnieje już wszystko? Thiel mówi o tym, jak osiągnąć postęp w każdej branży, stosując kluczową ludzką umiejętność – samodzielne myślenie. Otwórz oczy na optymistyczną wizję przyszłości pełnej innowacyjności.
Jim Collins wyodrębnił coś w rodzaju kodu DNA, który czyni firmę lepszą od konkurencji, ba – nadzwyczajną. Na stronach tej książki znajdziesz opisy 11 przypadków biznesów, które dokonały niewiarygodnego skoku od przeciętnej firmy do rangi potęgi. Wśród nich można wymienić m.in. Merck, Intel, Coca-Cola czy General Electric. Autor wymienia też przykłady przeciwne – przedsiębiorstw, którym brak tzw. zwycięskiego DNA uniemożliwił przejście o wielkości. Sprawdź, jak zmienić swój pomysł w prężną organizację, która stale przynosi nieprzeciętne wyniki.
Tę pozycję możesz potraktować jak gotową instrukcję na temat tego, jak budować pewność siebie i dążyć do wzrostu – osobistego i firmowego. „Przemiana błękitnego oceanu: Buduj pewność siebie, kreuj nowe możliwości i wzrastaj poza konkurencją” pomaga zbudować nowe myślenie na temat siebie na tle konkurencji. Obala mity na temat tego, że aby osiągnąć sukces trzeba się ze sobą ścigać czy nawet rzucać innym kłody pod nogi. Rozwój okazuje się sprawniejszy i zdrowszy, gdy najpierw skupisz się na budowaniu wiary w siebie, a następnie na działaniu według pewnych sprawdzonych schematów.
Iść pod prąd, znaczy działać według własnych zasad, niekoniecznie zgodnie z radami otrzymywanymi od starszych lub mądrzejszych. Okazuje się, że w taki sposób można wiele osiągnąć. Oczywiście, nie można robić tego na oślep ani w formie bezpodstawnego buntu. Jakub B. Bączek w książce biznesowej swojego autorstwa tłumaczy, jak wykorzystać naukę, testowanie pomysłów i odważną przedsiębiorczość, aby stworzyć dla siebie prawdziwą wolność finansową. Zdecydowanie nie jest to pozycja, którą można szybko przeczytać i odłożyć na półkę. Aby przyniosła jak najlepsze efekty, najlepiej potraktować ją warsztatowo i skrupulatnie wykonywać wszystkie zawarte w środku zadania.
„Finansowa forteca” to jedna z tych książek, które powinien przeczytać każdy, nie tylko aspirujący biznesmen. Dzięki praktycznym zasadom stworzonym i przedstawionym przez Marcina Iwucia dowiesz się, jak zabezpieczyć swój majątek i stworzyć bezpieczną bazę finansową. Wykonuj zadania krok po kroku, aby mów inwestować i podejmować ryzyko praktycznie bez lęku. Autor nauczy cię, jak wykorzystać jego własne doświadczenie i lekcje życiowe, aby stworzyć strategię dopasowaną do swoich potrzeb. Potraktuj „Finansową fortecę” jako cenny poradnik o inwestowaniu i zarządzaniu pieniędzmi.
Ta pozycja została wyróżniona przez THINKTANK jako jedna z najważniejszych książek roku 2013 i wciąż nie straciła na aktualności. Jeśli nie odnajdujesz się w starych modelach biznesowych, masz mnóstwo pomysłów i brak cierpliwości na całodniowy stres – to właśnie książka biznesowa dla ciebie. Skorzystają z niej zarówno osoby, które dopiero marzą o założeniu własnej firmy, jak i doświadczeni przedsiębiorcy. Derek Sivers to żywy przykład na to, jak niezobowiązujące hobby może przekształcić się w wielomilionowy biznes. Warto się nim zainspirować i zaczerpnąć kilka pomysłów na możliwości działania – nawet od zera.
Niejeden przedsiębiorca wpadł w pułapkę zaspokajania coraz większej ambicji, ciągłego wzrostu i podnoszenia sobie poprzeczki. Okazuje się, że nie zawsze jest to najlepszą drogą do szczęścia. Wręcz przeciwnie – w którymś momencie może okazać się, że po prostu więcej nie potrzebujesz. Paul Jarvis pokazuje nieco inną drogę do sukcesu, spokoju i finansowej niezależności. Dowiedz się, jak prowadzić zaskakująco dochodową, jednoosobową firmę z wykorzystaniem automatyzacji i outsourcingu. Jednym słowem – przestań wymieniać swój czas na pieniądze i naucz się zarabiać poza czasem.
