Biznes - 9
Ewidencja przebiegu pojazdu może pozwolić ci na uzyskanie zwrotu 100% VAT . To zadanie będzie jednak wymagało od ciebie znajomości przepisów prawa. Na czym polega ewidencja samochodów? Poznaj zasady i sprawdź, ile możesz zyskać. Ewidencja przebiegu pojazdów może być prowadzona dla każdego pojazdu służbowego. Takie auta nie będą w pełni objęte podatkami, dzięki czemu będziesz mógł zmniejszyć swoje koszty prowadzenia działalności. W ten sposób w ciągu kilku lat możesz zaoszczędzić nawet kilkanaście tysięcy złotych na jednym pojeździe! Będzie ci jednak potrzebna m.in. karta przebiegu pojazdu. Jak ją założyć? To (i nie tylko) znajdziesz w naszym artykule! Ewidencja przebiegu pojazdu – czym jest samochód osobowy? Aby móc przejść do samej ewidencji przebiegu pojazdu należy najpierw poznać definicję samochodu osobowego. Jest to auto, które służy do przewożenia maksymalnie 9 osób wraz z kierowcą. Może również służyć do przewożenia ich prywatnego bagażu, czyli przedmiotów podstawowego użytku, takich jak zakupy spożywcze czy ubrania. Jego waga powinna wynosić maksymalnie 3,5 tony, a prowadzić samochód może tylko osoba, która posiada prawo jazdy kat. B. Osobówki najpopularniejsza grupa pojazdów w Polsce. Pod koniec 2018 roku w kraju zarejestrowane było blisko 23,5 mln egzemplarzy. Ewidencja pojazdów w firmie – o co chodzi? Ewidencja przebiegu pojazdu jest potocznie nazywana kilometrówką. Ewidencja przebiegu pojazdu może pozwolić ci na uzyskanie zwrotu 100% VAT.To zadanie będzie jednak wymagało od ciebie znajomości przepisów prawa. Na czym polega ewidencja samochodów? Poznaj zasady i sprawdź, ile możesz zyskać. Ewidencja przebiegu pojazdów może być prowadzona dla każdego pojazdu służbowego. Takie auta nie będą w pełni objęte podatkami, dzięki czemu będziesz mógł zmniejszyć swoje koszty prowadzenia działalności. W ten sposób w ciągu kilku lat możesz zaoszczędzić nawet kilkanaście tysięcy złotych na jednym pojeździe! Będzie ci jednak potrzebna m.in. karta przebiegu pojazdu. Jak ją założyć? To (i nie tylko) znajdziesz w naszym artykule! Ewidencja przebiegu pojazdu – czym jest samochód osobowy? Aby móc przejść do samej ewidencji przebiegu pojazdu należy najpierw poznać definicję samochodu osobowego. Jest to auto, które służy do przewożenia maksymalnie 9 osób wraz z kierowcą. Może również służyć do przewożenia ich prywatnego bagażu, czyli przedmiotów podstawowego użytku, takich jak zakupy spożywcze czy ubrania. Jego waga powinna wynosić maksymalnie 3,5 tony, a prowadzić samochód może tylko osoba, która posiada prawo jazdy kat. B. Osobówki najpopularniejsza grupa pojazdów w Polsce. Pod koniec 2018 roku w kraju zarejestrowane było blisko 23,5 mln egzemplarzy. Ewidencja pojazdów w firmie – o co chodzi? Ewidencja przebiegu pojazdu jest potocznie nazywana kilometrówką.
25.06.2021Adam NawrockiCross selling to technika, z której korzystają największe przedsiębiorstwa na polskim rynku . Możesz ją wykorzystać w niemal każdej formie. Dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać więcej produktów. Czym są cross i up selling? Przeczytaj i poznaj reguły rządzące up i cross sellingiem! Cross selling, up selling to obco brzmiące nazwy, które wbrew pozorom są bardzo proste do wyjaśnienia. Z odrobiną kreatywności możesz te metody wprowadzić do niemal każdego biznesu. Dzięki takim technikom nie tylko zarobisz więcej, lecz również sprawisz, że twój klient będzie bardziej zadowolony z zakupów i chętniej do ciebie wróci. Na czym to wszystko polega? Musisz mieć tę wiedzę, jeśli zależy ci na zwiększeniu sprzedaży twoich produktów. Dowiedz się więcej o tego typu technikach marketingowych! Cross selling – definicja Być może słyszałeś o cross sellingu. Co to jest? Takie pytanie zadawać sobie może każdy początkujący sprzedawca. Odpowiedź jest dość prosta. To technika marketingowa, która polega na sprzedawaniu klientowi przedmiotów lub usług komplementarnych. W ten sposób zwiększasz swój przychód i jednocześnie sugerujesz kupującemu potrzebę nabycia innych, zbieżnych tematycznie produktów. Taki sposób sprzedaży sprawdzi się praktycznie w każdej branży, np. w bankowej, spożywczej czy beauty, zarówno stacjonarnie, jak i w sklepie internetowym. Rozpoznaj cross-selling na ulicy Czy zdarzyło ci się w Cross selling to technika, z której korzystają największe przedsiębiorstwa na polskim rynku.Możesz ją wykorzystać w niemal każdej formie. Dowiedz się, jak skutecznie sprzedawać więcej produktów. Czym są cross i up selling? Przeczytaj i poznaj reguły rządzące up i cross sellingiem! Cross selling, up selling to obco brzmiące nazwy, które wbrew pozorom są bardzo proste do wyjaśnienia. Z odrobiną kreatywności możesz te metody wprowadzić do niemal każdego biznesu. Dzięki takim technikom nie tylko zarobisz więcej, lecz również sprawisz, że twój klient będzie bardziej zadowolony z zakupów i chętniej do ciebie wróci. Na czym to wszystko polega? Musisz mieć tę wiedzę, jeśli zależy ci na zwiększeniu sprzedaży twoich produktów. Dowiedz się więcej o tego typu technikach marketingowych! Cross selling – definicja Być może słyszałeś o cross sellingu. Co to jest? Takie pytanie zadawać sobie może każdy początkujący sprzedawca. Odpowiedź jest dość prosta. To technika marketingowa, która polega na sprzedawaniu klientowi przedmiotów lub usług komplementarnych. W ten sposób zwiększasz swój przychód i jednocześnie sugerujesz kupującemu potrzebę nabycia innych, zbieżnych tematycznie produktów. Taki sposób sprzedaży sprawdzi się praktycznie w każdej branży, np. w bankowej, spożywczej czy beauty, zarówno stacjonarnie, jak i w sklepie internetowym. Rozpoznaj cross-selling na ulicy Czy zdarzyło ci się w
