Iwona Ziołowska - 4
Czym jest formularz SD-Z2 ? Wzór dokumentu dotyczy zwolnień podatkowych dla osób należących do 1 i 0 grupy podatkowej. Dowiedz się, jak poprawnie uzupełnić formularz SD Z2 i sprawdź kiedy zachodzi obowiązek podatkowy od darowizn. Do uzupełnienia formularza zobowiązane są wstępni i zstępni jako osoby spokrewnione, a także rodzeństwo. Druk SD Z2 dotyczy otrzymania darowizny, a ten fakt należy zgłosić do urzędu skarbowego nie później niż 6 miesięcy od dnia powstania takiego obowiązku. Można wypełnić druk w formie papierowej bezpośrednio w placówce Urzędu Skarbowego lub elektronicznie przy pomocy profilu zaufanego. Zgłoszenie darowizny na druku SD Z2 jest konieczne, kiedy jej kwota przekracza 9 637 złotych. Poniżej znajdziesz wzór, jak wypełnić formularz. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie ci zorientować się, co wpisać w konkretne pola. SD Z2 – wzór i jego struktura Wzór przedstawianego przez nas dokumentu składa się z 9 sekcji. Zanim wyślesz formularz, dokładnie sprawdź poprawność wpisanych danych. Już na wstępie musisz podać: Formularz SD Z2 jest podzielony na kilka podstawowych bloków oznaczonych literami od A do K. Oto krótki poradnik, w jaki sposób uzupełnić konkretne rubryki. Sekcja A – miejsce i cel zgłoszenia W tym miejscu musisz podać nazwę i adres urzędu skarbowego, do którego adresowany jest formularz Czym jest formularz SD-Z2?Wzór dokumentu dotyczy zwolnień podatkowych dla osób należących do 1 i 0 grupy podatkowej. Dowiedz się, jak poprawnie uzupełnić formularz SD Z2 i sprawdź kiedy zachodzi obowiązek podatkowy od darowizn. Do uzupełnienia formularza zobowiązane są wstępni i zstępni jako osoby spokrewnione, a także rodzeństwo. Druk SD Z2 dotyczy otrzymania darowizny, a ten fakt należy zgłosić do urzędu skarbowego nie później niż 6 miesięcy od dnia powstania takiego obowiązku. Można wypełnić druk w formie papierowej bezpośrednio w placówce Urzędu Skarbowego lub elektronicznie przy pomocy profilu zaufanego. Zgłoszenie darowizny na druku SD Z2 jest konieczne, kiedy jej kwota przekracza 9 637 złotych. Poniżej znajdziesz wzór, jak wypełnić formularz. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie ci zorientować się, co wpisać w konkretne pola. SD Z2 – wzór i jego struktura Wzór przedstawianego przez nas dokumentu składa się z 9 sekcji. Zanim wyślesz formularz, dokładnie sprawdź poprawność wpisanych danych. Już na wstępie musisz podać: Formularz SD Z2 jest podzielony na kilka podstawowych bloków oznaczonych literami od A do K. Oto krótki poradnik, w jaki sposób uzupełnić konkretne rubryki. Sekcja A – miejsce i cel zgłoszenia W tym miejscu musisz podać nazwę i adres urzędu skarbowego, do którego adresowany jest formularz
21.09.2022Iwona ZiołowskaPlanujesz sporządzić wniosek o stwierdzenie nabycia spadku ? Pamiętaj, że gotowy wzór możesz znaleźć w internecie. Licz się jednak z wyższą opłatą za wniosek, która obowiązuje już od 2019 roku! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Ktoś z twoich bliskich podarował ci nieruchomość lub inny istotny majątek, który pragniesz przyjąć w ramach spadku? W takim razie niezbędne będzie zgłoszenie tego faktu do instytucji państwowych poprzez wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Na szczęście masz sporo czasu na jego sporządzenie, bo aż 6 miesięcy od czasu powstania takiego obowiązku. Pamiętaj, że złożenie dokumentu stwierdzającego nabycie spadku to jedyna skuteczna forma udowodnienia swoich praw wynikających z dziedziczenia. Analogicznie dokumentem, który potwierdza ten fakt, jest akt poświadczenia dziedziczenia. Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku – jak go poprawnie uzupełnić? Napisanie wniosku o stwierdzenie nabycia spadku jest proste, szczególnie jeśli masz dostęp do gotowego wzoru. Kompletny dokument stwierdzający nabycie spadku powinien zawierać dane osobowe każdej ze stron postępowania, adresy, numery PESEL oraz informacje i testamentach. Wniosek składany do sądu rejonowego musisz własnoręcznie podpisać i dostarczyć go wraz z załącznikami. Opłata od złożenia wniosku wynosi 100 złotych, natomiast dodatkowo zapłacisz 5 złotych za wpis do rejestru spadkowego. Pamiętaj! Kiedy składasz wniosek zawsze poproś o Planujesz sporządzić wniosek o stwierdzenie nabycia spadku?Pamiętaj, że gotowy wzór możesz znaleźć w internecie. Licz się jednak z wyższą opłatą za wniosek, która obowiązuje już od 2019 roku! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Ktoś z twoich bliskich podarował ci nieruchomość lub inny istotny majątek, który pragniesz przyjąć w ramach spadku? W takim razie niezbędne będzie zgłoszenie tego faktu do instytucji państwowych poprzez wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Na szczęście masz sporo czasu na jego sporządzenie, bo aż 6 miesięcy od czasu powstania takiego obowiązku. Pamiętaj, że złożenie dokumentu stwierdzającego nabycie spadku to jedyna skuteczna forma udowodnienia swoich praw wynikających z dziedziczenia. Analogicznie dokumentem, który potwierdza ten fakt, jest akt poświadczenia dziedziczenia. Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku – jak go poprawnie uzupełnić? Napisanie wniosku o stwierdzenie nabycia spadku jest proste, szczególnie jeśli masz dostęp do gotowego wzoru. Kompletny dokument stwierdzający nabycie spadku powinien zawierać dane osobowe każdej ze stron postępowania, adresy, numery PESEL oraz informacje i testamentach. Wniosek składany do sądu rejonowego musisz własnoręcznie podpisać i dostarczyć go wraz z załącznikami. Opłata od złożenia wniosku wynosi 100 złotych, natomiast dodatkowo zapłacisz 5 złotych za wpis do rejestru spadkowego. Pamiętaj! Kiedy składasz wniosek zawsze poproś o
