Jak wymyślić nazwę firmy, która może zdecydować o powodzeniu działalności? Jeśli się nad tym zastanawiasz, koniecznie zapoznaj się z poniższym poradnikiem. Znajdziesz tutaj szereg pomysłów na wymyślenie nazwy firmy.
Wymyślenie nazwy firmy stanowi jeden z pierwszych kroków na drodze ku własnej działalności gospodarczej. Okazuje się, że zadanie to dla wielu wcale nie jest takie łatwe, jak mogłoby się z pozoru wydawać. Jednocześnie, należy je uznać za kluczowe w kontekście kształtowania się przyszłego wizerunku przedsiębiorstwa. Nazwa firmy posiada bowiem ogromną moc – może stanowić czynnik przewagi konkurencyjnej lub zadecydować o braku powodzenia biznesu. Jeśli nie wiesz, jak wymyślić nazwę firmy, skorzystaj z poniższych podpowiedzi!
Wymyślenie nazwy firmy nie musi być trudne!
Nazwa firmy stanowi oznaczenie przedsiębiorcy. Może, ale wcale nie musi być tożsama z marką produktów lub usług, które zamierzasz sprzedawać. Niemniej, zarówno marka, jak i nazwa są bardzo istotnymi czynnikami z punktu widzenia marketingu, dlatego warto naprawdę się postarać przy jej tworzeniu.
Jeśli zastanawiasz się, jak wymyślić nazwę firmy, postaw na coś praktycznego i uniwersalnego. Weź pod uwagę, że w przyszłości możesz chcieć rozbudować swoją działalność na tyle, że marka lub nazwa będą dla niej niezwykle istotne.
Sprawdź, jak nazwać swoją firmę
Istnieje kilka niezawodnych porad, które pomogą ci odpowiedzieć na pytanie, jak wymyślić dobrą nazwę firmy. Przede wszystkim powinieneś rozważyć:
- zmodyfikowanie zapisu istniejącego już wyrazu;
- odwołanie się do języków obcych;
- wykorzystanie już istniejącego wyrazu;
- połączenie kilku wyrazów w jeden;
- stworzenie nowych wyrazów;
- użycie skrótu;
- posłużenie się językiem potocznym.
Kiedy już masz wiedzę teoretyczną na temat wymyślenia nazwy firmy, poznaj siedem praktycznych zasad, które z pewnością przyczynią się do twojego sukcesu w przyszłości.
1. Jak wymyślić nazwę firmy? Dźwięczność przede wszystkim!
Pierwszą kwestią podczas rozważań, jak wymyślić nazwę firmy, powinno być zwrócenie uwagi na jej dobre brzmienie. Nazwa musi być przyjemna w odbiorze i dźwięczna. W ten sposób łatwo zapadnie w pamięć i na długo w niej pozostanie. Dodatkowo nazwa powinna być łatwa w zapisie i wymawianiu.
2. Jak wymyślić dobrą nazwę firmy? Postaw na znaczenie!
Jak wymyślić dobrą nazwę firmy? Pamiętaj, że powinna ona coś znaczyć. Nazwa musi wzbudzać skojarzenia i pobudzać emocje. Dobrze, aby jednoznacznie nakierowywała na oferowany profil działalności. Pozostawianie pola do domysłów może być dla odbiorców irytujące, a dodatkowo utrudniać zapamiętywanie skojarzeniowe. Jaka nazwa firmy się sprawdzi? Taka, która roztacza przed odbiorcą widmo zarobku lub korzyści.
3. Jaka nazwa firmy? Przede wszystkim bez trudnych wyrazów!
Czy wiesz, jaka nazwa firmy jest najbardziej irytująca dla odbiorców? Ta, której nie potrafią wymówić i poprawnie zapisać. Korzystając z namingu zawierającego trudne i niezrozumiałe słowa, tracisz na starcie wielu potencjalnych klientów i szansę na to, że ci dotychczasowi polecą cię swoim znajomym. Nazwa, której nie da się wymówić, to nazwa, której się nie pamięta.
4. Jak wymyślić nazwę firmy? Wykozrystaj metafory i gry słów
Jednym ze sposobów na to, jak wymyślić nazwę firmy, jest wykorzystywanie gierek słownych, metafor i skojarzeń. Nie muszą być oczywiste. Warto natomiast, aby wywoływały uśmiech na twarzach.
5. Postaw na indywidualny charakter!
Naming, który nic nie znaczy, to stracona szansa reklamy. Wymyślanie nazwy firmy powinno zakładać jej indywidualny charakter. Można tutaj wykorzystać liczby lub inteligentne skojarzenia z branżą.
6. Twoja nazwa musi być wolna!
Kiedy już wiesz, jak wymyślić nazwę firmy, sprawdź, czy jest ona unikalna. Niedopuszczalna jest sytuacja, kiedy dwa przedsiębiorstwa będą miały taką samą nazwę. Z tego względu konieczne jest sprawdzanie jej dostępności, na przykład na stronach sprzedających domeny internetowe. Przecież chcesz być wyjątkowy, prawda?
7. Jak wymyślić nazwę firmy? Postaw na skojarzenia!
Specjaliści od wymyślania nazwy firmy nazywają skojarzenia najcenniejszą walutą brandingu. Reklama jest obecnie potężną dźwignią handlu. Często składnia do zakupów bardziej niż jakość i cena. Z tego względu warto położyć na nią nacisk już na samym początku zakładania działalności.
Nazwa twojej firmy może nawiązywać do kreowanej postaci odgrywającej główną rolę w kampaniach marketingowych. W ten sposób zadbasz o identyfikację wizualną, a także dasz sobie szansę na tworzenie storytellingu.
Wymyślanie nazwy firmy – co zrobić, gdy nie wychodzi?
Wymyślenie nazwy firmy cię przerosło? Pamiętaj, że możesz to zadanie odłożyć na potem. To możliwe w przypadku działalności jednoosobowych, które są obecnie sygnowane głównie nazwiskiem przedsiębiorcy. Nazwa nie jest tutaj obligatoryjna. Oznacza to, że w momencie zakładania przedsiębiorstwa wcale nie musi ono mieć żadnej konkretnej nazwy.
Wiesz już, jak wymyślić nazwę firmy, aby była ona skuteczna pod kątem marketingu, a przy okazji dobrze się kojarzyła. Nie rób tego jednak na siłę. Jeśli czujesz, że nie wpadniesz teraz na dobry pomysł, odłóż to zadanie na później albo zleć specjalistom.
- Jak założyć firmę? Od własnej działalności dzieli cię już tylko 6 prostych kroków!
- Do czego służy numer REGON i jak go uzyskać?
- Załóż własny biznes! Samozatrudnienie staje się coraz popularniejsze
- Pasywa – definicja, rodzaje oraz wszystko, co warto o nich wiedzieć
- Know-how – co to oznacza i jaką wartość może mieć dla przedsiębiorstwa?