24.06.2021Adam NawrockiBiznesplan to podstawa, jeśli chcesz dobrze wystartować na rynku i zrealizować swój pomysł . Gdy będziesz miał nakreślony plan, droga do sukcesu będzie znacznie łatwiejsza! Jak napisać biznes plan i przygotować odpowiednie dokumenty, by założyć firmę? Sprawdź! Dobry pomysł na biznes to jedno, a przygotowanie i dostosowanie działań do realnych możliwości – drugie. O czym musisz pamiętać, zanim założysz własne przedsiębiorstwo? Przygotuj biznesplan krok po kroku, uwzględniając nie tylko sytuację na rynku, lecz również wady i zalety twojego pomysłu. Dzięki odpowiedniej weryfikacji swoich możliwości będziesz mógł szybko dostać się na sam szczyt w swojej branży. Plan działania to podstawa sukcesu. Jak go opracować? Przeczytaj nasz artykuł! Kiedy opracowuje się biznesplan przedsiębiorstwa? Czym jest biznesplan? Można go traktować na dwa sposoby. Po pierwsze – jako własne opracowanie swojego pomysłu na założenie przedsiębiorstwa, a po drugie – jako profesjonalny dokument, zawierający ocenę opłacalności przedsięwzięcia. Drugi przypadek jest jednak niemal zawsze poprzedzony pierwszym. Z tego powodu na początku nie musisz od razu myśleć o wypełnianiu konkretnych punktów. Najważniejsze, abyś potraktował swój pomysł kompleksowo i dokładnie go przeanalizował. Od czego w takiej sytuacji warto zacząć? Jak napisać biznesplan? Zacznij od podstaw Abyś mógł odpowiedzieć na pytanie, jak zrobić biznesplan, musisz koniecznie zacząć od podstaw. Najlepiej Biznesplan to podstawa, jeśli chcesz dobrze wystartować na rynku i zrealizować swój pomysł.Gdy będziesz miał nakreślony plan, droga do sukcesu będzie znacznie łatwiejsza! Jak napisać biznes plan i przygotować odpowiednie dokumenty, by założyć firmę? Sprawdź! Dobry pomysł na biznes to jedno, a przygotowanie i dostosowanie działań do realnych możliwości – drugie. O czym musisz pamiętać, zanim założysz własne przedsiębiorstwo? Przygotuj biznesplan krok po kroku, uwzględniając nie tylko sytuację na rynku, lecz również wady i zalety twojego pomysłu. Dzięki odpowiedniej weryfikacji swoich możliwości będziesz mógł szybko dostać się na sam szczyt w swojej branży. Plan działania to podstawa sukcesu. Jak go opracować? Przeczytaj nasz artykuł! Kiedy opracowuje się biznesplan przedsiębiorstwa? Czym jest biznesplan? Można go traktować na dwa sposoby. Po pierwsze – jako własne opracowanie swojego pomysłu na założenie przedsiębiorstwa, a po drugie – jako profesjonalny dokument, zawierający ocenę opłacalności przedsięwzięcia. Drugi przypadek jest jednak niemal zawsze poprzedzony pierwszym. Z tego powodu na początku nie musisz od razu myśleć o wypełnianiu konkretnych punktów. Najważniejsze, abyś potraktował swój pomysł kompleksowo i dokładnie go przeanalizował. Od czego w takiej sytuacji warto zacząć? Jak napisać biznesplan? Zacznij od podstaw Abyś mógł odpowiedzieć na pytanie, jak zrobić biznesplan, musisz koniecznie zacząć od podstaw. Najlepiej
24.06.2021Adam NawrockiKwestia i ranga chorób zawodowych bywa bagatelizowana . Tymczasem symptomy mogą okazać się niezwykle niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia. Jakie są choroby zawodowe? Przedstawiamy wszystko, co warto wiedzieć na ten temat. Mimo ściśle określonych zasad BHP, niektórzy nadal mogą pracować w niebezpiecznych warunkach. Zdarza się także, że pracodawcy chcą zapewnić jak największe bezpieczeństwo, jednak i tak zdarzają się wypadki przy pracy. Drugi przykład jest jednak związany z ryzykiem zawodowym i nie ma związku z tematem tego artykułu. Choroba zawodowa to poważny problem, który nie powinien być przez nikogo lekceważony. Konsekwencje zaniedbań mogą być bowiem przesłanką do wypłaty odszkodowania. Sprawdź, czym właściwie jest choroba zawodowa, kto może ją stwierdzić i jakie przysługują świadczenia. Czym jest choroba zawodowa pracownika? Definicja Wystąpienie samego czynnika chorobowego nie jest dostatecznym powodem uznania objawów za opisywany problem. Definicja choroby zawodowej obejmuje wyłącznie te dolegliwości, które są wpisane do specjalnego wykazu i występują przez określony czas. Schorzenie powinno być również ściśle związane z pracą i sposobem wykonywania pracy na określonym stanowisku. Choroba musi być ponadto wywołana przez czynniki szkodliwe dla zdrowia lub mieć związek ze sposobem wykonywania obowiązków, co nazywa się narażeniem zawodowym.Jak mówi Art 325. Kodeksu Pracy „za chorobę zawodową uważa się chorobę, wymienioną w wykazie Kwestia i ranga chorób zawodowych bywa bagatelizowana.Tymczasem symptomy mogą okazać się niezwykle niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia. Jakie są choroby zawodowe? Przedstawiamy wszystko, co warto wiedzieć na ten temat. Mimo ściśle określonych zasad BHP, niektórzy nadal mogą pracować w niebezpiecznych warunkach. Zdarza się także, że pracodawcy chcą zapewnić jak największe bezpieczeństwo, jednak i tak zdarzają się wypadki przy pracy. Drugi przykład jest jednak związany z ryzykiem zawodowym i nie ma związku z tematem tego artykułu. Choroba zawodowa to poważny problem, który nie powinien być przez nikogo lekceważony. Konsekwencje zaniedbań mogą być bowiem przesłanką do wypłaty odszkodowania. Sprawdź, czym właściwie jest choroba zawodowa, kto może ją stwierdzić i jakie przysługują świadczenia. Czym jest choroba zawodowa pracownika? Definicja Wystąpienie samego czynnika chorobowego nie jest dostatecznym powodem uznania objawów za opisywany problem. Definicja choroby zawodowej obejmuje wyłącznie te dolegliwości, które są wpisane do specjalnego wykazu i występują przez określony czas. Schorzenie powinno być również ściśle związane z pracą i sposobem wykonywania pracy na określonym stanowisku. Choroba musi być ponadto wywołana przez czynniki szkodliwe dla zdrowia lub mieć związek ze sposobem wykonywania obowiązków, co nazywa się narażeniem zawodowym.Jak mówi Art 325. Kodeksu Pracy „za chorobę zawodową uważa się chorobę, wymienioną w wykazie