15.09.2022Iwona ZiołowskaPo skutecznej spłacie kredytu hipotecznego możesz złożyć wniosek o wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej . W tym celu dopełnij kilku formalności, a także dowiedz się, jak poprawnie uzupełnić wzór formularza w tej kwestii. W dzisiejszych czasach kredyty hipoteczne to jedyna z dostępnych form finansowania zakupu nieruchomości, które kosztują nawet setki tysięcy złotych. Niestety takie zobowiązanie wobec banku obciąża nieruchomość, która staje się zabezpieczeniem na rzecz spłaty zadłużenia. Już na etapie podpisywania umowy z bankiem hipoteka zostanie wpisana do ksiąg wieczystych przez odpowiednią instytucję sądową. Po całkowitej spłacie zobowiązania masz pełne prawo do tego, aby złożyć wniosek o wykreślenie hipoteki z KW. Wniosek o wykreślenie hipoteki – wzór Gotowy wzór z omówieniem wniosku o wykreślenie hipoteki jest dość prosty do uzupełnienia. Zanim przystąpisz do działania, poznaj wszystkie strony formularza oraz sprawdź, jakie dane musisz uzupełnić przed złożeniem dokumentu w sądzie. Pierwsza strona wniosku zawiera oznaczenie sądu oraz wydziału sądowego, do którego składasz wniosek. Wygląda to następująco: Nigdy nie zapominaj o tym, aby we wniosku podać poprawny numer księgi wieczystej przypisany do konkretnej nieruchomości lub działki budowlanej. Pozostałe wiersze na pierwszej stronie pozostaw puste, gdyż wnioskowanie o wykreślenie z hipoteki z KW nie wymaga tych danych. Druga strona formularza do sądu wymaga uzupełnienia Po skutecznej spłacie kredytu hipotecznego możesz złożyć wniosek o wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej.W tym celu dopełnij kilku formalności, a także dowiedz się, jak poprawnie uzupełnić wzór formularza w tej kwestii. W dzisiejszych czasach kredyty hipoteczne to jedyna z dostępnych form finansowania zakupu nieruchomości, które kosztują nawet setki tysięcy złotych. Niestety takie zobowiązanie wobec banku obciąża nieruchomość, która staje się zabezpieczeniem na rzecz spłaty zadłużenia. Już na etapie podpisywania umowy z bankiem hipoteka zostanie wpisana do ksiąg wieczystych przez odpowiednią instytucję sądową. Po całkowitej spłacie zobowiązania masz pełne prawo do tego, aby złożyć wniosek o wykreślenie hipoteki z KW. Wniosek o wykreślenie hipoteki – wzór Gotowy wzór z omówieniem wniosku o wykreślenie hipoteki jest dość prosty do uzupełnienia. Zanim przystąpisz do działania, poznaj wszystkie strony formularza oraz sprawdź, jakie dane musisz uzupełnić przed złożeniem dokumentu w sądzie. Pierwsza strona wniosku zawiera oznaczenie sądu oraz wydziału sądowego, do którego składasz wniosek. Wygląda to następująco: Nigdy nie zapominaj o tym, aby we wniosku podać poprawny numer księgi wieczystej przypisany do konkretnej nieruchomości lub działki budowlanej. Pozostałe wiersze na pierwszej stronie pozostaw puste, gdyż wnioskowanie o wykreślenie z hipoteki z KW nie wymaga tych danych. Druga strona formularza do sądu wymaga uzupełnienia
12.09.2022Iwona ZiołowskaJeśli chodzi o dokument 500 plus, wniosek ma kilka stron, które należy skrupulatnie uzupełnić . Tylko w ten sposób zyskasz możliwość zdobycia dodatkowego świadczenia na każde dziecko w gospodarstwie domowym. Formularz o przyznanie świadczenia 500 złotych na dziecko nie jest skomplikowany, choć na pierwszy rzut oka tak właśnie się wydaje. Świadczenie, którego celem jest pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem dziecka, przysługuje głównie jego rodzicom oraz opiekunom prawnym. Jeśli chodzi o 500 plus, wniosek może złożyć też dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej, a nawet osoby prowadzące dom dziecka. Jeśli chcesz otrzymać dodatkowe pieniądze na utrzymanie dziecka/dzieci, koniecznie pobierz wzór dokumentu 500 plus. Wniosek nie jest trudny do uzupełnienia i możesz złożyć go bez wychodzenia z domu. 500 plus wniosek – wzór Uzupełnienie wniosku o przyznanie świadczenia 500 plus wymaga podania kilku informacji do wglądu przez organy państwowe. W pierwszej kolejności musisz podać nazwę organu właściwego do postępowania w sprawie oraz adres placówki. W dalszej części formularz dzieli się na kilka sekcji. W pierwszym bloku danych musisz podać swoje dane osobowe jako opiekun prawny dziecka. Podstawowe to: Kolejno musisz podać informacje osobowe o dziecku lub dzieciach w zależności od sytuacji rodzinnej. W tym miejscu dane są dokładnie takie same, jak wcześniej. Wyjątkiem jest numer i Jeśli chodzi o dokument 500 plus, wniosek ma kilka stron, które należy skrupulatnie uzupełnić.Tylko w ten sposób zyskasz możliwość zdobycia dodatkowego świadczenia na każde dziecko w gospodarstwie domowym. Formularz o przyznanie świadczenia 500 złotych na dziecko nie jest skomplikowany, choć na pierwszy rzut oka tak właśnie się wydaje. Świadczenie, którego celem jest pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem dziecka, przysługuje głównie jego rodzicom oraz opiekunom prawnym. Jeśli chodzi o 500 plus, wniosek może złożyć też dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej, a