Reklama firmy jest niezbędna, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Możesz obniżyć koszt reklamy, stosując darmowe narzędzia marketingowe. Najlepsze efekty przyniesie ci jednak połączenie ich z płatną reklamą internetową.
Reklama firmy to działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa o twoich produktach lub usługach. Aby to osiągnąć, możesz stosować różne strategie. Najpopularniejsze formy reklamy internetowej to chociażby social media, Google Ads czy content marketing w postaci firmowego bloga. Dowiedz się, które metody pozwalają dotrzeć do najszerszego grona odbiorców oraz jak skutecznie zamieniać ich w klientów.
Darmowe sposoby reklamy w internecie
Płatne sposoby reklamy firmy mają swoją cenę, ponieważ wyróżnia je adekwatna do niej efektywność. Jednak istnieją też darmowe metody, które mogą przynieść ci spore korzyści. Oto całkowicie bezpłatne formy reklamy, po które warto sięgnąć:
- wizytówka Google Moja Firma i obecność w Google Maps;
- media społecznościowe: Facebook, Instagram i LinkedIn to tylko kilka spośród najpopularniejszych social mediów; warto dowiedzieć się, które będą działać najkorzystniej dla twojego biznesu;
- e-mail marketing – newsletter to potężne narzędzie do zdobywania nowych klientów, szczególnie jeśli za zapisanie do niego przysługują darmowe materiały lub zniżka na produkty z oferty;
- marketing szeptany – polega na udzielaniu się na forach i grupach z propozycją jako najlepszego rozwiązania danego problemu w celu umieszczania naturalnego linkowania do twojej strony;
- prowadzenie bloga firmowego – jeśli masz wiedzę i pomysły na teksty, możesz pisać je samodzielnie.
Skuteczne, płatne sposoby reklamy firmy w internecie
Niezależnie od tego, jakie świadczysz usługi, darmowa reklama firmy może przynieść ci tylko ograniczone efekty. Najlepsze wyniki uzyskasz, wzbogacając swoją strategię reklamową o płatne promowanie biznesu. Co prawda zwiększenie budżetu marketingowego może na początku wzbudzać pewne obawy, lecz z pewnością taka inwestycja przyniesie ci imponujący zysk w postaci nowych i powracających klientów. Oto kilka płatnych sposobów promowania firmy w sieci, z których powinien skorzystać każdy przedsiębiorca:
- pozycjonowanie strony internetowej, czyli poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania;
- reklama w Google Ads – możesz sam kontrolować budżet i masz przy tym pewność, że ogłoszenie dociera do osób potencjalnie zainteresowanych twoim produktem lub usługą;
- audyt SEO wszystkich twoich istniejących treści – warto powierzyć go specjalistom, którzy upewnią się, że twoja strona na Facebooku czy witryna internetowa działa maksymalnie na twoją korzyść;
- content marketing – niejawna reklama, która korzystnie wpływa na wizerunek marki;
- banery reklamowe – ich korzyścią jest wizualna forma i szeroki zasięg, lecz często zniechęcają swoją uciążliwością;
- Facebook Ads – umożliwiają precyzyjne targetowanie grupy odbiorców i nie są blokowane przez wtyczki typu AdBlocker. Minusem jest spora konkurencja, która może sprawić, że treść umknie odbiorcy wśród reszty aktualności.
Jaki rodzaj płatnej reklamy jest najskuteczniejszy?
W dobie większej świadomości konsumentów ważne jest, aby reklama promująca twoją firmę pasowała do jej wizerunku. Nie powinna być irytująca w odbiorze ani nachalna, a jednocześnie powinna być w stanie dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców z twojej grupy docelowej. Z tego względu jednym z najlepszych sposobów na reklamę firmy i jej pozycjonowanie w wyszukiwarce jest content marketing. Polega na tworzeniu wartościowych treści, najlepiej z wykorzystaniem link buildingu.
Właściwa strategia content marketingowa to długofalowa inwestycja. Efekty tego typu działań są znacznie trwalsze niż większość innych opcji reklamy. Raz stworzone treści na zawsze pozostają w internecie – dlatego najlepiej, jeśli są one jak najbardziej uniwersalne oraz odpowiadają na stale aktualne pytania. Ta forma reklamy ma jeszcze jedną istotną zaletę – buduje zaufanie do marki i kreuje cię na eksperta w danej dziedzinie.
Co zrobić, by twoja reklama internetowa widniała wyżej niż konkurencji? Cenna rola content marketingu i link buildingu
Istotnym narzędziem, którym warto się posłużyć do osiągnięcia tego celu, jest tzw. link building. Polega on na zdobywaniu przekierowań do swojej strony internetowej z innych witryn. Skończyły się jednak czasy, w których najistotniejsze w pozycjonowaniu była jak największa liczba takich odnośników.
Obecnie dla skutecznej reklamy firmy w algorytmie Google najbardziej liczą wartościowe linki. Dzielą się one na wewnętrzne (przekierowujące na inny fragment tej samej strony) i zewnętrzne (odsyłające do innych witryn). Te drugie mogą widnieć w formie naturalnej lub nienaturalnej. Korzystniejsza jest wersja naturalna, prezentująca link jako wartościowy materiał lub najlepsze rozwiązanie. Odmiana nienaturalna przypomina raczej nachalną formę reklamy, a nawet spamu.
Nasuwa się więc pytanie – jak można reklamować swój biznes poprzez link building? Najpopularniejsze źródła, z których można pozyskać odnośniki do swojej witryny, to:
- Katalogi firm i biznesów – ważne, aby były ściśle powiązane z twoją branżą. Oprócz linku można w nich dodać także dane teleadresowe firmy.
- Blogi – założenie bloga firmowego z jakościową treścią, który będzie uzupełnieniem twojej oferty, przynosi świetne efekty. W treści dodawaj linki kierujące na twoją stronę.
- Fora internetowe – możesz udzielać się na nich, sugerując swoją firmę jako najlepsze rozwiązanie danego problemu.
- Media społecznościowe – reklama na Facebooku także może posłużyć ci do linkowania.
- Artykuły sponsorowane – niezwykle wartościowa forma reklamy firmy. Opiera się w dużej mierze na link buildingu i cennych słowach kluczowych. Najlepiej, jeśli teksty te są dobre jakościowo i znajdują się na chętnie odwiedzanych stronach internetowych.
Oczywiście nie musisz poświęcać własnego czasu na pisanie wartościowej treści na artykuły sponsorowane lub blogi. Contentation może cię w tym wyręczyć. Jest to nowoczesna platforma content marketingowa, na której możesz zamówić odpowiednie dla siebie treści z linkami. Zarejestruj się za darmo i sprawdź dostępne strony, wraz z ich parametrami i cennikiem.
Reklama firmy to skomplikowany i długotrwały proces, który wymaga nakładu czasu i pieniędzy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z bezpłatnej reklamy, lecz na dłuższą metę może okazać się to niewystarczające. Najbardziej wartościową formą marketingu jest obecnie tworzenie contentu o wysokiej jakości oraz link building. W połączeniu przynosi to wiele długotrwałych korzyści, od budowania wizerunku marki po skuteczniejszą konwersję.
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Reklama w internecie – promowanie firmy. Skuteczne metody reklamy
- Ile kosztuje reklama w Google? Kampania Google Ads i pozycjonowanie
- Reklama hotelu – jak powinna wyglądać promocja hotelu w internecie?
- Jak pozyskać klientów? Dlaczego to niezbędne w każdym biznesie?