24.06.2021Adam NawrockiBon na zasiedlenie, jak sama nazwa wskazuje, pomaga bezrobotnym osiedlić się i podjąć pracę po zmianie miejsca zamieszkania . Aby go otrzymać, trzeba spełnić konkretne warunki dotyczące m.in. odległości lub zarobków. Sprawdź, co musisz zrobić, by móc ubiegać się o bony zasiedleniowe! Na początku swojej działalności potrzebujesz zwykle dodatkowego zastrzyku gotówki. Najpopularniejsze jest, rzecz jasna, wzięcie pożyczki lub kredytu. Takiej pomocy jednak często nie otrzymasz bez określonego progu. To ograniczenie jest bardzo trudno przekroczyć będąc bezrobotnym. Młodym osobom w takiej sytuacji z pomocą przychodzi państwo. Wiele osób może starać się o bon na zasiedlenie, który pomaga rozpocząć pracę zarobkową z dala od pierwotnego miejsca zamieszkania. Zamysłem programu ma być zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy. W tym artykule przedstawiamy wszystkie kryteria, jakie należy spełnić do uzyskania zasiłku zasiedleniowego. Sprawdź, czy kwalifikujesz się do udziału! Bon na zasiedlenie – warunki, jakie trzeba spełnić Niestety, ale nie każdy może ubiegać się o dodatkowe fundusze w formie bonu zasiedleniowego. Warunki to: Dodatek przesiedleńczy przysługuje każdej osobie poniżej 30. roku życia ze statusem bezrobotnego, jak wskazują przepisy Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Konieczna jest także chęć podjęcia pracy poza swoim miejscem zamieszkania. Nowa praca musi się zatem Bon na zasiedlenie, jak sama nazwa wskazuje, pomaga bezrobotnym osiedlić się i podjąć pracę po zmianie miejsca zamieszkania.Aby go otrzymać, trzeba spełnić konkretne warunki dotyczące m.in. odległości lub zarobków. Sprawdź, co musisz zrobić, by móc ubiegać się o bony zasiedleniowe! Na początku swojej działalności potrzebujesz zwykle dodatkowego zastrzyku gotówki. Najpopularniejsze jest, rzecz jasna, wzięcie pożyczki lub kredytu. Takiej pomocy jednak często nie otrzymasz bez określonego progu. To ograniczenie jest bardzo trudno przekroczyć będąc bezrobotnym. Młodym osobom w takiej sytuacji z pomocą przychodzi państwo. Wiele osób może starać się o bon na zasiedlenie, który pomaga rozpocząć pracę zarobkową z dala od pierwotnego miejsca zamieszkania. Zamysłem programu ma być zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy. W tym artykule przedstawiamy wszystkie kryteria, jakie należy spełnić do uzyskania zasiłku zasiedleniowego. Sprawdź, czy kwalifikujesz się do udziału! Bon na zasiedlenie – warunki, jakie trzeba spełnić Niestety, ale nie każdy może ubiegać się o dodatkowe fundusze w formie bonu zasiedleniowego. Warunki to: Dodatek przesiedleńczy przysługuje każdej osobie poniżej 30. roku życia ze statusem bezrobotnego, jak wskazują przepisy Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Konieczna jest także chęć podjęcia pracy poza swoim miejscem zamieszkania. Nowa praca musi się zatem
24.06.2021Adam NawrockiBiuro jest miejscem, w którym obowiązuje określony dress code . Dotyczy to nie tylko stroju, fryzury, dodatków, ale też obuwia. Dowiedz się, jakie buty na spotkanie biznesowe będą najlepsze i dlaczego ich odpowiedni dobór ma znaczenie. Wydaje ci się, że dolna część ciała jest mniej istotna podczas spotkania biznesowego, a rozmówca zwraca uwagę wyłącznie na mimikę i gestykulację? Nic z tych rzeczy! Wyobraź sobie, że wybierasz się na uroczysty obiad w trampkach. Widzisz różnicę? Niektóre sytuacje wymagają dopasowania swojego zachowania oraz wyglądu do okoliczności, a oficjalne spotkanie z pewnością należy do takich chwil. Poznaj powody, dla których wybór eleganckiego obuwia męskiego najwyższej jakości będzie doskonałą opcją na business meeting! Jak cię widzą, tak cię piszą – strój i buty na spotkania biznesowe Jeśli chcesz zrobić na swoim partnerze biznesowym dobre pierwsze wrażenie, pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach. Nawet najdrobniejszy element stroju może skutecznie popsuć ogólny efekt. Tutaj z pomocą przychodzi sklep klasycznebuty.pl, gdzie dzięki profesjonalnej pomocy odnajdziesz idealnie dopasowane obuwie. Dostępne modele zostały wykonane z najwyższą starannością, z użyciem wysokiej jakości naturalnych materiałów. Obuwie jest wykończone ręcznie, co jest gwarancją doskonałej precyzji i nieskazitelnego wyglądu. Na stronie klasycznebuty.pl znajdziesz szeroki wybór butów na spotkania biznesowe, które będą odpowiednim dopełnieniem twojego Biuro jest miejscem, w którym obowiązuje określony dress code.Dotyczy to nie tylko stroju, fryzury, dodatków, ale też obuwia. Dowiedz się, jakie buty na spotkanie biznesowe będą najlepsze i dlaczego ich odpowiedni dobór ma znaczenie. Wydaje ci się, że dolna część ciała jest mniej istotna podczas spotkania biznesowego, a rozmówca zwraca uwagę wyłącznie na mimikę i gestykulację? Nic z tych rzeczy! Wyobraź sobie, że wybierasz się na uroczysty obiad w trampkach. Widzisz różnicę? Niektóre sytuacje wymagają dopasowania