nawet osoby prowadzące dom dziecka. Jeśli chcesz otrzymać dodatkowe pieniądze na utrzymanie dziecka/dzieci, koniecznie pobierz wzór dokumentu 500 plus. Wniosek nie jest trudny do uzupełnienia i możesz złożyć go bez wychodzenia z domu. 500 plus wniosek – wzór Uzupełnienie wniosku o przyznanie świadczenia 500 plus wymaga podania kilku informacji do wglądu przez organy państwowe. W pierwszej kolejności musisz podać nazwę organu właściwego do postępowania w sprawie oraz adres placówki. W dalszej części formularz dzieli się na kilka sekcji. W pierwszym bloku danych musisz podać swoje dane osobowe jako opiekun prawny dziecka. Podstawowe to: Kolejno musisz podać informacje osobowe o dziecku lub dzieciach w zależności od sytuacji rodzinnej. W tym miejscu dane są dokładnie takie same, jak wcześniej. Wyjątkiem jest numer i
08.09.2022Iwona ZiołowskaPozew o rozwód to dokument sądowy, który wykorzystywany jest przez coraz większą liczbę osób w Polsce . Okoliczności, które prowadzą do jego złożenia, są różne. Sprawdź, jak wygląda wzór dokumentu, pobierz go i uzupełnij! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Pozew rozwodowy przygotowują osoby, których drogi z obecnym partnerem życiowym, się rozeszły. Zanim przystąpisz do uzupełniania dokumentacji dla sądu, koniecznie dowiedz się, jak powinno wyglądać uzasadnienie wniosku (wskazówki znajdziesz w pliku do pobrania). Jeśli chcesz zakończyć swoje małżeństwo, wiedz, że pozew o rozwód może przyjmować trzy różne formy. Brzmi skomplikowanie? Na szczęście wzór dostępny do pobrania i uzupełnienia uwzględnia wszystkie możliwości. Dzięki temu znacznie łatwiej wypełnisz dokumentację i udowodnisz rozpad pożycia małżeńskiego. Pozew o rozwód – jak napisać dobry pozew rozwodowy i w ilu egzemplarzach go dostarczyć? Każde małżeństwo (nawet to z pozoru najlepsze) jest narażone na rozkład pożycia małżeńskiego. Często dochodzi do sytuacji, kiedy drugi małżonek dopuszcza się zdrady lub po prostu przestaje interesować się partnerem. Jeśli taka sytuacja utrzymuje się przez dłuższy czas, często skutkuje tym, że jedna ze stron postawia złożyć pozew rozwodowy do sądu okręgowego. Zanim przystąpisz do tworzenia pozwu o rozwód, zwróć uwagę na fakt, że rozwody przybierają dwie różne formy: Tutaj Pozew o rozwód to dokument sądowy, który wykorzystywany jest przez coraz większą liczbę osób w Polsce.Okoliczności, które prowadzą do jego złożenia, są różne. Sprawdź, jak wygląda wzór dokumentu, pobierz go i uzupełnij! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Pozew rozwodowy przygotowują osoby, których drogi z obecnym partnerem życiowym, się rozeszły. Zanim przystąpisz do uzupełniania dokumentacji dla sądu, koniecznie dowiedz się, jak powinno wyglądać uzasadnienie wniosku (wskazówki znajdziesz w pliku do pobrania). Jeśli chcesz zakończyć swoje małżeństwo, wiedz, że pozew o rozwód może przyjmować trzy różne formy. Brzmi skomplikowanie? Na szczęście wzór dostępny do pobrania i uzupełnienia uwzględnia wszystkie możliwości. Dzięki temu znacznie łatwiej wypełnisz dokumentację i udowodnisz rozpad pożycia małżeńskiego. Pozew o rozwód – jak napisać dobry pozew rozwodowy i w ilu egzemplarzach go dostarczyć? Każde małżeństwo (nawet to z pozoru najlepsze) jest narażone na rozkład pożycia małżeńskiego. Często dochodzi do sytuacji, kiedy drugi małżonek dopuszcza się zdrady lub po prostu przestaje interesować się partnerem. Jeśli taka sytuacja utrzymuje się przez dłuższy czas, często skutkuje tym, że jedna ze stron postawia złożyć pozew rozwodowy do sądu okręgowego. Zanim przystąpisz do tworzenia pozwu o rozwód, zwróć uwagę na fakt, że rozwody przybierają dwie różne formy: Tutaj
06.09.2022Iwona ZiołowskaNie masz pomysłu, jak napisać CV ? Wzór, który jest u nas dostępny do pobrania, to profesjonalny i darmowy schemat, dzięki któremu każda osoba poszukująca pracy z łatwością przygotuje niezbędne dokumenty. Sprawdź! Jeśli chcesz na czymś bazować, pisząc CV, wzór życiorysu zawodowego to przykład prawidłowo wykonanego dokumentu, który umożliwia efektywne poszukiwanie pracy. Warto poświęcić czas na staranne i przemyślane pisanie CV, listu motywacyjnego oraz wiadomości do rekrutera. Kluczem do sukcesu jest przejrzyste CV, zawierające kluczowe informacje, a zarazem wyróżniające się ze stosu innych. Chcąc znaleźć dobrą pracę, należy wyróżnić się spośród wielu innych kandydatów. Warto pobrać gotowy wzór CV u nas, ale to tylko pierwszy etap. Musisz wiedzieć, co zawrzeć w treści. W naszym tekście postaramy ci to pokazać, żebyś wiedział, jak zacząć! CV – wzór Poniżej znajduje się darmowy wzór CV. Możesz pobrać go w formacie PDF lub skopiować. Kiedy będziesz chciał stworzyć swoje CV, pamiętaj o klauzuli RODO. Trzeba ją obowiązkowo dodać. Dla ułatwienia umieszczamy ją w kolejnym akapicie. