Na czym polega analiza SWOT? Jakie rzeczy pozwala zauważyć?

Szanse i zagrożenia dla firmy pozwalają na ustalenie strategii działania i promocji.Ich precyzyjne określenie umożliwia skupienie się wyłącznie na najbardziej opłacalnych aspektach prowadzenia biznesu. Warto zatem wiedzieć, jak wykonać analizę SWOT. Aby każda kampania w danym przedsiębiorstwie mogła przynieść sukces, należy najpierw przeanalizować dogłębnie wszystkie elementy działalności i rynek. Słabe strony firmy mogą odcisnąć swoje piętno na podejmowanych działaniach i wówczas wszystkie starania pójdą na marne. Czasami spisywanie istotnych elementów wydaje się niektórym zbędną stratą czasu. Nie należy jednak pomijać tego etapu, gdyż przynosi on wiele pozytywnych skutków. Analiza SWOT jest ponadto czasami wymagana, na przykład podczas ubiegania się o dofinansowanie. Warto zatem dowiedzieć się o niej czegoś więcej. Spis treści pokaż 1 Analiza SWOT – wyjaśnienie rozwinięcia skrótu 2 Metoda SWOT – analiza treści poszczególnych części 2.1 Tabela SWOT – jakie atuty do niej wpisać? 2.2 Analiza SWOT – słabe strony 2.3 Znaczenie szans w macierzy SWOT 2.4 Zagrożenia SWOT – co może zagrozić rozwojowi firmy? 3 Strategie SWOT – jak wykorzystać analizę do polepszenia pozycji firmy? 3.1 Strategia oparta na szansach i zagrożeniach z analizy SWOT 3.2 Analiza SWOT – mocne i słabe strony 3.3 Analiza SWOT – inne strategie 4 Krytyka analizy SWOT – jakie ma