swojego zachowania oraz wyglądu do okoliczności, a oficjalne spotkanie z pewnością należy do takich chwil. Poznaj powody, dla których wybór eleganckiego obuwia męskiego najwyższej jakości będzie doskonałą opcją na business meeting! Jak cię widzą, tak cię piszą – strój i buty na spotkania biznesowe Jeśli chcesz zrobić na swoim partnerze biznesowym dobre pierwsze wrażenie, pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach. Nawet najdrobniejszy element stroju może skutecznie popsuć ogólny efekt. Tutaj z pomocą przychodzi sklep klasycznebuty.pl, gdzie dzięki profesjonalnej pomocy odnajdziesz idealnie dopasowane obuwie. Dostępne modele zostały wykonane z najwyższą starannością, z użyciem wysokiej jakości naturalnych materiałów. Obuwie jest wykończone ręcznie, co jest gwarancją doskonałej precyzji i nieskazitelnego wyglądu. Na stronie klasycznebuty.pl znajdziesz szeroki wybór butów na spotkania biznesowe, które będą odpowiednim dopełnieniem twojego
22.06.2021Adam NawrockiStopniowe odmrażanie branży eventowej sprawiło, że znowu możemy cieszyć się celebrowaniem ważnych chwil w gronie bliskich . Organizowanie eventów jest bardzo trudnym zadaniem. Dowiedz się, jak urządzić niezapomniane przyjęcie. Wszyscy cieszymy się z długo już wyczekiwanego powrotu do normalności. Chyba każdy z nas ma ochotę odpocząć od izolacji i cieszyć się wspaniałym towarzystwem innych osób. Czy może być ku temu lepsza okazja niż wystawne przyjęcie zorganizowane w pięknym otoczeniu? Już dziś zaplanuj swoje wyjątkowe przyjęcie! Imprezy okolicznościowe – profesjonalna organizacja gwarancją sukcesu Organizowanie eventów to bardzo poważne przedsięwzięcie. Dlatego też niewiele osób decyduje się na urządzanie imprez okolicznościowych we własnym zakresie. Jeśli chcesz, aby wszystko zostało dopięte na przysłowiowy ostatni guzik, warto rozważyć współpracę z profesjonalistami. Duże doświadczenie w przygotowywaniu wystawnych przyjęć zagwarantuje najwyższą jakość obsługi oraz organizację i spokój w tym wyjątkowym dniu. Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów i pozwól sobie na luksus spokojnego celebrowania niezapomnianych chwil, nie martwiąc się o szczegóły. Zachwycająca lokalizacja jako pierwszy krok na drodze ku perfekcji Chcesz poczuć się jak w bajce? Warto zacząć od wyboru lokalizacji. Za górami, za lasami… Tak zaczynają się najpiękniejsze opowieści. Hotel Hanza Pałac Wellness & Spa zlokalizowany jest u wrót Borów Tucholskich – jednego z największych w Polsce kompleksów Stopniowe odmrażanie branży eventowej sprawiło, że znowu możemy cieszyć się celebrowaniem ważnych chwil w gronie bliskich.Organizowanie eventów jest bardzo trudnym zadaniem. Dowiedz się, jak urządzić niezapomniane przyjęcie. Wszyscy cieszymy się z długo już wyczekiwanego powrotu do normalności. Chyba każdy z nas ma ochotę odpocząć od izolacji i cieszyć się wspaniałym towarzystwem innych osób. Czy może być ku temu lepsza okazja niż wystawne przyjęcie zorganizowane w pięknym otoczeniu? Już dziś zaplanuj swoje wyjątkowe przyjęcie! Imprezy okolicznościowe – profesjonalna organizacja gwarancją sukcesu Organizowanie eventów to bardzo poważne przedsięwzięcie. Dlatego też niewiele osób decyduje się na urządzanie imprez okolicznościowych we własnym zakresie. Jeśli chcesz, aby wszystko zostało dopięte na przysłowiowy ostatni guzik, warto rozważyć współpracę z profesjonalistami. Duże doświadczenie w przygotowywaniu wystawnych przyjęć zagwarantuje najwyższą jakość obsługi oraz organizację i spokój w tym wyjątkowym dniu. Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów i pozwól sobie na luksus spokojnego celebrowania niezapomnianych chwil, nie martwiąc się o szczegóły. Zachwycająca lokalizacja jako pierwszy krok na drodze ku perfekcji Chcesz poczuć się jak w bajce? Warto zacząć od wyboru lokalizacji. Za górami, za lasami… Tak zaczynają się najpiękniejsze opowieści. Hotel Hanza Pałac Wellness & Spa zlokalizowany jest u wrót Borów Tucholskich – jednego z największych w Polsce kompleksów
22.06.2021Adam NawrockiRynek hostingowy oferuje dzisiaj tak wiele możliwości wyboru, ze można można się pogubić w gąszczu ofert . Dlatego podpowiemy, jaki hosting wybrać, by dopasować go do realnych potrzeb i nie przepłacić. Co to jest hosting? Hosting jest usługą polegającą na przekazaniu kupującemu określoną przestrzeń na serwerze. Serwer ten udostępnia opublikowane treści szerokiemu gronu odbiorców w internecie (w odróżnieniu od osobistego serwera, który przechowuje dane dostępne tylko na jednym komputerze). Jest to zwykle serwer współdzielony przez wielu klientów danej firmy hostingowej, jednak nie umożliwia to dostępu do prywatnych danych innych osób oraz zmieniania ich. Twoje treści na serwerze hostingowym są chronione i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem. Różne firmy oferują zróżnicowane możliwości wpływy na działanie serwera, zależnie od zakupionego pakietu. Istnieją więc dwie możliwości kontroli hostingu: Jaki hosting powinieneś wybrać? Istnieje kilka parametrów, na które powinieneś zwrócić uwagę zestawiając ze sobą oferty kilku firm oferujących usługi hostingowe. Poniżej przedstawiamy omówienie dostępnych rodzajów hostingów, których znajomość powinna ułatwić określenie, czego oczekujesz od idealnego hostingu, a z czego możesz zrezygnować. Ułatwi to podjęcie decyzji i z pewnością pomoże uniknąć problemów lub nieporozumień w przyszłości. Hosting współdzielony Jest to rodzaj usługi, w której otrzymujesz wirtualny dostęp do pamięci serwera. Jak