Due Diligence – na czym polega i kiedy się przeprowadza tę analizę?

Due diligence to pojęcie, który dla wielu osób może nie być do końca jasne . Tymczasem oznacza ono mniej więcej tyle, co audyt. Jednak jest to badanie, które wykonuje się w szczególnych przypadkach. Jeśli chcesz sprawdzić, w jakich, zapraszamy do lektury. Due diligence to badanie, które zazwyczaj zlecane jest przez inwestora, który chce sprawdzić, czy zakup lub przejęcie danej firmy jest opłacalne. Dzięki analizie due diligence można zyskać niezwykle szczegółowy wgląd w kondycję spółki i jej wartość rynkową. Badanie obejmuje wiele aspektów, a przeprowadzane jest przez niezależnych ekspertów. Dzięki temu jest obiektywne, a wyniki są efektem analizy różnych obszarów funkcjonowania firmy. Sprzedający ma także możliwość przygotowania się do audytu. Z całą pewnością due diligence to skomplikowany proces, któremu jednak warto przyjrzeć się bliżej. Spis treści pokaż 1 Due diligence – co to dokładnie jest? 2 Kto przeprowadza badanie due diligence? 3 Rodzaje raportów due diligence 4 Etapy analizy due diligence 5 Kiedy warto wykonać audyt due diligence? Due diligence – co to dokładnie jest? Due diligence to pojęcie, które pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z amerykańskiej wykładni prawa cywilnego. W tłumaczeniu dosłownym oznacza tyle, co „należyta staranność”. Pojęcie do użytku powszechnego weszło w roku 1933, wskutek przyjęcia Securities Act. W Due diligence to pojęcie, który dla wielu osób może nie być do końca jasne.Tymczasem oznacza ono mniej więcej tyle, co audyt. Jednak jest to badanie, które wykonuje się w szczególnych przypadkach. Jeśli chcesz sprawdzić, w jakich, zapraszamy do lektury. Due diligence to badanie, które zazwyczaj zlecane jest przez inwestora, który chce sprawdzić, czy zakup lub przejęcie danej firmy jest opłacalne. Dzięki analizie due diligence można zyskać niezwykle szczegółowy wgląd w kondycję spółki i jej wartość rynkową. Badanie obejmuje wiele aspektów, a przeprowadzane jest przez niezależnych ekspertów. Dzięki temu jest obiektywne, a wyniki są efektem analizy różnych obszarów funkcjonowania firmy. Sprzedający ma także możliwość przygotowania się do audytu. Z całą pewnością due diligence to skomplikowany proces, któremu jednak warto przyjrzeć się bliżej. Spis treści pokaż 1 Due diligence – co to dokładnie jest? 2 Kto przeprowadza badanie due diligence? 3 Rodzaje raportów due diligence 4 Etapy analizy due diligence 5 Kiedy warto wykonać audyt due diligence? Due diligence – co to dokładnie jest? Due diligence to pojęcie, które pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z amerykańskiej wykładni prawa cywilnego. W tłumaczeniu dosłownym oznacza tyle, co „należyta staranność”. Pojęcie do użytku powszechnego weszło w roku 1933, wskutek przyjęcia Securities Act. W