Likwidacja stanowiska pracy – co musisz o tym wiedzieć jako pracodawca? Wypowiedzenie umowy o pracę i odprawa dla pracownika

Likwidacja stanowiska pracy pozwala na zwolnienie każdego pracownika, włącznie z tym, który ma umowę na czas nieokreślony.Czy jest to jednak zawsze legalne? Dowiedz się, czy likwidacja miejsca pracy ma podstawę prawną. Poznaj swoje prawa! Zwolnienie pracownika bywa trudne, dlatego czasem w zakładach pojawia się tzw. pozorna likwidacja stanowiska pracy. To coraz większy problem w wielu firmach. Jednak nawet jeśli właściciel przedsiębiorstwa decyduje się na redukcję etatów, może to powodować liczne trudności dla pracowników. W związku z tym warto dowiedzieć się, z czym się to wiąże. Sprawdź, jakie masz prawa, zarówno jako osoba zatrudniona, jak i ta, która do tej pory pracę dawała. Jaka odprawa z tytułu likwidacji stanowiska pracy może ci przysługiwać i jaką zapłacisz jako pracodawca? Przeczytaj nasz artykuł! Spis treści pokaż 1 Likwidacja stanowiska pracy – podstawa prawna 2 Pozorna likwidacja stanowiska pracy 3 Jak pracodawca powinien argumentować likwidację stanowiska? 4 Zwolnienie pracownika w okresie ochronnym. Likwidacja stanowiska 5 Likwidacja stanowiska pracy a emerytura. Kiedy możesz uzyskać świadczenia? 6 Likwidacja stanowiska pracy a wypowiedzenie umowy 7 Likwidacja stanowiska pracy a odprawa. Wysokość odprawy pieniężnej 8 Likwidacja stanowiska pracy. Bądź świadomy swoich praw Likwidacja stanowiska pracy – podstawa prawna To właściciel przedsiębiorstwa lub jego dyrektor zwykle decyduje o