sama nazwa wskazuje, z tego samego serwera może Rynek hostingowy oferuje dzisiaj tak wiele możliwości wyboru, ze można można się pogubić w gąszczu ofert.Dlatego podpowiemy, jaki hosting wybrać, by dopasować go do realnych potrzeb i nie przepłacić. Co to jest hosting? Hosting jest usługą polegającą na przekazaniu kupującemu określoną przestrzeń na serwerze. Serwer ten udostępnia opublikowane treści szerokiemu gronu odbiorców w internecie (w odróżnieniu od osobistego serwera, który przechowuje dane dostępne tylko na jednym komputerze). Jest to zwykle serwer współdzielony przez wielu klientów danej firmy hostingowej, jednak nie umożliwia to dostępu do prywatnych danych innych osób oraz zmieniania ich. Twoje treści na serwerze hostingowym są chronione i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem. Różne firmy oferują zróżnicowane możliwości wpływy na działanie serwera, zależnie od zakupionego pakietu. Istnieją więc dwie możliwości kontroli hostingu: Jaki hosting powinieneś wybrać? Istnieje kilka parametrów, na które powinieneś zwrócić uwagę zestawiając ze sobą oferty kilku firm oferujących usługi hostingowe. Poniżej przedstawiamy omówienie dostępnych rodzajów hostingów, których znajomość powinna ułatwić określenie, czego oczekujesz od idealnego hostingu, a z czego możesz zrezygnować. Ułatwi to podjęcie decyzji i z pewnością pomoże uniknąć problemów lub nieporozumień w przyszłości. Hosting współdzielony Jest to rodzaj usługi, w której otrzymujesz wirtualny dostęp do pamięci serwera. Jak sama nazwa wskazuje, z tego samego serwera może
18.06.2021Adam NawrockiRozwiązania chmurowe z roku na rok zyskują na popularności, a także zmieniają sposób funkcjonowania wielu przedsiębiorstw . Poprawiają one jakość pracy, oszczędzają czas i pieniądze, pozwalają na dostęp do plików w dowolnym miejscu z dostępem do internetu, a przy tym zapewniają bezpieczeństwo w sieci. Najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym jest dysk, czyli wirtualna przestrzeń do przechowywania plików. Oprócz niego wyróżnia się m.in. systemy CRM, oprogramowanie biurowe czy hosting. Podpowiadamy, jakie rozwiązania możesz przenieść do chmury. Czym są rozwiązania chmurowe? Rozwiązania chmurowe, zwane w skrócie chmurą, to usługi, które polegają na udostępnianiu użytkownikom (w tym m.in. całym przedsiębiorstwom) wirtualną przestrzeń dyskową, moc obliczeniową, środowisko programistyczne lub aplikacje. Jest to intratne rozwiązanie dla firm, gdyż nie muszą one kupować licencji na różne programy. Co więcej, rozwiązania chmurowe zapewniają dostęp do tego samego pliku różnym osobom, pracującym w różnym miejscu i na różnych urządzeniach – w zależności od nadanych uprawnień mogą oni współtworzyć jedną tabelę czy prezentację. Najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym są wirtualne dyski, w których korzystają najczęściej przedsiębiorstwa. Rodzaje rozwiązań chmurowych Pisząc o chmurach, należy wyróżnić ich dwie podstawowe definicje – pierwsza z nich zakłada, że chmura to synonim przestrzeni dyskowej online, na której możemy przechowywać różne pliki. Druga definicja uwzględnia funkcjonowanie chmur obliczeniowych, czyli formę Rozwiązania chmurowe z roku na rok zyskują na popularności, a także zmieniają sposób funkcjonowania wielu przedsiębiorstw.Poprawiają one jakość pracy, oszczędzają czas i pieniądze, pozwalają na dostęp do plików w dowolnym miejscu z dostępem do internetu, a przy tym zapewniają bezpieczeństwo w sieci. Najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym jest dysk, czyli wirtualna przestrzeń do przechowywania plików. Oprócz niego wyróżnia się m.in. systemy CRM, oprogramowanie biurowe czy hosting. Podpowiadamy, jakie rozwiązania możesz przenieść do chmury. Czym są rozwiązania chmurowe? Rozwiązania chmurowe, zwane w skrócie chmurą, to usługi, które polegają na udostępnianiu użytkownikom (w tym m.in. całym przedsiębiorstwom) wirtualną przestrzeń dyskową, moc obliczeniową, środowisko programistyczne lub aplikacje. Jest to intratne rozwiązanie dla firm, gdyż nie muszą one kupować licencji na różne programy. Co więcej, rozwiązania chmurowe zapewniają dostęp do tego samego pliku różnym osobom, pracującym w różnym miejscu i na różnych urządzeniach – w zależności od nadanych uprawnień mogą oni współtworzyć jedną tabelę czy prezentację. Najpopularniejszym rozwiązaniem chmurowym są wirtualne dyski, w których korzystają najczęściej przedsiębiorstwa. Rodzaje rozwiązań chmurowych Pisząc o chmurach, należy wyróżnić ich dwie podstawowe definicje – pierwsza z nich zakłada, że chmura to synonim przestrzeni dyskowej online, na której możemy przechowywać różne pliki. Druga definicja uwzględnia funkcjonowanie chmur obliczeniowych, czyli formę
12.05.2021Adam NawrockiByć może wybierając adres dla swojej strony internetowej, koncentrujesz się wyłącznie na tym, aby była to atrakcyjna nazwa i jest to oczywiście istotne, ale warto zwrócić uwagę również na inne kwestie . Pamiętaj, że domena stanie się jednym z elementów twojego biznesu i może ci albo ułatwiać realizowanie celów, albo wręcz przeciwnie – utrudniać to. Jak znaleźć atrakcyjny adres? Poszukiwania domeny – co ma znaczenie? Wybierając adres strony, bierzesz pod uwagę wiele czynników, które z twojego punktu widzenia są ważne, ale czy na pewno pamiętasz o wszystkich? Z pewnością mniejsze znaczenie ma cena za nazwę z danym rozszerzeniem. Ten koszt nie jest wysoki – często domenę możesz zarejestrować już za kilka złotych, ale są i takie, które kosztują kilkaset złotych – np. nazwy niektórych krajów czy też wybrane tzw. nowe domeny. Najbardziej popularne rozszerzenie w Polsce, czyli .pl, nie wiąże się z dużym wydatkiem – takie domeny internetowe od AZ.pl są dostępne już za kilkanaście złotych w pierwszym roku korzystania. Według danych NASK liczba takich aktywnych nazw w Polsce wynosiła w kwietniu 2021 roku blisko 2,5 mln. Jeśli chcesz, aby twoja domena była atrakcyjna, to powinieneś ją zweryfikować, korzystając z dostępnych narzędzi i rozwiązań. W zależności od tego, jak podejdziesz do wyboru Być może wybierając adres dla swojej strony internetowej, koncentrujesz się wyłącznie na tym, aby była to atrakcyjna nazwa i jest to oczywiście istotne, ale warto zwrócić uwagę również na inne kwestie.Pamiętaj, że domena stanie się jednym z elementów twojego biznesu i może ci albo ułatwiać realizowanie celów, albo wręcz przeciwnie – utrudniać to. Jak znaleźć atrakcyjny adres? Poszukiwania domeny – co ma znaczenie? Wybierając adres strony, bierzesz pod uwagę wiele czynników, które z twojego punktu widzenia są ważne, ale czy na pewno pamiętasz o wszystkich? Z pewnością mniejsze znaczenie ma cena za nazwę z danym rozszerzeniem. Ten koszt nie jest wysoki – często domenę możesz zarejestrować już za kilka złotych, ale są i takie, które kosztują kilkaset złotych – np. nazwy niektórych krajów czy też wybrane tzw. nowe domeny. Najbardziej popularne rozszerzenie w Polsce, czyli .pl, nie wiąże się z dużym wydatkiem – takie domeny internetowe od AZ.pl są dostępne już za kilkanaście złotych w pierwszym roku korzystania. Według danych NASK liczba takich aktywnych nazw w Polsce wynosiła w kwietniu 2021 roku blisko 2,5 mln. Jeśli chcesz, aby twoja domena była atrakcyjna, to powinieneś ją zweryfikować, korzystając z dostępnych narzędzi i rozwiązań. W zależności od tego, jak podejdziesz do wyboru
12.05.2021Adam NawrockiZawieszenie działalności a ZUS – dowiedz się więcej i sprawdź, jak wpłynie to na twoje składki . Zobacz, w jakich przypadkach będziesz mieć w ogóle taką możliwość. Ile razy można zawiesić swoją działalność gospodarczą? Konieczność zawieszenia działania firmy, a więc jego tymczasowego wstrzymania, pojawia się w wielu codziennych sytuacjach. Może być związana z wyjazdem urlopowym czy przedłużającą się chorobą, w których trakcie przedsiębiorca nie ma komu przekazać sprawowania opieki nad biznesem. Zawieszona działalność może być także efektem pogłębiających się kłopotów finansowych. Bez względu na przyczynę, warto się dowiedzieć, jak wygląda sytuacja między zawieszeniem działalności a składkami ZUS. Zawieszona działalność – kiedy przedsiębiorca może wstrzymać działanie firmy? Na początku warto się zastanowić, czy jako przedsiębiorca masz w ogóle możliwość zawieszenia działania swojej firmy. Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w art. 22. [Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej] Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców. Jak wskazują jej przepisy, możliwość zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przysługuje przedsiębiorcy, który: nie zatrudnia żadnych pracowników (ustęp 1.); albo zatrudnia wyłącznie pracowników, którzy w okresie zawieszenia działalności będą przebywać na długotrwałym urlopie, to więc urlop macierzyński, wychowawczy lub rodzicielski, co istotne, w razie gdyby w okresie zawieszenia okres urlopu pracownika się zakończy (dojdzie do konieczności przedłużenia wstrzymania Zawieszenie działalności a ZUS – dowiedz się więcej i sprawdź, jak wpłynie to na twoje składki.Zobacz, w jakich przypadkach będziesz mieć w ogóle taką możliwość. Ile razy można zawiesić swoją działalność gospodarczą? Konieczność zawieszenia działania firmy, a więc jego tymczasowego wstrzymania, pojawia się w wielu codziennych sytuacjach. Może być związana z wyjazdem urlopowym czy przedłużającą się chorobą, w których trakcie przedsiębiorca nie ma komu przekazać sprawowania opieki nad biznesem. Zawieszona działalność może być także efektem pogłębiających się kłopotów finansowych. Bez względu na przyczynę, warto się dowiedzieć, jak wygląda sytuacja między zawieszeniem działalności a składkami ZUS. Zawieszona działalność – kiedy przedsiębiorca może wstrzymać działanie firmy? Na początku warto się zastanowić, czy jako przedsiębiorca masz w ogóle możliwość zawieszenia działania swojej firmy. Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w art. 22. [Zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej] Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców. Jak wskazują jej przepisy, możliwość zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej przysługuje przedsiębiorcy, który: nie zatrudnia żadnych pracowników (ustęp 1.); albo zatrudnia wyłącznie pracowników, którzy w okresie zawieszenia działalności będą przebywać na długotrwałym urlopie, to więc urlop macierzyński, wychowawczy lub rodzicielski, co istotne, w razie gdyby w okresie zawieszenia okres urlopu pracownika się zakończy (dojdzie do konieczności przedłużenia wstrzymania