Ta fascynująca książka skierowana jest głównie do trzech grup docelowych – innowatorów pracujących w dużych organizacjach, twórców startupów i działających w pojedynkę przedsiębiorców. Masz pomysł, lecz boisz się działać, bo nie wiesz czy wypali? Nie warto się zniechęcać! Przed tobą 44 eksperymenty, które pozwalają przetestować praktycznie każdy pomysł na biznes. Książka jest bardzo przejrzysta, dzięki czemu łatwo się z niej korzysta. Zawiera m.in. zestawienia różnych idei pod kątem kosztów, czasu potrzebnego na ich realizację oraz wartości dowodowej. Użyj zawarte w środku informacje do tego, by stworzyć własną drogę do działalności na naprawdę dużą skalę.
Biznes nie jest tematem książek tylko autorów zagranicznych! Wśród książek biznesowych naszego rankingu ciekawą pozycją jest również książka „Walcz i wygrywaj” polskiej taekwondzistki Natalii Rybarczyk. Co zawodniczka może wiedzieć o prowadzeniu firmy? Okazuje się, że bardzo dużo! W sporcie, tak jak w biznesie, bywa brutalnie – albo wygrywasz i zostajesz mistrzem, albo przestajesz liczyć się w wyścigu o podium. W swojej książce Natalia Rybarczyk opisuje 7 kroków, które pomogły jej osiągnąć sukces. Są one bardzo uniwersalne, sprawdzą się więc nie tylko w sporcie, ale i innych dziedzinach życia. Najkrócej książkę „Walcz i wygrywaj” można więc opisać jako książkę o tym, jak spełnić swoje marzenia!
Marzysz o własnym biznesie, który pozwoli ci uzyskać prawdziwą niezależność finansową, a nawet namiastkę bogactwa? Adam Grzesik odpowie na wiele twoich pytań i wyjaśni niepewności związane z tym, jak zacząć i rozwijać się w polskich realiach. Praca przedsiębiorcy może być ciężka, ale wiąże się też ze sporymi pieniędzmi i satysfakcją, której nie doświadczysz na etacie. Zarabianie to jedna z tych rzeczy, których najlepiej uczyć się od ekspertów, ale dostosowywać do własnych realiów – i właśnie do tego zachęca swoich czytelników autor książki.
To kolejny praktyczny poradnik uczący działania w biznesie w polskich realiach, które nie zawsze sprzyjają przedsiębiorcom. Jego autorem jest Grzegorz Krzemień – menedżer z dwudziestoletnim doświadczeniem. Nie skupia się na górnolotnych ideach i wizjach szybkiej, prostej drogi do sukcesu. Opisuje bowiem liczne trudności, które czekają na przedsiębiorców niemalże na każdym kroku. Nie jest to jednak pesymistyczna wizja, która ma cię przytłoczyć lub zniechęcić do działania. W kolejnych rozdziałach dowiesz się, jak pokonywać napotykane na swojej drodze przeszkody, budować sprawną strukturę, zarządzać ludźmi i rozmawiać z klientami.
Dobry pomysł na biznes to dopiero początek. Ale czy wiesz, jak określić swoją grupę docelową i profil użytkownika? Czym się kierować przy tworzeniu swojego modelu biznesowego? Na czym polega segmentacja rynku? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, to zdecydowanie pozycja dla ciebie. „Przedsiębiorczość zdyscyplinowaną” powinien przeczytać każdy przed założeniem własnej firmy lub zainwestowaniem w produkt. Jest to praktyczny przewodnik po świecie biznesu, który przeprowadzi cię przez kolejne kroki – od stworzenia czegoś, co ludzie będą chcieli kupić po wymarzony finansowy sukces. Oczywiście, nie wystarczy przeczytać – musisz też działać!
Wiele osób zaczynających od zera z prowadzeniem własnej firmy popełnia dokładnie te same błędy. Dlaczego? Winę można przypisać temu, że ludzie działają na podstawie swoich przekonań zamiast wiedzy doświadczonych liderów. Przestań działać na oślep według utartych stereotypów – skorzystaj z rad eksperta, który zna się na rzeczy. Autor odpowiada w tej książce na realne pytania, nad którymi często głowią się przedsiębiorcy i bezlitośnie obala mity na temat small biznesu. Marek Jankowski ma wieloletnie doświadczenie w branży – to były reporter radiowy i wydawca czasopisma biznesowego, który na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm i pomaga im zmaksymalizować swój potencjał.
Na stronach tej książki znajdziesz cenną wiedzę na temat budowania własnej marki osobistej. Gary Vaynerchuk pokazuje, jak dużą rolę w biznesie XXI wieku ma personal branding. Zaleca działanie na podstawie swojej intuicji, siły, kreatywności i konsekwencji. To niezwykle inspirująca książka, która pomaga lepiej poznać siebie, a efekcie wykorzystać swoje unikalne cechy i charakter do stworzenia prężnie działającej marki osobistej. Nie martw się – to nie tylko zestaw górnolotnych frazesów o pewności siebie. Vaynerchuk daje też realne rady na temat tego, jak stworzyć strategię marketingu internetowego, aby się przebić.
Jak możesz domyślić się po samym tytule, jest to trzecia wersja popularnego wydania na temat biznesu internetowego. To niesamowita baza aktualnej wiedzy, stworzona nie przez jednego autora, a przez aż 83 ekspertów. Rynek internetowy zmienia się nieustannie i niezwykle dynamicznie, przez co żadna książka na ten temat nie jest w stanie być stuprocentowo aktualna. Ta pozycja zawiera jednak cenne wskazówki na temat strategii, marketingu, sprzedaży i logistyki – czyli koncepcji ponadczasowych w biznesie. Obecnie prowadzenie firmy bez korzystania z narzędzi współczesnego internetu jest właściwie bezsensowne. Z „Biblii e‑biznesu 3.0″ poznasz wszystkie tajniki na temat prowadzenia przedsiębiorstwa online. To prawdopodobnie największe i najobszerniejsze tego typu opracowanie na świecie, dlatego zdecydowanie warto po nie sięgnąć.
TOP 10 książek biznesowych (i nie tylko) polecanych przez Billa Gatesa
Oprócz naszej listy propozycji świetnych książek biznesowych mamy dla ciebie jeszcze jedną perełkę. Poznaj najlepsze pozycje polecane przez samego Billa Gatesa – jednego z najbogatszych ludzi sukcesu. Nie wszystkie z publikacji poruszają tematy przedsiębiorczości wprost. Jednak każda pozwoli ci lepiej poznać świat, w którym żyjesz, a także dowiedzieć się, co ukształtowało tak wielki, inspirujący umysł. Oto top 10 książek wyróżnionych przez Billa Gatesa:
- „21 lekcji na XXI wiek” – ta książka jest krótką debatą na temat tego, jak wyglądają obecne czasy. Yuval Noah Harari w krótkich rozdziałach omawia i analizuje współczesne zjawiska, które definiują i kształtują dzisiejszych ludzi. Ten cenny wgląd w teraźniejszość pomaga przygotować się na przyszłość – nie tylko biznesmenom, którzy planują swój następny ruch, ale też każdemu świadomemu człowiekowi;
- „Przygody Przedsiębiorców” – to nietypowa książka biznesowa, która nie jest poradnikiem, lecz zbiorem 12 klasycznych opowieści ze świata finansów i korporacji Ameryki. Potraktuj te anegdoty jako lekcje na temat tego, jak jeden moment może wznieść firmę na wyżyny sławy lub całkowicie ją zrujnować. Zobacz, jak historia się powtarza, aby nie popełnić tych samych błędów;
- „Kapitał w XXI wieku” – napisana przez znanego francuskiego ekonomistę, człowieka należącego do stu najbardziej wpływowych intelektualistów świata. Thomas Piketty jest błyskotliwy i rzetelny w swojej analizie społeczeństwa, gospodarki i zorientowany w panujących w nich nierównościach. Ekonomiczny bestseller dekady musi znaleźć się na twojej liście „do przeczytania”;
