Jak pozyskać klientów? Zadaniem firmy jest nie tylko zapewnienie oferty wysokiej jakości, ale również pozyskiwanie klientów – to gwarancja wzrostu sprzedaży, a co za tym idzie generowania większych zysków. Jak zachęcić potencjalnego klienta? Poznaj skuteczne sposoby!
O klientów musi zatroszczyć się firma. Przede wszystkim poprzez mówienie o sobie, prezentowanie swoich produktów i usług, wartości. W zdobywaniu klientów kluczowe znaczenie ma budowanie pozytywnego wizerunku, zaufania, kreowanie się na eksperta w branży, zakotwiczenie w świadomości odbiorców. Dlaczego o klienta nieustannie należy walczyć? Istotnym powodem jest wciąż rosnąca konkurencja, ale również naturalny proces odchodzenia klientów, a więc konieczność uzupełniania grona odbiorców oferty. Pozyskiwanie klientów to bardzo ważna kompetencja każdego przedsiębiorstwa. Może to robić na wiele różnych sposobów. Jakie zatem są najważniejsze metody pozyskiwania klientów?
Jak pozyskiwać klientów w internecie?
Walka o klienta to codzienność większości firm. Czasem jej skuteczność przesądza o „być albo nie być” biznesu. Dlatego kluczowe wydaje się pytanie, jak pozyskiwać nowych klientów, którzy napędzą sprzedaż i pozwolą zwiększyć zyski? Istotną procesu zdobywania nowych klientów jest przede wszystkim poinformowanie o produktach lub usługach, o charakterze działalności, ale też zrobienie tego w taki sposób, by zainteresować i zachęcić ich do bliższego zapoznania się z ofertą. Ostatecznym celem jest nakłonienie klienta do zakupu, dokonania transakcji.
Aby pozyskać nowych klientów, musisz zdefiniować grupę odbiorczą, ustalić jej oczekiwania, wybrać odpowiedni rodzaj komunikatu i miejsce, w którym go umieścisz. Inaczej mówiąc, narzędzia, jakich użyjesz do zdobycia klienta, zależą od tego, kim on jest i czego oczekuje. Doskonałe efekty przynosi tzw. content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, takich jak np. materiały wideo, grafika, ale przede wszystkim teksty. Muszą to być treści znaczące, przekonujące, angażujące odbiorcę. Materiały, które pomagają budować markę, budzić zaufanie wśród odbiorców. Gdzie takie treści umieszczać? Wykorzystaj własną stronę internetową, prowadź blog firmowy, pojawiaj się regularnie w mediach społecznościowych. Zadbaj o wysoką jakość tekstów, dzięki czemu postawisz się w pozycji eksperta dzielącego się wiedzą i doświadczeniem.
Na czym polega skuteczny marketing i jak pomaga pozyskać nowego klienta?
Reklama online, czyli marketing internetowy, jest dziś wykorzystywana przez większość przedsiębiorstw. Dobra strategia marketingowa przynosi wymierne korzyści – pozwala docierać do potencjalnych klientów, zaciekawić ich i przekonać do firmy i jej oferty. Skuteczne metody pozyskiwania nowych klientów obejmują wiele działań. Wśród nich wymienić należy przede wszystkim:
- płatne reklamy w wyszukiwarce Google (Google Ads);
- kampanie reklamowe w social mediach (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter);
- banery reklamowe;
- reklamy produktowe;
- content marketing i artykuły sponsorowane wykorzystujące zasady SEO;
- e-mail marketing, newslettery;
- wizytówki w Google.
Wciąż wykorzystywana jest również tradycyjna reklama offline.
Za najbardziej opłacalne działania, przynoszące najwięcej korzyści przedsiębiorstwom uważa się SEO, content marketing i link building. Każdej z tych pozycji warto przyjrzeć się bliżej.
Jak zwiększyć sprzedaż produktów i usług przy pomocy SEO?
Czy wiesz, jak pozyskiwać klientów przy pomocy SEO? Prowadzisz sklep internetowy, masz firmę usługową? Zapewne masz też własną stronę internetową. Jeśli chcesz, aby była ona narzędziem, dzięki któremu pozyskasz nowych klientów, musisz zadbać o jej wygląd i jakość. Musi ona być dostosowana do wymagań Google, aby mogła wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Konsumenci wtedy z łatwością na nią trafią i zapoznają się z twoimi usługami, ofertą, charakterem działalności. Aby naprowadzić wyszukiwarkę Google na właściwe tory, musisz zając się pozycjonowaniem – w tym zaś pomoże ci właśnie SEO. Oznacza to stworzenie treści z wykorzystaniem słów kluczowych oraz linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Tak oto przechodzimy do kolejnego działania, jakim jest link building.