20.04.2021Adam NawrockiKażdy przedsiębiorca, który korzysta z rozliczania za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest zobowiązany do ewidencji środków trwałych . Co należy wiedzieć o rejestrze i dokumentacji środków trwałych? Ewidencja środków trwałych w świetle prawa Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów o zasadach postępowania w przypadku podatkowej księgi przychodów i rozchodów z dnia 23 grudnia 2019 roku prowadzenie ewidencji środków trwałych jest powinnością każdego przedsiębiorcy. W zgodzie z paragrafem 5 tego rozporządzenia, spółki cywilne jawne, spółki mające charakter partnerski i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zobowiązane do prowadzenia wspomnianej wyżej księgi, muszą prowadzić rejestr środków trwałych. Ewidencja środków trwałych jest niezbędna, by amortyzacja podlegała wliczeniu w poczet kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na mocy artykułu 22n ust. 6 ustawy o PIT, w przypadku braku ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, uznanie amortyzacji za koszt związany z osiągnięciem przychodu jest niemożliwe. Ten obowiązek dotyczy zarówno podmiotów, które rozliczają się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, jak i tych korzystających z ryczałtu. Co powinna zawierać dokumentacja środków trwałych? Ewidencję środków trwałych często prowadzi się, używając oprogramowania do dokumentacji środków trwałych. Jak się okazuje, niektóre z nich mogły być już wcześniej użytkowane w firmie. W takim wypadku stosuje się bilans otwarcia, Każdy przedsiębiorca, który korzysta z rozliczania za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest zobowiązany do ewidencji środków trwałych.Co należy wiedzieć o rejestrze i dokumentacji środków trwałych? Ewidencja środków trwałych w świetle prawa Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów o zasadach postępowania w przypadku podatkowej księgi przychodów i rozchodów z dnia 23 grudnia 2019 roku prowadzenie ewidencji środków trwałych jest powinnością każdego przedsiębiorcy. W zgodzie z paragrafem 5 tego rozporządzenia, spółki cywilne jawne, spółki mające charakter partnerski i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zobowiązane do prowadzenia wspomnianej wyżej księgi, muszą prowadzić rejestr środków trwałych. Ewidencja środków trwałych jest niezbędna, by amortyzacja podlegała wliczeniu w poczet kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Na mocy artykułu 22n ust. 6 ustawy o PIT, w przypadku braku ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, uznanie amortyzacji za koszt związany z osiągnięciem przychodu jest niemożliwe. Ten obowiązek dotyczy zarówno podmiotów, które rozliczają się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, jak i tych korzystających z ryczałtu. Co powinna zawierać dokumentacja środków trwałych? Ewidencję środków trwałych często prowadzi się, używając oprogramowania do dokumentacji środków trwałych. Jak się okazuje, niektóre z nich mogły być już wcześniej użytkowane w firmie. W takim wypadku stosuje się bilans otwarcia,
19.04.2021Adam NawrockiElektroniczne L4 to obecnie jedyny sposób, w jaki można otrzymać zwolnienie lekarskie . Dowiedz się, w jaki sposób jest wystawiane i jak trafia do twojego pracodawcy. Jak może je sprawdzić płatnik składek? Od końca listopada 2018 roku tradycyjne papierowe zwolnienia lekarskie przestały być wystawiane. Całkowicie zastąpiły je elektroniczne L4wprowadzone do obiegu już w styczniu 2016 roku. Z tego artykułu dowiesz się, jak działa elektroniczne zwolnienie lekarskie i w jaki sposób można uzyskać do niego dostęp. L4 elektroniczne – gdzie i jak jest wystawiane? Lekarz wystawiający tak zwane zwolnienie chorobowe w formie elektronicznej korzysta z portalu Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS). To strona internetowa, na której ubezpieczeni mogą między innymi składać wnioski (np. o zasiłek chorobowy, Rodzina 300+ czy ustalenie prawa do renty) lub umawiać się na wizyty. Z punktu widzenia lekarza, portal ten przede wszystkim pozwala sprawnie wystawić zwolnienie lekarskie online. Jak działa elektroniczne zwolnienie lekarskie? E-zwolnienie lekarskie można nazwać pewnego rodzaju formularzem. Lekarz wprowadza odpowiednie informacje do odpowiadającym im pól: nr PESEL lub serię i numer paszportu oraz datę urodzenia ubezpieczonego; jego miejsce ubezpieczenia (ZUS, KRUS, Inne). Na tej podstawie PUE odnajduje imię i nazwisko pacjenta, historię jego zwolnień lekarskich oraz, co szczególnie istotne, listę płatników, tj. Elektroniczne L4 to obecnie jedyny sposób, w jaki można otrzymać zwolnienie lekarskie.Dowiedz się, w jaki sposób jest wystawiane i jak trafia do twojego pracodawcy. Jak może je sprawdzić płatnik składek? Od końca listopada 2018 roku tradycyjne papierowe zwolnienia lekarskie przestały być wystawiane. Całkowicie zastąpiły je elektroniczne L4wprowadzone do obiegu już w styczniu 2016 roku. Z tego artykułu dowiesz się, jak działa elektroniczne zwolnienie lekarskie i w jaki sposób można uzyskać do niego dostęp. L4 elektroniczne – gdzie i jak jest wystawiane? Lekarz wystawiający tak zwane zwolnienie chorobowe w formie elektronicznej korzysta z portalu Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS). To strona internetowa, na której ubezpieczeni mogą między innymi składać wnioski (np. o zasiłek chorobowy, Rodzina 300+ czy ustalenie prawa do renty) lub umawiać się na wizyty. Z punktu widzenia lekarza, portal ten przede wszystkim pozwala sprawnie wystawić zwolnienie lekarskie online. Jak działa elektroniczne zwolnienie lekarskie? E-zwolnienie lekarskie można nazwać pewnego rodzaju formularzem. Lekarz wprowadza odpowiednie informacje do odpowiadającym im pól: nr PESEL lub serię i numer paszportu oraz datę urodzenia ubezpieczonego; jego miejsce ubezpieczenia (ZUS, KRUS, Inne). Na tej podstawie PUE odnajduje imię i nazwisko pacjenta, historię jego zwolnień lekarskich oraz, co szczególnie istotne, listę płatników, tj.