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Klauzula RODO, którą należy umieścić w CV Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie Nie masz pomysłu, jak napisać CV?Wzór, który jest u nas dostępny do pobrania, to profesjonalny i darmowy schemat, dzięki któremu każda osoba poszukująca pracy z łatwością przygotuje niezbędne dokumenty. Sprawdź! Jeśli chcesz na czymś bazować, pisząc CV, wzór życiorysu zawodowego to przykład prawidłowo wykonanego dokumentu, który umożliwia efektywne poszukiwanie pracy. Warto poświęcić czas na staranne i przemyślane pisanie CV, listu motywacyjnego oraz wiadomości do rekrutera. Kluczem do sukcesu jest przejrzyste CV, zawierające kluczowe informacje, a zarazem wyróżniające się ze stosu innych. Chcąc znaleźć dobrą pracę, należy wyróżnić się spośród wielu innych kandydatów. Warto pobrać gotowy wzór CV u nas, ale to tylko pierwszy etap. Musisz wiedzieć, co zawrzeć w treści. W naszym tekście postaramy ci to pokazać, żebyś wiedział, jak zacząć! CV – wzór Poniżej znajduje się darmowy wzór CV. Możesz pobrać go w formacie PDF lub skopiować. Kiedy będziesz chciał stworzyć swoje CV, pamiętaj o klauzuli RODO. Trzeba ją obowiązkowo dodać. Dla ułatwienia umieszczamy ją w kolejnym akapicie. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Klauzula RODO, którą należy umieścić w CV Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie
05.09.2022Iwona ZiołowskaJeśli nie wiesz, jak powinien wyglądać list motywacyjny, wzór to wygodny i darmowy szablon, który pobierzesz u nas . Choć obecnie wielu pracodawców nie wymaga dostarczenia dokumentu, warto umieć go przygotować. Sprawdź, jak to zrobić! Chcesz napisać dobry list motywacyjny? Wzór zawierający wszystkie niezbędne elementy, a także wytyczne z naszego tekstu mogą być pierwszym krokiem w kierunku znalezienia wymarzonej pracy. Osoby, które chcą aplikować na wymagające stanowisko pracy, muszą liczyć się z dużą konkurencją, więc radzimy, w jaki sposób możesz się wyróżnić. Kluczem do zdobycia zatrudnienia jest staranna i dopasowana wiadomość do rekrutera. Dzięki temu znacznie częściej można przejść do etapu rozmowy kwalifikacyjnej, co przekłada się na większe szanse znalezienia pracy. Sprawdź, co powinien zawierać list motywacyjny i pobierz gotowy wzór! List motywacyjny – wzór Poniżej znajduje się darmowy wzór listu motywacyjnego. Możesz pobrać go w formacie PDF lub doc. W tym drugim przypadku masz możliwość swobodnej edycji dokumentu. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X W jakim celu pisze się list motywacyjny? List motywacyjny to jedno z pism załączanych do dokumentów aplikacyjnych. Obecnie jest to rzadko spotykana forma, niemniej jednak niektórzy pracodawcy oczekują takiego podania w ramach uzupełnienia CV lub referencji. List motywacyjny jest znacznie bardziej swobodny treściowo Jeśli nie wiesz, jak powinien wyglądać list motywacyjny, wzór to wygodny i darmowy szablon, który pobierzesz u nas.Choć obecnie wielu pracodawców nie wymaga dostarczenia dokumentu, warto umieć go przygotować. Sprawdź, jak to zrobić! Chcesz napisać dobry list motywacyjny? Wzór zawierający wszystkie niezbędne elementy, a także wytyczne z naszego tekstu mogą być pierwszym krokiem w kierunku znalezienia wymarzonej pracy. Osoby, które chcą aplikować na wymagające stanowisko pracy, muszą liczyć się z dużą konkurencją, więc radzimy, w jaki sposób możesz się wyróżnić. Kluczem do zdobycia zatrudnienia jest staranna i dopasowana wiadomość do rekrutera. Dzięki temu znacznie częściej można przejść do etapu rozmowy kwalifikacyjnej, co przekłada się na większe szanse znalezienia pracy. Sprawdź, co powinien zawierać list motywacyjny i pobierz gotowy wzór! List motywacyjny – wzór Poniżej znajduje się darmowy wzór listu motywacyjnego. Możesz pobrać go w formacie PDF lub doc. W tym drugim przypadku masz możliwość swobodnej edycji dokumentu. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X W jakim celu pisze się list motywacyjny? List motywacyjny to jedno z pism załączanych do dokumentów aplikacyjnych. Obecnie jest to rzadko spotykana forma, niemniej jednak niektórzy pracodawcy oczekują takiego podania w ramach uzupełnienia CV lub referencji. List motywacyjny jest znacznie bardziej swobodny treściowo
04.09.2022Iwona ZiołowskaJedną z popularnych form nawiązania współpracy z inną osobą jest popularne zlecenie . Zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i pracownika, może to być atrakcyjna forma zatrudnienia. Z drugiej strony nie chroni żadnej ze stron w stopniu takim, jak umowa o pracę. Umowa zlecenie – rezygnacja z dnia na dzień. Kiedy to możliwe? Odstąpienie od umowy zlecenia wiąże się z określonymi konsekwencjami. Cały proces uwzględniono w przepisach Kodeksu cywilnego. Oczywiście każda ze stron może być niezadowolona ze współpracy. Właśnie dlatego możliwość rozwiązania umowy mają zarówno zleceniodawca, jak i zleceniobiorca. Warto zastanowić się nad tym, czy w przypadku takich kontraktów, jak umowa zlecenie, rezygnacja z dnia na dzień jest możliwa. Wypowiedzenie umowy zlecenia Zgodnie z przepisami art 746 KC obie strony umowy mogą złożyć wypowiedzenie. Musi jednak zajść ważny powód, przez który możliwe będzie rozwiązanie umowy zlecenie. Co do zasady proces ten jest jednostronny, dlatego uprawnienia do wypowiedzenia umowy w momencie jej podpisania otrzymuje każda ze stron. Czy obowiązuje okres wypowiedzenia umowy? Polskie prawo nie przewiduje żadnego okresu wypowiedzenia umowy zlecenia. W związku z tym może dojść do natychmiastowego zerwania umowy i nie będzie to sprzeczne z prawem. Oznacza to, że rezygnacja z dnia na dzień jest możliwa, co powoduje określone zagrożenia Jedną z popularnych form nawiązania współpracy z inną osobą jest popularne zlecenie.Zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i pracownika, może to być atrakcyjna forma zatrudnienia. Z drugiej strony nie chroni żadnej ze stron w stopniu takim, jak umowa o pracę. Umowa zlecenie – rezygnacja z dnia na dzień. Kiedy to możliwe? Odstąpienie od umowy zlecenia wiąże się z określonymi konsekwencjami. Cały proces uwzględniono w przepisach Kodeksu cywilnego. Oczywiście każda ze stron może być niezadowolona ze współpracy. Właśnie dlatego możliwość rozwiązania umowy mają zarówno zleceniodawca, jak i zleceniobiorca. Warto zastanowić się nad tym, czy w przypadku takich kontraktów, jak umowa zlecenie, rezygnacja z dnia na dzień jest możliwa. Wypowiedzenie umowy zlecenia Zgodnie z przepisami art 746 KC obie strony umowy mogą złożyć wypowiedzenie. Musi jednak zajść ważny powód, przez który możliwe będzie rozwiązanie umowy zlecenie. Co do zasady proces ten jest jednostronny, dlatego uprawnienia do wypowiedzenia umowy w momencie jej podpisania otrzymuje każda ze stron. Czy obowiązuje okres wypowiedzenia umowy? Polskie prawo nie przewiduje żadnego okresu wypowiedzenia umowy zlecenia. W związku z tym może dojść do natychmiastowego zerwania umowy i nie będzie to sprzeczne z prawem. Oznacza to, że rezygnacja z dnia na dzień jest możliwa, co powoduje określone zagrożenia
02.09.2022Iwona ZiołowskaDopiero ukończyłeś szkołę i poszukujesz pierwszego doświadczenia w zawodzie ? Nie chcesz całkowicie rezygnować z wynagrodzenia, udając się na bezpłatne praktyki? Złóż podanie o staż do wybranych firm i rozpocznij swoją karierę! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Staż jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują pierwszego doświadczenia zawodowego, np. po ukończeniu studiów lub w trakcie edukacji w szkole wyższej. Podczas ubiegania się o przyjęcie na staż, warto przygotować odpowiednią dokumentację. W tym przypadku niezbędnym minimum jest podanie o staż w odpowiedniej formie urzędowej. Jako załącznik do dokumentu zawsze dołącz swoje CV – nawet jeśli jest krótkie. Wystarczy, że pobierzesz darmowy wzór wniosku o staż, a dopełnienie formalności na etapie aplikowania nie będzie problemem. Podanie o staż – jak napisać wniosek? Podanie o staż możesz łatwo stworzyć na podstawie gotowego wzoru do pobrania. Pamiętaj jednak o kilku istotnych zasadach w tej kwestii. Dobrze skonstruowany wniosek to taki, gdzie: używasz zwrotów grzecznościowych do pracodawcy; odwołujesz się bezpośrednio do konkretnej oferty stażu; informujesz o swoich osiągnięciach i edukacji; przekazujesz informacje o swoich cechach osobowości i umiejętnościach; informujesz o odbytych już praktykach. Uzupełniony wniosek zawsze podpisz swoim czytelnym podpisem oraz umieść krótką informację z prośbą o pozytywne rozpatrzenie podania o Dopiero ukończyłeś szkołę i poszukujesz pierwszego doświadczenia w zawodzie?Nie chcesz całkowicie rezygnować z wynagrodzenia, udając się na bezpłatne praktyki? Złóż podanie o staż do wybranych firm i rozpocznij swoją karierę! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Staż jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które potrzebują pierwszego doświadczenia zawodowego, np. po ukończeniu studiów lub w trakcie edukacji w szkole wyższej. Podczas ubiegania się o przyjęcie na staż, warto przygotować odpowiednią dokumentację. W tym przypadku niezbędnym minimum jest podanie o staż w odpowiedniej formie urzędowej. Jako załącznik do dokumentu zawsze dołącz swoje CV – nawet jeśli jest krótkie. Wystarczy, że pobierzesz darmowy wzór wniosku o staż, a dopełnienie formalności na etapie aplikowania nie będzie problemem. Podanie o staż – jak napisać wniosek? Podanie o staż możesz łatwo stworzyć na podstawie gotowego wzoru do pobrania. Pamiętaj jednak o kilku istotnych zasadach w tej kwestii. Dobrze skonstruowany wniosek to taki, gdzie: używasz zwrotów grzecznościowych do pracodawcy; odwołujesz się bezpośrednio do konkretnej oferty stażu; informujesz o swoich osiągnięciach i edukacji; przekazujesz informacje o swoich cechach osobowości i umiejętnościach; informujesz o odbytych już praktykach. Uzupełniony wniosek zawsze podpisz swoim czytelnym podpisem oraz umieść krótką informację z prośbą o pozytywne rozpatrzenie podania o
01.09.2022Iwona ZiołowskaJakiś czas temu w Polsce wprowadzono umowy uaktywniające . To rodzaj dokumentu, na podstawie którego osoby fizyczne mogą zatrudnić nianię do opieki nad dzieckiem. Dzięki temu nie jest do tego wymagane prowadzenie działalności gospodarczej. Sprawdź podstawowe informacje na ten temat. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Umowa uaktywniająca to rozwiązanie, dzięki któremu nianie mają możliwość zdobycia legalnego zatrudnienia i nabycia praw socjalnych. Ponadto każdy opiekun może zatrudnić nianię na umowę, bez potrzeby zakładania działalności gospodarczej. Inną nazwą dla tego stosunku prawnego jest umowa aktywizacyjna. Czym jest umowa uaktywniająca? Ten rodzaj umowy regulowany jest przez przepisy Kodeksu cywilnego, które odnoszą się bezpośrednio do umowy zlecenia. Umowa uaktywniająca została przygotowana z myślą o nianiach i opiekunkach. Jednocześnie w umowie należy bezpośrednio wskazać, że przedmiotem zlecenia jest świadczenie usług opieki nad dzieckiem lub dziećmi w liczbie mnogiej. Możliwość podpisania tego dokumentu ma tylko osoba, która realizuje funkcje opiekuńcze, wychowawcze i edukacyjne, a także osobistą opiekę nad dzieckiem. Oznacza to, że tego typu umowa nie może być z osobą trzecią, która zleca opiekę komuś innemu. Warto zwrócić uwagę na to, że pomiędzy nianią a rodzicami może występować pokrewieństwo. Dodatkowo zatrudniający nie musi prowadzić firmy, aby zdecydować się na podpisanie umowy. Pamiętaj Jakiś czas temu w Polsce wprowadzono umowy uaktywniające.To rodzaj dokumentu, na podstawie którego osoby fizyczne mogą zatrudnić nianię do opieki nad dzieckiem. Dzięki temu nie jest do tego wymagane prowadzenie działalności gospodarczej. Sprawdź podstawowe informacje na ten temat. Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Umowa uaktywniająca to rozwiązanie, dzięki któremu nianie mają możliwość zdobycia legalnego zatrudnienia i nabycia praw socjalnych. Ponadto każdy opiekun może zatrudnić nianię na umowę, bez potrzeby zakładania działalności gospodarczej. Inną nazwą dla tego stosunku prawnego jest umowa aktywizacyjna. Czym jest umowa uaktywniająca? Ten rodzaj umowy regulowany jest przez przepisy Kodeksu cywilnego, które odnoszą się bezpośrednio do umowy zlecenia. Umowa uaktywniająca została przygotowana z myślą o nianiach i opiekunkach. Jednocześnie w umowie należy bezpośrednio wskazać, że przedmiotem zlecenia jest świadczenie usług opieki nad dzieckiem lub dziećmi w liczbie mnogiej. Możliwość podpisania tego dokumentu ma tylko osoba, która realizuje funkcje opiekuńcze, wychowawcze i edukacyjne, a także osobistą opiekę nad dzieckiem. Oznacza to, że tego typu umowa nie może być z osobą trzecią, która zleca opiekę komuś innemu. Warto zwrócić uwagę na to, że pomiędzy nianią a rodzicami może występować pokrewieństwo. Dodatkowo zatrudniający nie musi prowadzić firmy, aby zdecydować się na podpisanie umowy. Pamiętaj
01.09.2022Iwona ZiołowskaKlient zalega z płatnością za fakturę, kupiony towar albo wykonaną usługę ? Ostateczną formą odzyskiwania należności jest pozew o zapłatę złożony bezpośrednio do sądu. Sprawdź, jak napisać dobry pozew zapłaty! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Swoich praw odnośnie odzyskania należności możesz dochodzić zarówno jako przedsiębiorca, jak i osoba fizyczna. Pozew o zapłatę w musi jasno określać wartość przedmiotu sporu oraz dane powoda i pozwanego. Roszczenie finansowe w celu odzyskania należnych pieniędzy w tej formie to ostateczność. Złóż pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty jeśli nie masz złudzeń, że odzyskasz swoje pieniądze od klienta lub od pracodawcy. Zanim zdecydujesz się na napisanie pozwu zapłaty w postępowaniu sądowym, wykorzystaj też inne metody odzyskiwania należności. Pozew o zapłatę – co to takiego i kiedy się go stosuje? Pozwy do sądów rejonowych w celu odzyskania pieniędzy od dłużników możesz wnieść jako ostateczność. Po przekroczeniu podstawowego terminu płatności np. faktury postaw na mniej inwazyjne metody upomnienia o należną zapłatę. Wykorzystaj ponaglenia słowne, telefoniczne, e-mailowe oraz osobiste wizyty. Finalnie wyślij też przedsądowe wezwanie do zapłaty – w większości przypadków dłużników takie pismo przynosi oczekiwane efekty. Pozew o zapłatę w praktyce jest wnioskiem o pomoc w odzyskaniu należnych pieniędzy z racji wystawionej Klient zalega z płatnością za fakturę, kupiony towar albo wykonaną usługę?Ostateczną formą odzyskiwania należności jest pozew o zapłatę złożony bezpośrednio do sądu. Sprawdź, jak napisać dobry pozew zapłaty! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Swoich praw odnośnie odzyskania należności możesz dochodzić zarówno jako przedsiębiorca, jak i osoba fizyczna. Pozew o zapłatę w musi jasno określać wartość przedmiotu sporu oraz dane powoda i pozwanego. Roszczenie finansowe w celu odzyskania należnych pieniędzy w tej formie to ostateczność. Złóż pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty jeśli nie masz złudzeń, że odzyskasz swoje pieniądze od klienta lub od pracodawcy. Zanim zdecydujesz się na napisanie pozwu zapłaty w postępowaniu sądowym, wykorzystaj też inne metody odzyskiwania należności. Pozew o zapłatę – co to takiego i kiedy się go stosuje? Pozwy do sądów rejonowych w celu odzyskania pieniędzy od dłużników możesz wnieść jako ostateczność. Po przekroczeniu podstawowego terminu płatności np. faktury postaw na mniej inwazyjne metody upomnienia o należną zapłatę. Wykorzystaj ponaglenia słowne, telefoniczne, e-mailowe oraz osobiste wizyty. Finalnie wyślij też przedsądowe wezwanie do zapłaty – w większości przypadków dłużników takie pismo przynosi oczekiwane efekty. Pozew o zapłatę w praktyce jest wnioskiem o pomoc w odzyskaniu należnych pieniędzy z racji wystawionej
01.09.2022Iwona ZiołowskaŁączenie pracy na etacie i prowadzenie działalności gospodarczej jest w Polsce stosunkowo popularne . Z jednej strony osoba ma stałe i pewne zatrudnienie, a z drugiej próbuje rozkręcić własny biznes. Sprawdź, jak łączyć umowę o pracę i działalność gospodarczą! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Równolegle prowadzenie firmy i wykonywanie pracy na etacie jest możliwe. Warto jednak dowiedzieć się, jak wygląda wówczas obowiązek podatkowy i w jaki sposób odprowadzać składki. Czy robi to pracodawca, czy jednak osoba prowadząca własną działalność gospodarczą? Więcej odpowiedzi na pytania w kwestii umowy o pracę i działalności gospodarczej znajdziesz w naszym tekście, gdzie zamieszczamy także darmowy wzór umowy o pracę. Sprawdź! Etat i działalność równoległa – na czym polega? Gdy dana osoba pozostaje w stosunku pracy na etacie oraz decyduje się na równoległe prowadzenie firmy, wówczas jest to jednocześnie i pracownik, i przedsiębiorca. Z tytułu etatu pobiera stałe wynagrodzenie, a założenie własnej firmy daje mu możliwość rozwoju biznesu oraz zdywersyfikowania źródeł przychodów. Model ten jest dość często spotykany w Polsce ze względu na bezpieczeństwo, jakie zapewnia. Jeżeli pracujesz na etacie i zdecydujesz się otworzyć firmę, to nawet w przypadku jej fiaska wciąż masz gwarancję dotychczasowego i stabilnego przychodu z tytułu etatu. Zanim Łączenie pracy na etacie i prowadzenie działalności gospodarczej jest w Polsce stosunkowo popularne.Z jednej strony osoba ma stałe i pewne zatrudnienie, a z drugiej próbuje rozkręcić własny biznes. Sprawdź, jak łączyć umowę o pracę i działalność gospodarczą! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Równolegle prowadzenie firmy i wykonywanie pracy na etacie jest możliwe. Warto jednak dowiedzieć się, jak wygląda wówczas obowiązek podatkowy i w jaki sposób odprowadzać składki. Czy robi to pracodawca, czy jednak osoba prowadząca własną działalność gospodarczą? Więcej odpowiedzi na pytania w kwestii umowy o pracę i działalności gospodarczej znajdziesz w naszym tekście, gdzie zamieszczamy także darmowy wzór umowy o pracę. Sprawdź! Etat i działalność równoległa – na czym polega? Gdy dana osoba pozostaje w stosunku pracy na etacie oraz decyduje się na równoległe prowadzenie firmy, wówczas jest to jednocześnie i pracownik, i przedsiębiorca. Z tytułu etatu pobiera stałe wynagrodzenie, a założenie własnej firmy daje mu możliwość rozwoju biznesu oraz zdywersyfikowania źródeł przychodów. Model ten jest dość często spotykany w Polsce ze względu na bezpieczeństwo, jakie zapewnia. Jeżeli pracujesz na etacie i zdecydujesz się otworzyć firmę, to nawet w przypadku jej fiaska wciąż masz gwarancję dotychczasowego i stabilnego przychodu z tytułu etatu. Zanim
22.08.2022Iwona ZiołowskaJedną z form zatrudniania absolwentów jest umowa o praktyki . Dzięki niej możliwe jest odbycie praktyk absolwenckich, a także zdobycie umiejętności i wiedzy, które umożliwiają wykonywanie zawodu. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej umowie i pobierz darmowy wzór! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Obowiązek odbywania praktyk przez absolwentów studiów i szkół średnich regulowany jest przez przepisy. Najczęściej wiąże się z wynagrodzeniem, jednak może mieć również charakter nieodpłatny. Umowa o praktyki absolwenckie pojawiła się w polskim prawie w 2009 roku. Ustawa, która ją wprowadziła, reguluje zakres możliwej współpracy, wymiar czasu pracy praktykanta, a także prawa i obowiązki obu stron umowy. Jednocześnie legalizuje i systematyzuje formę zatrudniania praktykantów, dzięki czemu ci zdobywają niezbędne doświadczenie i umiejętności. Dowiedz się więcej o zapisach dokumentu i sprawdź nasz wzór umowy! Czym jest umowa o praktyki? Zgodnie z ustawą pracodawcy mają możliwość nawiązywania współpracy z praktykantami na podstawie umowy cywilnoprawnej. Umowa tego typu zawierana jest pomiędzy podmiotem przyjmującym a osobą, która chce odbyć praktykę zawodową. Standardowo najczęściej do jej zawarcia dochodzi w okresie letnim, kiedy studenci lub uczniowie szkół średnich kończą edukację, a pracodawcy mają deficyt pracowników ze względu na okres urlopowy. Dzięki temu obie strony czerpią realne korzyści z tej formy Jedną z form zatrudniania absolwentów jest umowa o praktyki.Dzięki niej możliwe jest odbycie praktyk absolwenckich, a także zdobycie umiejętności i wiedzy, które umożliwiają wykonywanie zawodu. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej umowie i pobierz darmowy wzór! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Obowiązek odbywania praktyk przez absolwentów studiów i szkół średnich regulowany jest przez przepisy. Najczęściej wiąże się z wynagrodzeniem, jednak może mieć również charakter nieodpłatny. Umowa o praktyki absolwenckie pojawiła się w polskim prawie w 2009 roku. Ustawa, która ją wprowadziła, reguluje zakres możliwej współpracy, wymiar czasu pracy praktykanta, a także prawa i obowiązki obu stron umowy. Jednocześnie legalizuje i systematyzuje formę zatrudniania praktykantów, dzięki czemu ci zdobywają niezbędne doświadczenie i umiejętności. Dowiedz się więcej o zapisach dokumentu i sprawdź nasz wzór umowy! Czym jest umowa o praktyki? Zgodnie z ustawą pracodawcy mają możliwość nawiązywania współpracy z praktykantami na podstawie umowy cywilnoprawnej. Umowa tego typu zawierana jest pomiędzy podmiotem przyjmującym a osobą, która chce odbyć praktykę zawodową. Standardowo najczęściej do jej zawarcia dochodzi w okresie letnim, kiedy studenci lub uczniowie szkół średnich kończą edukację, a pracodawcy mają deficyt pracowników ze względu na okres urlopowy. Dzięki temu obie strony czerpią realne korzyści z tej formy