Reklama online i link building
Link building to jedna z metod pozycjonowania i polega na zdobyciu linków kierujących z innych witryn do własnej. Najważniejsza jest jakość owych odnośników, nie zaś ilość lub długość. Warto pamiętać, że podczas klasyfikowania stron wyszukiwarki analizują ich zawartość, ale także uwzględniają liczbę linków kierującej na stronę z zewnętrznych witryn.
Content marketing, czyli wartościowe treści
Jednym ze sposobów na pozyskanie klientów w internecie jest serwowanie im wartościowych treści (możesz np. dzielić się swoją wiedzą). Aby je przygotować, musisz sprawdzić, czego oczekuje twoja grupa docelowa. Jak wygląda pozyskiwanie klientów B2B, jak przyciągnąć nowych klientów biznesowych? Aby pozyskać klienta, twoja strona powinna wyświetlać się na wiele różnych zapytań, odpowiadać na liczne pytania i problemy. Klient biznesowy ma większe wymagania, oczekuje więcej danych, korzyści, informacji o zaletach twojej oferty. Wszystko to musi oferować przygotowany przez ciebie content.
Jeszcze inaczej wygląda proces pozyskiwania klienta B2C. W tym przypadku decyzja zakupowa jest prostsza, a ogromne znaczenie mają emocje. Dlaczego to właśnie content marketing jest jednym ze sposobów na pozyskiwanie klientów? Treści dostarczają im wiedzy, wiadomości, których poszukują, mogą działać na emocje, pełnić funkcję perswazyjną. Jednocześnie korzystają z technik SEO, dlatego konsument może w prosty sposób do nich dotrzeć. Aby treść była skuteczna, musi być dobra, dlatego jeśli zależy ci na wartościowym contencie, skorzystaj ze wsparcia specjalistów. Dzięki platformie Contentation szybko zamówisz artykuł sponsorowany z linkami do swojej strony. To doskonały sposób na wypromowanie usług i produktów, co umożliwi poszerzenie bazy twoich klientów.
Jak zdobyć swoich przyszłych klientów, czyli kilka najważniejszych zasad
Marzy ci się sprzedażowy sukces? Chcesz zwiększyć grono klientów i wciąż szukasz sprawdzonych sposobów? Oto kilka najważniejszych kroków:
- określ swojego idealnego klienta i na tej podstawie wyselekcjonuj grupę odbiorczą, do której skierujesz komunikat;
- sprawdź, który kanał wybierają twoi klienci;
- poznaj słowa kluczowe, jakich używają twoi klienci, aby znaleźć informacje na temat usług lub produktów, jakie oferujesz;
- przeprowadź analizę działań konkurencji, zobacz, z jakich technik pozyskiwania klientów korzystają;
- zbuduj łatwą w obsłudze, spełniającą zadania biznesowe stronę internetową twojej firmy (pamiętaj o pozycjonowaniu);
- stwórz wizytówkę Google, gdzie klienci znajdą twoje dane kontaktowe, mapę dojazdu do firmy;
- wykorzystaj siłę bloga (to sposób na pokazanie twoich produktów, podzielenie się wiedzą, nawiązanie kontaktu z klientem, zaistnienie w jego świadomości i pamięci);
- analizuj efekty działań, badaj ruch na stronie, sprawdzaj współczynnik konwersji;
- twórz bazę mailową klientów (to sposób na pozyskiwanie nowych leadów) poprzez zachęcanie do zapisania się do newslettera;
- wykorzystaj płatne kampanie reklamowe;
- pokaż się w social mediach, gdzie pojawiają się potencjalni klienci.
Jak łatwo zauważyć, aby zdobyć nowych klientów, należy przede wszystkim postawić na marketing internetowy. Warto jednak pamiętać, że o swoich klientów musisz dbać przez cały czas, np. poprzez regularne dostarczanie im wartościowych treści (tekstów, filmów), nawiązywanie z nimi kontaktu, odpowiadanie na pytania, sugestie i reagowanie na opinie i wnioski. Takie budowanie relacji przynosi pożądane efekty.
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Ile kosztuje reklama w Google? Kampania Google Ads i pozycjonowanie
- Reklama firmy – skuteczne sposoby na reklamę w internecie
- Reklama biura podróży – metody marketingu oferty turystycznej
- Reklama hotelu – jak powinna wyglądać promocja hotelu w internecie?