Reklama hotelu może przynieść ci setki nowych klientów i ogromne zyski – jeśli będzie odpowiednio zaplanowana. Sprawdź, jak promować hotel, aby wydane na reklamę pieniądze i podjęte działania przyniosły zadowalający przychód.
Według badań statystyk Google, ponad 70% podróżujących osób poszukuje miejsc noclegowych przez internet. Oznacza to, że znaczna część twoich potencjalnych klientów decyduje o rezerwacji pokoju podczas przeglądania wyszukiwarki. Czy wiesz, że zdecydowana większość użytkowników bierze pod uwagę tylko wyniki znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwań? Zadbaj o swoją reklamę hotelu i skutecznie wyróżnij się wśród konkurencji dzięki potężnemu narzędziu, jakim jest skuteczne pozycjonowanie.
Dlaczego reklama hotelu się opłaca?
Skuteczna kampania reklamowa hotelu może przesądzić o twoim sukcesie lub porażce. Aktualnie najpotężniejszym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych jest internet. Nawet jeśli nie masz dużego budżetu reklamowego, warto zainwestować w płatną reklamę. Co prawda istnieją sposoby na bezpłatną promocję (i warto z nich korzystać), lecz prawdopodobnie nie przyniosą ci tak dużych efektów.
Google Ads, content marketing, link building i płatne reklamy w social mediach pozwolą ci szybko dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych twoją ofertą. Połączenie kilku działań promocyjnych sprawi, że witryna twojego hotelu będzie wyświetlać się wysoko w liście wyszukiwań. To z kolei oznacza, że odbiorcy będą częściej otwierać twoją ofertę.
Jak można reklamować hotel w internecie?
Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać reklama hotelu? Najlepiej połączyć kilka sposobów promowania w kompleksową strategię marketingową. Do najskuteczniejszych i najchętniej używanych metod reklamowych w branży hotelarskiej należą:
- optymalizacja strony internetowej hotelu pod kątem SEO;
- szczegółowo opracowana wizytówka Google Moja Firma z aktualnymi informacjami oraz strona zintegrowana z wyszukiwarką noclegów Google. Dzięki temu twoi klienci będą mogli rezerwować pokoje bezpośrednio z systemu rezerwacji Google, bez wchodzenia na twoją witrynę;
- content marketing – buduje zaufanie do twojej marki i jednocześnie pomaga pozycjonować twoją stronę;
- dążenie do jak największej liczby możliwości kontaktu z klientem i wysoka jakość obsługi – na profilach w mediach społecznościowych, przez profil w serwisach rezerwacyjnych, mailowo i telefonicznie oraz poprzez chat na stronie;
- Google Ads – płatna reklama, która pozwala dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy mogliby być zainteresowani twoją ofertą;
- Google Hotel Ads – jest to specjalne narzędzie dostępne dla branży noclegowej, które można połączyć z AdWords;
- płatne reklamy na Facebooku, Instagramie i innych social mediach;
- e-mail marketing;
- video marketing.
Co powinna zawierać oferta hotelu?
Nie wiesz, jak napisać reklamę hotelu, aby przyciągała klientów i działała na twoją korzyść w algorytmach Google? Oferta widniejąca w internecie powinna zawierać:
- twoje logo, nazwę firmy i link do strony hotelu;
- rzetelne informacje o obiekcie i usługach – bez zbędnej koloryzacji, która może wzbudzać podejrzenia u odbiorcy;
- cennik – pamiętaj, że klienci bardziej cenią sobie jakość niż niską cenę;
- aktualne fotografie obiektu;
- dane kontaktowe;
- frazy i słowa kluczowe związane z twoją branżą.
Jak wygląda efektywna reklama hotelu w wyszukiwarce?
Statystyki wyraźnie pokazują, że zdecydowana większość osób poszukuje ofert hotelowych w wyszukiwarce. Kolejne miejsca popularności zajmują: serwisy bookingowe i strony internetowe miejsc noclegowych, witryny biur podróży i mapy Google. W przypadku branży hotelowej social media znajdują się na szarym końcu tej listy i służą raczej wypracowaniu pozytywnej relacji z istniejącymi klientami. Dlatego najlepiej oprzeć swoją kampanię marketingową o metody służące lepszemu pozycjonowaniu twojej oferty w wynikach wyszukiwania Google.
Reklama hotelu oparta o content marketing i link building przynosi znakomite, długotrwałe efekty. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, wykreować lepszy wizerunek marki, zbudować zaufanie klientów i polepszyć twoją pozycję w wyszukiwarce. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać, warto skorzystać z pomocy specjalistów – np. poprzez platformę Contentation. Prowadzą ją specjaliści SEO i jakościowej treści, co oznacza, że twoje back linki będą bardziej wartościowe dla algorytmu pozycjonowania Google. Zarejestruj się i sprawdź, ile możesz zyskać dzięki takiemu marketingu hotelu.
Skuteczna reklama hotelu w Google i innych obszarach internetu nie jest prosta. Wymaga kompleksowego działania, przemyślanej strategii i odpowiedniego budżetu. Staje się jednak znacznie prostsza, a zarazem efektywniejsza z pomocą specjalistów od spraw pozycjonowania i marketingu.
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Reklama w internecie – promowanie firmy. Skuteczne metody reklamy
- Ile kosztuje reklama w Google? Kampania Google Ads i pozycjonowanie
- Reklama firmy – skuteczne sposoby na reklamę w internecie
- Jak pozyskać klientów? Dlaczego to niezbędne w każdym biznesie?