Reklama

Reklama firmy w internecie – jak prowadzić skuteczny marketing?

Reklama firmy w internecie może przynieść ci ogromny rozgłos i zyski. Musisz jednak wiedzieć, jak wykorzystać dostępne narzędzia do osiągnięcia tych celów. Stwórz z nami skuteczny plan marketingowy.

Obecnie żadna tradycyjna forma reklamy nie może równać się z marketingiem internetowym pod kątem skuteczności i zasięgu. Niezależnie, czy dopiero zakładasz swój biznes, czy prowadzisz go już od lat – warto wiedzieć, jak zoptymalizować sposób promowania firmy, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Sprawdź, jak powinna wyglądać skuteczna reklama firmy w internecie.

Formy reklamy w internecie – darmowe i płatne opcje promowania

Istnieje wiele różnych sposobów na promowanie swojej firmy w internecie. Znajdziesz wśród nich nawet opcje na darmową reklamę firmy. Do bezpłatnych metod należą:

  • stworzenie wizytówki Google Moja Firma i obecność w Mapach Google;
  • aktywność w mediach społecznościowych (social media) – co prawda lepiej powierzyć to specjaliście, ale na początku możesz zająć się tym samodzielnie;
  • e-mail marketing (reklamowy newsletter);
  • portale ogłoszeniowe;
  • katalogi firm online – możesz do nich dodać dane teleadresowe firmy i link do swojej witryny;
  • marketing szeptany na forach;
  • prowadzenie bloga firmowego.

To jednak nie wszystko. Strategia marketingowa twojej firmy powinna zawierać przynajmniej kilka form płatnej reklamy. Należą do nich:

  • Google Ads;
  • optymalizacja strony www pod kątem SEO według zaleceń specjalisty;
  • reklamy na Facebooku, Instagramie i innych social mediach;
  • współpraca z blogerami i influencerami;
  • off-site content marketing – wszelkie zawartości nawiązujące i linkujące do twojej strony znajdujące się na cudzych witrynach;
  • profesjonalne pozycjonowanie strony – składają się na to różne działania mające na celu poprawić pozycję, na której wyświetla się twoja witryna w wynikach wyszukiwania w Google.

Najbardziej skuteczna reklama firmy w internecie

Taki wybór tylko cię przytłacza? Bez obaw – nie musisz zabierać się za wszystko na raz. Zdecydowanie lepiej najpierw skupić się na kilku najważniejszych metodach. Poszerzaj swoją strategię marketingową dopiero wtedy, gdy ją opanujesz i poczujesz, że przynosi zyski. Reklamę firmy w internecie zacznij od stworzenia estetycznej, przejrzystej i wartościowej strony internetowej oraz uzupełnienia swojej wizytówki Google. Jest to absolutna podstawa reklamy online.

Następnie skup się na pozycjonowaniu swojej strony. Jeśli będziesz na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, istnieje większe prawdopodobieństwo, że dotrzesz do szerokiego grona odbiorców i wybijesz się spośród konkurencji w twojej branży. Badania pokazują, że większość osób przeglądających internet bierze pod uwagę tylko kilka pierwszych wyników. Koniecznie zadbaj o to, aby się w nich znaleźć.

Gdzie warto się reklamować?

Niezwykle ważne jest reklamowanie firmy off-site, czyli poza własną stroną. Do takich metod należą:

  • wartościowe linki zewnętrzne prowadzące do witryny;
  • aktywność dotycząca twojej firmy na social mediach;
  • zaufanie do domeny, czyli ilość i jakość źródeł zewnętrznych oraz staż własnej strony.

Świetną opcją są strony zarządzane przez ekspertów SEO z wysokiej jakości blogami. Takie witryny, wraz z ich cennikami i parametrami znajdziesz chociażby na platformie Contentation.

Jak napisać reklamę internetową?

Dobra reklama firmy w internecie służy nie tylko pozycjonowaniu, ale też kreowaniu twojego wizerunku. Każdy promujący cię tekst powinien być merytoryczny, zrozumiały, poprawny gramatycznie i stylistycznie, konkretny, a jednocześnie nienachalnie perswazyjny. Najlepiej, jeśli będzie niósł jakąś wartość dla odbiorcy, np. propozycję rozwiązania problemu. Niezbędne jest także dodanie słów kluczowych i wezwanie do działania odbiorcy.

Content marketing i wartościowe linki a pozycjonowanie

Najlepsze wyniki uzyskasz, zachowując równowagę pomiędzy optymalizacją, treścią i wartościowymi linkami. Co to właściwie znaczy? Wartościowe linki to takie, które są zgodne tematycznie z oferowanymi przez ciebie usługami lub produktami. Powinny też w naturalny sposób zachęcać odbiorców do odwiedzenia twojej strony oraz posiadać atrybut dofollow.

Najlepiej powierzyć tworzenie wartościowej treści i link building ekspertom w tej dziedzinie. Wówczas możesz mieć pewność, że ten sposób reklamy działa najefektywniej, jak to możliwe. Ciekawą opcją zarządzania swoim content marketingiem jest platforma Contentation. Możesz na niej zamówić wysokiej jakości artykuły sponsorowane związane ze swoją branżą, zoptymalizowane pod kątem fraz i słów kluczowych. Zostaną opublikowane na tematycznej stronie, z backlinkami do twojej witryny. Zarejestruj się za darmo i poznaj możliwości platformy.

Reklama firmy w internecie to obszerny temat – nie wolno go zaniedbywać, ponieważ jest to najpewniejszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie zaufania do swojej marki. Najefektywniejszym do tego sposobem jest pozycjonowanie z wykorzystaniem content marketing on-site i off-site oraz link buildingu. Dodatkową zaletą takiego działania są jego długofalowe efekty.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz