Czym jest UPO? W jakich sytuacjach pobiera się urzędowe poświadczenie odbioru?

W dobie internetu coraz więcej dokumentów można złożyć w formie elektronicznej.Taka możliwość nie omija również deklaracji podatkowych. Po złożeniu dokumentacji należy pobrać UPO. Czym ono jest i w jaki sposób zostaje wygenerowane? Przeczytaj! Składanie dokumentacji w formie elektronicznej to wygodny i sprawdzony sposób, który cieszy się rosnącą popularnością wśród Polaków. Można m.in. zdecydować się na złożenie deklaracji PIT w formie online. Każdorazowe przesłanie dokumentacji powinno zostać poświadczone pobraniem potwierdzenia UPO. Urzędowe poświadczenie odbioru, bo tak brzmi rozwinięcie tego skrótu, jest generowanym automatycznie numerem. To w praktyce gwarancja tego, że formularz podatkowy został złożony w sposób prawidłowy i nie zawiera żadnych błędów formalnych. Dowiedz się więcej i sprawdź, jak pobrać urzędowe poświadczenie odbioru. Spis treści pokaż 1 Czym jest urzędowe poświadczenie odbioru? 2 Jakie dane znajdują się na UPO? 3 Jak pobrać UPO? 4 Prawidłowe złożenie deklaracji podatkowej krok po kroku 5 Statusy e-deklaracji 6 Do czego służy UPO i co z nim zrobić? Czym jest urzędowe poświadczenie odbioru? To generowany automatycznie numer, który powinna pobrać osoba składająca zeznanie podatkowe w formie elektronicznej. Jeśli spełnisz wymogi formalne i zakończysz procedurę złożenia dokumentu, sprawa zyskuje status 200. Następnie wniosek muszą zweryfikować pracownicy urzędu skarbowego. Po pozytywnej weryfikacji formy dostarczenia dokumentu przesyłany