Ile kosztuje reklama w Google? Jakie kwoty przynoszą efekty i co zrobić, by skutecznie reklamować się w wyszukiwarce Google? Google Ads pozwala kontrolować koszty reklamy w taki sposób, aby nie przekraczać ustalonego przez siebie budżetu.
Czy wiesz, że większość twoich klientów przegląda po wpisaniu frazy tylko pierwsze wyniki pojawiające się na głównej stronie Google? Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie swojej strony internetowej. Właściwe zarządzanie swoją reklamą Google pozwoli ci dotrzeć do dużego grona odbiorców i tym samym zwiększyć dochodowość swojego biznesu. Sprawdź, ile kosztuje reklama w Google i jakie są metody optymalizacji kampanii, by względnie niska cena łączyła się z efektywną promocją marki czy produktu.
Metody reklamy w internecie
Chcesz zwiększyć widoczność swojego biznesu w internecie? A może czujesz, że podejmowane przez ciebie do tej pory starania nie przynoszą pożądanych efektów? Prawdopodobnie musisz porządnie przemyśleć swoją strategię reklamową. Oto kilka sposobów, dzięki którym możesz poszerzyć swoją kampanię reklamową:
- pozycjonowanie stron internetowych z użyciem linków sponsorowanych;
- kampania AdWords;
- stworzenie swojej Wizytówki Google i pozycjonowanie w mapach;
- obecność w social mediach;
- content marketing z wykorzystaniem bloga firmowego;
- e-mail marketing.
Kampania Google Ads (Google AdWords) – ile kosztuje reklama w Google?
Czy warto zainwestować w reklamę Google Ads? Zdecydowanie tak! Taka kampania stanowi stały (i skuteczny) element działań marketingowych w internecie dla zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Zaletą prowadzenia kampanii Google Ads są praktycznie natychmiastowe wyniki po jej uruchomieniu. Ile kosztuje reklama w Google Ads? Jej miesięczny koszt zależny jest od wielu różnych czynników, przez co podać orientacyjną czy uśrednioną wartość. Aby obliczyć dzienny koszt kampanii Google Ads, należy wziąć pod uwagę:
- cenę promowanego przez siebie produktu lub oferowanej usługi;
- konkurencję – większa prawdopodobnie oznacza wyższy budżet;
- czas procesu zakupowego – w niektórych branżach może trwać nawet miesiącami;
- rodzaj swojego produktu lub usługi;
- jakość strony docelowej, do której prowadzi reklama;
- swoją branżę;
- profil klienta;
- poziom rozwoju biznesu – im mniej znany, tym większej ekspozycji reklamowej potrzebuje;
- używane słowa kluczowe;
- zadeklarowany koszt kliknięcia (CPC – cost per click).
Ile kosztuje reklama w Google? Google Ads działa na podstawie tzw. kosztu za kliknięcie. Oznacza to, że samo wyświetlanie reklamy jest bezpłatne. Płacąc za usługi reklamowe w Google, samodzielnie ustalasz, ile maksymalnie chcesz na nie wydać. Bazując na twoich preferencjach, otrzymasz indywidualny cennik i przewidywaną skuteczność. Płacisz przy tym tylko, gdy ktoś kliknie w reklamę, odwiedzi twoją witrynę lub zadzwoni do twojej firmy. O liczbie wyświetleń i interakcji z reklamą mówi parametr, jakim jest współczynnik konwersji.
W zależności od powyższych czynników stawka za kliknięcie może wynosić od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Orientacyjną kwotą, jaką warto początkowo przeznaczyć na pierwszy miesiąc reklamy internetowej to około 1000-3000 zł. Pozwoli ci to na przeprowadzenie kampanii testowej i dostosowanie dalszych działań do uzyskanych wyników. Minimalny budżet na reklamę w Google po etapie testowym nie powinien być mniejszy niż 2000 zł. Niższy prawdopodobnie nie przyniesie ci zysku.
Budżet reklamowy a linki sponsorowane
Oprócz płacenia za system Google Ads musisz także uwzględnić koszty pozycjonowania swojej strony internetowej. Jest to długotrwały proces, którego wyniki nie będą widoczne od razu – są sumą działań rozłożonych w czasie. Na skuteczność pozycjonowania wpływają:
- zawartość i właściwe rozmieszczenie słów kluczowych w treści strony;
- optymalizacja tytułów obrazów;
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
W wyzwaniach związanych z optymalizacją i reklamą w internecie może w dużej mierze pomóc ci platforma content marketingowa Contentation. Zamówisz na niej artykuły sponsorowane, które są dostosowane do twojej branży, bezpośrednio od znawców SEO. Podobnie jak w przypadku reklamy Google Ads, cena takiej usługi uzależniona jest od różnych czynników. Ceny zaczynają się już od 50 euro za link. Warto jednak zaznaczyć, że jest to kwota, którą płacisz jednorazowo. Korzyści z optymalizacji SEO i linków sponsorowanych są też bardziej długofalowe. Zarejestruj się bezpłatnie i sprawdź, ile możesz zyskać.
Teraz wiesz już, że to, ile kosztuje reklama w Google, jest kwestią bardzo indywidualną. Na koszty składa się wiele różnych czynników. Twój budżet na kampanię reklamową w internecie powinien uwzględniać nie tylko Google Ads, lecz także metody na poprawę pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego na twojej stronie. Najlepsze efekty uzyskasz poprzez łączenie ze sobą kilka różnych form reklamy.
- Reklama w internecie – promowanie firmy. Skuteczne metody reklamy
- Reklama firmy – skuteczne sposoby na reklamę w internecie
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Reklama firmy w internecie – jak prowadzić skuteczny marketing?
- Etapy kampanii reklamowej – planowanie i tworzenie kampanii reklamowej