Porady

Dropshipping w 4 krokach – jak zacząć?

3 minut(y) czytania
5/5 - (1 vote)

Sklep bez magazynu, łatwy start w e-commerce, sklep bez inwestycji w towar – to tylko kilka popularnych określeń dotyczących dropshippingu. W związku z rosnącą popularnością tego modelu sprzedaży postanowiliśmy wyjaśnić, na czym polega dropshipping i jak założyć sklep internetowy dropshippingowy. Jeśli planujecie postawić pierwsze kroki w branży e-commerce, to zapraszamy do lektury.

Na czym polega dropshipping?

Na wstępie warto w kilku zdaniach doprecyzować, na czym polega dropshipping, czyli tak zwany sklep internetowy bez magazynu.

W tym modelu biznesowym sprzedajecie towar, który fizycznie znajduje się w hurtowni. Po złożeniu i opłaceniu zamówienia w Waszym sklepie, informacja o nim jest automatycznie przesyłana do hurtowni, która zajmuje się jego fizyczną realizacją.

Sklep dropshippingowy pozwala więc zaoszczędzić sporo na takich aspektach jak koszty założenia i prowadzenia magazynu, a także obsługa całego procesu logistycznego realizacji zamówienia.

Nieco więcej o podstawowych założeniach tego modelu biznesowego możecie przeczytać na stronie Dropshipping jak zacząć? Alternatywą dla tego modelu biznesowego, która również pozwala prowadzić sklep internetowy bez magazynu, jest też tak zwany fulfillment dla e-commerce

Jak zacząć dropshipping – wybór produktu, czyli co sprzedawać?

Jednym z kluczowych elementów tego, jak zacząć dropshipping, jest wybór odpowiedniego asortymentu. W większości poradników dotyczących dropshippingu w Polsce przeczytać można, że idealny do tego modelu biznesowego jest towar, który stosunkowo rzadko podlega zwrotowi.

Wynika to z tego, że wiele hurtowni dropshippingowych nie obsługuje zwrotów, tak więc obowiązek ten spada na właściciela sklepu. Duży odsetek zwróconych produktów może więc nie tylko znacznie zmniejszyć Wasze zyski, ale także wygenerować sporo dodatkowej pracy. Kilka pomysłów na stosunkowo rzadko zwracane produkty to:

  • środki higieniczne i tak zwana chemia gospodarcza,
  • zabawki,
  • artykuły dla zwierząt,
  • artykuły biurowe, 
  • produkty medyczne. 
Kliknij!
Czy zakłady bukmacherskie są legalne i bezpieczne?

Niski współczynnik zwrotów to jednak niejedyna cecha, która powinna wyróżniać asortyment idealny do sklepu dropshippingowego. Powinny być to także artykuły, na które jest spory popyt oraz takie, dla których można ustalić stosunkowo wysokie marże

Sklep dropshipping i hurtownie dropshipping

Kolejny krok to oczywiście stworzenie samej platformy dropshippingowej oraz połączenie jej z odpowiednimi hurtowniami. Na rynku dostępnych jest wiele tak zwanych pudełkowych rozwiązań, które pozwalają stosunkowo łatwo i szybko stworzyć gotowy sklep dropshipping. Oczywiście, jeśli dysponujecie większym budżetem, możecie również postawić na indywidualne, stworzone od podstaw rozwiązanie.

Na tym etapie warto również zastanowić, w jaki sposób będzie rozliczana Wasza działalność. Możliwy jest nawet dropshipping bez działalności gospodarczej na podstawie tak zwanej działalności nierejestrowanej. Ostatnie lata upłynęły jednak pod znakiem częstych zmian w systemie podatkowym, powinniście więc sprawdzić, jakie są aktualne uregulowania prawne i wybrać najlepszą dla siebie formę prowadzenia działalności dropshippingowej. Dropshipping bez firmy z jednej strony niesie ze sobą pewne ograniczenia, z drugiej jednak strony pozwala niejako przetestować ten model biznesowy bez ponoszenia kosztów związanych z założeniem działalności. 

Promocja i reklama

Wiele osób, które stawia swoje pierwsze kroki w branży e-commerce, zapomina, jak ważne w przypadku nowego sklepu są działania promocyjne. Mogą one obejmować bardzo szeroki zakres działań, których celem jest pozyskanie klientów do sklepu. W dużej mierze zależą one od Waszych możliwości finansowych, czasu, jaki jesteście w stanie na nie poświęcić oraz Waszej wiedzy. Kilka takich sposobów na pozyskiwanie klientów to:

  • Systemy płatnej reklamy (Google Ads, Facebook Ads itp.).
  • Tworzenie treści poradnikowych na stronie sklepu i pozyskiwanie tak zwanego ruchu organicznego z wyszukiwarek internetowych.
  • Budowanie obecności i świadomości marki w social media.
  • Reklama lokalna.
Zobacz też:
Kliknij!
Internet mobilny dla dużych firm – komfort niezakłóconej pracy poza biurem
Avatar
232 Artykuł(y)

o autorze
Jest księgową, ostatnio jej specjalizacją stały się zawiłości prawne Polskiego Ładu. Dodatkowo interesuje się finansami osobistymi.
Artykuły
Nasze propozycje
Porady

Kredyt hipoteczny ze stałym oprocentowaniem - co warto o nim wiedzieć?

3 minut(y) czytania
Ocena Nie da się ukryć, że inflacja i stopy procentowe w mniejszym lub większym stopniu są odczuwalne dla nas wszystkich. Jeżeli masz…
Porady

Inwestowanie na giełdzie - co musisz wiedzieć? 

3 minut(y) czytania
Inwestowanie na giełdzie postrzegane jest często jako zajęcie wymagające tajemnej wiedzy. Z giełdą, jak i samym inwestowaniem związanych jest wiele mitów. Jednak sama praktyka pokazuje, że dzięki analitycznemu podejściu oraz dywersyfikacji portfela straty mogą zostać zminimalizowane. Jak zacząć inwestować na giełdzie? Co musi wiedzieć każdy początkujący gracz?
Porady

Chorobowe dla przedsiębiorcy – co przysługuje? Czy w razie choroby przedsiębiorca ma prawo do świadczeń?

3 minut(y) czytania
Ocena Wiele osób obawia się przejścia z etatu na własną działalność, ze względu na brak możliwości skorzystania ze zwolnienia chorobowego. Sprawdź, jak…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.