18.08.2022Iwona ZiołowskaJedną z umów świadczenia usług zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami jest umowa spedycji . Określa zakres współpracy pomiędzy spedytorem i zleceniodawcą. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć i pobierz darmowy wzór takiego dokumentu! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Pod względem prawnym umowa spedycji została uregulowana w Kodeksie cywilnym. Szczegóły na ten temat znajdują się w art. od 794 do 804 kc. W obszarze nieokreślonym w wymienionych przepisach prawnych stosuje się przepisy umowy przewozu lub umowy zlecenia. Dokument, który opiszemy poniżej, zawierany jest po to, aby na jego podstawie spedytor świadczył usługi spedycyjne na rzecz zleceniodawcy. Sprawdź, jak wygląda, pobierając darmowy wzór! Umowa spedycji – czym dokładnie jest? Umowa zawierana jest bezpośrednio pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Tym pierwszym może być dowolny podmiot lub osoba fizyczna, która chce skorzystać z usług spedycyjnych. Zleceniobiorcą jest spedytor, który na podstawie określonego wynagrodzenia zobowiązuje się dokonać przewozu, odbioru lub wysyłki danego towaru. Szczegółowy zakres współpracy, a także prawa, obowiązki i odpowiedzialność spedytora i zleceniodawcy opisane są w treści dokumentu. Warto wiedzieć o tym, że umowa spedycji nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych. Strony umowy – kto zawiera porozumienie? Stronami umowy są: spedytor; zleceniodawca. Ten pierwszy powinien mieć status przedsiębiorcy, ponieważ zgodnie z wytycznymi Jedną z umów świadczenia usług zawieranych pomiędzy przedsiębiorcami jest umowa spedycji.Określa zakres współpracy pomiędzy spedytorem i zleceniodawcą. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć i pobierz darmowy wzór takiego dokumentu! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Pod względem prawnym umowa spedycji została uregulowana w Kodeksie cywilnym. Szczegóły na ten temat znajdują się w art. od 794 do 804 kc. W obszarze nieokreślonym w wymienionych przepisach prawnych stosuje się przepisy umowy przewozu lub umowy zlecenia. Dokument, który opiszemy poniżej, zawierany jest po to, aby na jego podstawie spedytor świadczył usługi spedycyjne na rzecz zleceniodawcy. Sprawdź, jak wygląda, pobierając darmowy wzór! Umowa spedycji – czym dokładnie jest? Umowa zawierana jest bezpośrednio pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Tym pierwszym może być dowolny podmiot lub osoba fizyczna, która chce skorzystać z usług spedycyjnych. Zleceniobiorcą jest spedytor, który na podstawie określonego wynagrodzenia zobowiązuje się dokonać przewozu, odbioru lub wysyłki danego towaru. Szczegółowy zakres współpracy, a także prawa, obowiązki i odpowiedzialność spedytora i zleceniodawcy opisane są w treści dokumentu. Warto wiedzieć o tym, że umowa spedycji nie podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych. Strony umowy – kto zawiera porozumienie? Stronami umowy są: spedytor; zleceniodawca. Ten pierwszy powinien mieć status przedsiębiorcy, ponieważ zgodnie z wytycznymi
16.08.2022Iwona ZiołowskaUmowa komisowa zawierana jest pomiędzy komisantem a komitentem . Ten pierwszy jest osobą przyjmującą zlecenie, która zobowiązuje się do sprzedaży samochodu komitenta. Jak wygląda umowa komisu i co warto o niej wiedzieć? Sprawdź i pobierz gotowy wzór! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Komisant to osoba, która przyjmuje do komisu i zobowiązuje się sprzedać samochód. Komitent to z kolei osoba zlecająca transakcję. Pojazd sprzedawany jest na rachunek zlecającego, jednak transakcję prowadzi się imieniu osoby przyjmującej zlecenie. Przedmiotem umowy komisowej zazwyczaj są pojazdy, jednak może ona dotyczyć również innych ruchomości. Rozliczenie pomiędzy stronami umowy ma postać prowizji. Co jeszcze warto wiedzieć o tym rodzaju dokumentu? Przeczytaj tekst i zobacz przygotowany przez nas wzór! Umowa komisowa – czym dokładnie jest? Strony mają dużą swobodę w zakresie określania treści dokumentu, jednak zapisy muszą mieścić się w granicach regulowanych przez przepisy Kodeksu cywilnego. Umowa komisowa jest szczególna, ponieważ właściciel określonego dobra oddaje je w obce ręce, jednak nie traci przy tym prawa własności. Osoba przyjmująca do komisu samochód lub inny przedmiot zobowiązuje się do jego sprzedaży za cenę satysfakcjonującą właściciela. W związku z tym osoba prowadząca komis występuje w całej transakcji w roli pośrednika, który sprzedaje na rachunek zlecającego, jednak we Umowa komisowa zawierana jest pomiędzy komisantem a komitentem.Ten pierwszy jest osobą przyjmującą zlecenie, która zobowiązuje się do sprzedaży samochodu komitenta. Jak wygląda umowa komisu i co warto o niej wiedzieć? Sprawdź i pobierz gotowy wzór! Pobierz wzór w .pdf X Pobierz wzór w .docx X Komisant to osoba, która przyjmuje do komisu i zobowiązuje się sprzedać samochód. Komitent to z kolei osoba zlecająca transakcję. Pojazd sprzedawany jest na rachunek zlecającego, jednak transakcję prowadzi się imieniu osoby przyjmującej zlecenie. Przedmiotem umowy komisowej zazwyczaj są pojazdy, jednak może ona dotyczyć również innych ruchomości. Rozliczenie pomiędzy stronami umowy ma postać prowizji. Co jeszcze warto wiedzieć o tym rodzaju dokumentu? Przeczytaj tekst i zobacz przygotowany przez nas wzór! Umowa komisowa – czym dokładnie jest? Strony mają dużą swobodę w zakresie określania treści dokumentu, jednak zapisy muszą mieścić się w granicach regulowanych przez przepisy Kodeksu cywilnego. Umowa komisowa jest szczególna, ponieważ właściciel określonego dobra oddaje je w obce ręce, jednak nie traci przy tym prawa własności. Osoba przyjmująca do komisu samochód lub inny przedmiot zobowiązuje się do jego sprzedaży za cenę satysfakcjonującą właściciela. W związku z tym osoba prowadząca komis występuje w całej transakcji w roli pośrednika, który sprzedaje na rachunek zlecającego, jednak we
10.08.2022Iwona Ziołowska