19.04.2021Adam NawrockiZaświadczenie o zatrudnieniu to dokument może być potrzebne w wielu sytuacjach . Sprawdź, w jaki sposób różni się od zaświadczenia o zarobkach. Dowiedz się, co powinno zawierać. Pracownik ma prawo zwrócić się do swojego pracodawcy o wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu. Co więcej, może zrobić to dowolną liczbę razy w ciągu roku – a nawet miesiąca. Czy pracodawca ma obowiązek wydać ten dokument i co na ten temat mówią przepisy prawa? Dowiesz się z tego artykułu. Zaświadczenie o zatrudnieniu a zaświadczenie o zarobkach i świadectwo pracy Zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu to nazwa, która bywa stosowana zamiennie z zaświadczeniem o dochodach. To zwykle błąd – chyba że osoba ma na myśli dokument, który łączy cechy jednego i drugiego, stając się zaświadczeniem o zatrudnieniu i zarobkach. Ten pierwszy dotyczy bowiem oficjalnego potwierdzenia przez pracodawcę, że dana osoba jest osobą zatrudnioną. Z kolei zaświadczenie o dochodach ma stanowić potwierdzenie uzyskiwania miesięcznego wynagrodzenia brutto w konkretnej wysokości. Czym różni się zaświadczenie o dochodach od świadectwa pracy? Kolejnym często występującym błędem jest mylenie przez pracowników zaświadczenia o zarobkach ze świadectwem pracy. Świadectwo to jest informacją o zatrudnieniu wydawaną w dniu ustania stosunku pracy. Z kolei omawiane zaświadczenie ma być wydawane na wyraźne życzenie zatrudnionych. Przedsiębiorca powinien Zaświadczenie o zatrudnieniu to dokument może być potrzebne w wielu sytuacjach.Sprawdź, w jaki sposób różni się od zaświadczenia o zarobkach. Dowiedz się, co powinno zawierać. Pracownik ma prawo zwrócić się do swojego pracodawcy o wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu. Co więcej, może zrobić to dowolną liczbę razy w ciągu roku – a nawet miesiąca. Czy pracodawca ma obowiązek wydać ten dokument i co na ten temat mówią przepisy prawa? Dowiesz się z tego artykułu. Zaświadczenie o zatrudnieniu a zaświadczenie o zarobkach i świadectwo pracy Zaświadczenie od pracodawcy o zatrudnieniu to nazwa, która bywa stosowana zamiennie z zaświadczeniem o dochodach. To zwykle błąd – chyba że osoba ma na myśli dokument, który łączy cechy jednego i drugiego, stając się zaświadczeniem o zatrudnieniu i zarobkach. Ten pierwszy dotyczy bowiem oficjalnego potwierdzenia przez pracodawcę, że dana osoba jest osobą zatrudnioną. Z kolei zaświadczenie o dochodach ma stanowić potwierdzenie uzyskiwania miesięcznego wynagrodzenia brutto w konkretnej wysokości. Czym różni się zaświadczenie o dochodach od świadectwa pracy? Kolejnym często występującym błędem jest mylenie przez pracowników zaświadczenia o zarobkach ze świadectwem pracy. Świadectwo to jest informacją o zatrudnieniu wydawaną w dniu ustania stosunku pracy. Z kolei omawiane zaświadczenie ma być wydawane na wyraźne życzenie zatrudnionych. Przedsiębiorca powinien
19.04.2021Adam NawrockiDue diligence to pojęcie, który dla wielu osób może nie być do końca jasne . Tymczasem oznacza ono mniej więcej tyle, co audyt. Jednak jest to badanie, które wykonuje się w szczególnych przypadkach. Jeśli chcesz sprawdzić, w jakich, zapraszamy do lektury. Due diligence to badanie, które zazwyczaj zlecane jest przez inwestora, który chce sprawdzić, czy zakup lub przejęcie danej firmy jest opłacalne. Dzięki analizie due diligence można zyskać niezwykle szczegółowy wgląd w kondycję spółki i jej wartość rynkową. Badanie obejmuje wiele aspektów, a przeprowadzane jest przez niezależnych ekspertów. Dzięki temu jest obiektywne, a wyniki są efektem analizy różnych obszarów funkcjonowania firmy. Sprzedający ma także możliwość przygotowania się do audytu. Z całą pewnością due diligence to skomplikowany proces, któremu jednak warto przyjrzeć się bliżej. Due diligence – co to dokładnie jest? Due diligence to pojęcie, które pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z amerykańskiej wykładni prawa cywilnego. W tłumaczeniu dosłownym oznacza tyle, co „należyta staranność”. Pojęcie do użytku powszechnego weszło w roku 1933, wskutek przyjęcia Securities Act. W Polsce due diligence często zastępowane jest takimi pojęciami, jak audyt prawny, audyt finansowy lub badanie kondycji biznesu. Taką analizę zazwyczaj przeprowadza inwestor, który chce podjąć decyzję o wejściu kapitałowym. Badanie pozwala nie tylko na Due diligence to pojęcie, który dla wielu osób może nie być do końca jasne.Tymczasem oznacza ono mniej więcej tyle, co audyt. Jednak jest to badanie, które wykonuje się w szczególnych przypadkach. Jeśli chcesz sprawdzić, w jakich, zapraszamy do lektury. Due diligence to badanie, które zazwyczaj zlecane jest przez inwestora, który chce sprawdzić, czy zakup lub przejęcie danej firmy jest opłacalne. Dzięki analizie due diligence można zyskać niezwykle szczegółowy wgląd w kondycję spółki i jej wartość rynkową. Badanie obejmuje wiele aspektów, a przeprowadzane jest przez niezależnych ekspertów. Dzięki temu jest obiektywne, a wyniki są efektem analizy różnych obszarów funkcjonowania firmy. Sprzedający ma także możliwość przygotowania się do audytu. Z całą pewnością due diligence to skomplikowany proces, któremu jednak warto przyjrzeć się bliżej. Due diligence – co to dokładnie jest? Due diligence to pojęcie, które pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z amerykańskiej wykładni prawa cywilnego. W tłumaczeniu dosłownym oznacza tyle, co „należyta staranność”. Pojęcie do użytku powszechnego weszło w roku 1933, wskutek przyjęcia Securities Act. W Polsce due diligence często zastępowane jest takimi pojęciami, jak audyt prawny, audyt finansowy lub badanie kondycji biznesu. Taką analizę zazwyczaj przeprowadza inwestor, który chce podjąć decyzję o wejściu kapitałowym. Badanie pozwala nie tylko na
12.04.2021Adam Nawrocki