- „Direct from Dell” – autorem tej książki jest sam Michael Dell, założyciel firmy PC Limited, znanej dziś pod nazwą Dell Computer Corp. Opowiada o swojej wyboistej drodze do sukcesu i o własnej teorii prawidłowego zarządzania. Ucz się na błędach jednego z najlepszych, aby zaoszczędzić czas i pieniądze podczas prowadzenia biznesu;
- „Factfulness: Dlaczego świat jest lepszy, niż myślimy, czyli jak stereotypy zastąpić realną wiedzą” – to prawdziwa perełka, która ma ogromny potencjał lepiej nastawić cię do otaczającego świata. Większość osób (nawet tych wpływowych i wyedukowanych) ma przed oczami czarny scenariusz na życie i przyszłość planety. Ta książka bazuje na danych i statystykach, aby przekonać cię, że rzeczywistość jest lepsza, niż ci się wydaje. To cenne narzędzie, które nie tylko wypracuje w tobie większy optymizm, lecz także nauczy wielu faktów o świecie;
- „Jak się nie pomylić, czyli potęga matematycznego myślenia” – autor przedstawia matematykę jako przedłużenie zdrowego rozsądku. Umiejętność wyciągania precyzyjnych wniosków i lepsze niż kiedykolwiek posługiwanie się logiką zdecydowanie przydadzą się w biznesie, ale i w codziennym życiu. Być może dzięki tej książce nawet polubisz matematykę;
- „Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR: Mierz to, co istotne dla firmy, i skutecznie zarządzaj celami” – to rewolucyjna książka napisana przez legendarnego inwestora Johna Doerra. Opisuje w niej, jak system wyznaczania celów (OKR) pomaga osiągać ogromny, dynamiczny sukces. Są to zasady, którymi kierują się choćby technologiczni potentaci – Intel lub Google. Dowiedz się, jak możesz zastosować je we własnej firmie;
- „Nowa psychologia sukcesu” – Carol Dweck wyjaśnia, jak przekonania na swój temat determinują to, jak wygląda przebieg życia. Poznaj mechanizm działania ludzkiego umysłu i dowiedz się, jak uwolnić potencjał swój i swoich bliskich;
- „Energia i cywilizacja. Tak tworzy się historia” – autor tej książki wyjaśnia, w jaki sposób wynalazki związane z przetwarzaniem energii napędzały postęp ludzkości przez ostatnie 10 tysięcy lat. Ta publikacja z pewnością poszerzy twoje horyzonty i sprawi, że spojrzysz na historię i rozwój cywilizacji w całkiem nowy sposób;
- „Dziesięć przykazań w biznesie: Lekcje porażek największych liderów” – ostatnia pozycja na liście polecanej przez Gatesa to lekka i humorystyczna książka, która ma stanowić ostrzeżenie dla przedsiębiorców i managerów. Poznaj dziesięć błędów najczęściej popełnianych przez firmy i osoby pragnące osiągnąć sukces. „Dziesięć przykazań” prawdopodobnie nie zagwarantuje ci sukcesu, ale pomoże uniknąć powszechnych pułapek, w które łatwo wpaść, prowadząc firmę.
Bestsellerowe książki biznesowe pozwolą ci szybko odkryć zasady, które ułatwią prowadzenie firmy, ale też pozwolą na zachowanie balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Dzięki nim dowiesz się, co zrobić, by osiągnąć sukces, jak budować swój wizerunek i efektywnie zarządzać swoim czasem. Poznasz reguły rządzące światem finansów, biznesu i marketingu. Nie wahaj się sięgać po lektury, które przedstawiliśmy! Pamiętaj, że nawet jedna – ale dobrze wybrana i inspirująca – książka biznesowa może zaoszczędzić ci sporo czasu i niepowodzeń!
- Doradztwo biznesowe dla firm – wybierz doradcę biznesowego krok po kroku
- Życzenia świąteczne biznesowe – sposób na zacieśnianie więzi w pracy
- Negocjacje – kiedy się je przeprowadza? Jakie strategie warto zastosować w negocjacji?
- CSR, czyli corporate social responsibility. Społeczna odpowiedzialność biznesu krok po kroku
- Etyka w biznesie – definicja. Podstawowe wartości i normy etyki biznesu, czyli jak wygląda uczciwe prowadzenie działalności