Zarządzanie

ERP dla handlu – jak system ERP wspiera firmy odzieżowe?

3 minut(y) czytania
Ocena

Branża odzieżowa zmaga się z wieloma wyzwaniami – te powstają głównie przez rosnące wymagania klientów [1] i stale rozwijającą się konkurencję. Dlatego też coraz śmielej sięgać musi po narzędzia, które nie tylko umacniają pozycję marki, ale także przyśpieszają proces projektowania, produkcji i sprzedaży oraz usprawniają obsługę klientów.

System ERP dla handlu hurtowego łączy w sobie wszystkie te elementy, umożliwiając m.in. zarządzanie miejscami sprzedaży – zarówno w środowisku online, jak i offline. W jaki sposób ich wdrożenie pomoże Ci zbudować przewagę konkurencyjną?

Potęga branży odzieżowej

Według raportu “Strategies for Winning. Perspektywy liderów e-commerce na rozwój handlu cyfrowego” sprzedaż w sklepach internetowych w Polsce (w 2021 roku) wzrosła o 35%.

Ponadto – rodzimy rynek odzieżowy uznawany jest za jeden z najbardziej perspektywicznych i dynamicznych – tym samym stale zbliżając się do elity, którą są rynki Wielkiej Brytanii i Włoch. Polskimi produktami coraz bardziej interesuje się Zachód [2] (głównie Niemcy), utrzymując wartość importu na poziomie około 7 mld euro.

Trudy branży odzieżowej

Budowanie i prowadzenie sklepu odzieżowego – podobnie jak np. zarządzanie firmą budowlaną – wymaga prowadzenia wielu wewnętrznych procesów, doskonałej organizacji i wdrażania rozwiązań, które budują przewagę konkurencyjną. Wszystko to napędza ogromna presja konkurencji i klientów, którzy coraz śmielej akcentują i wyrażają swoje potrzeby i oczekiwania.

Wśród największych wyzwań, które dotyczą handlu, wymienia się m.in.:

  • konieczność znalezienia najodpowiedniejszego, sprawnego kanału dystrybucji – a tym samym do zastosowania nowych rozwiązań w obszarze technologicznym i/lub logistycznym,
  • potrzebę wprowadzenia logistyki i nowych procesów, które dotyczyć będą obsługi, magazynowania i prowadzenia polityki zwrotów,
  • tworzenie rzetelnej komunikacji, która pomaga nawiązać trwałą relację z klientem,
  • budowanie planu i harmonogramu, który uporządkuje pracę, ale także stworzy schemat działania w przypadku nagłych, awaryjnych sytuacji,
  • konieczność stałego analizowania danych, które pozwolą wyciągnąć wnioski i usprawnić dotychczasową pracę,
  • konieczność internacjonalizacji [3] przedsiębiorstwa – czyli podejmowania działań również poza granicami państwa,
  • a także prowadzenie kosztorysu i sprawne, racjonalne zarządzanie budżetem.
Kliknij!
Pokolenie Z – rzeczy, które powinieneś o nim wiedzieć

Z pomocą – systemy ERP

Proponowane przez ANEGIS rozwiązania ERP niosą za sobą szereg korzyści, m.in. kontrolę produkcji na każdym etapie tworzenia, magazynowania i wysyłania. Ich funkcjonalność to bezpośrednia odpowiedź na potrzeby rynku, który jasno wskazuje, że to jakość, automatyzacja i odwaga w stosowaniu nowych technologii jest kluczem do budowania silnej i wyróżniającej się marki.

Ten dynamiczny rozwój rozwiązań informatycznych umożliwia m.in. lepszą kontrolę nad marżami i ogniwami łańcucha dostaw. Dodatkowo te oferują elastyczną organizację pracy i tworzą zautomatyzowane procesy predykcji, które umożliwiają podejmowanie trafniejszych decyzji.

Wdrażając system ERP dla działów handlowych, zyskujesz m.in.:

  • wyższą produktywność oraz sprawniejsze zarządzanie pracownikami,
  • pełną kontrolę nad dotychczasowymi, wewnętrznymi procesami,
  • starannie zaplanowaną i zorganizowaną pracę,
  • pełne spektrum danych i informacji, które można wykorzystać do dalszych działań,
  • inspirację do tworzenia działań prewencyjnych (np. w przypadku nagłych, awaryjnych sytuacji),
  • możliwość niwelowania błędów,
  • elastyczność, dzięki czemu dostosowujesz funkcje do potrzeb swojego przedsiębiorstwa [4],
  • tło do prowadzenia harmonogramu rozwoju, dzięki któremu zyskujesz przewagę konkurencyjną.

Oprócz rozwiązań ERP dla handlu, niezwykle ważne jest także rozwiązanie CRM, które pozwala budować relację marka – klient. To dzięki niemu lepiej zorganizujesz komunikację z klientami, zaplanujesz działania marketingowe i zautomatyzujesz obsługę klienta, wnosząc ją na jeszcze wyższy poziom.

Bibliografia

[1] Rudnicka, A. (2016). Innowacyjna i odpowiedzialna branża odzieżowa. Logistyka Odzysku, (4 (21)), 21-26.

[2] Szopa, P. (2013). Analiza sytuacji branży odzieżowej w Polsce w latach 2003-2011. Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe14, 2157-2162.

[3] Siepracka, N. (2021). Bariery internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw z branży odzieżowej.

[4] Pikul, M. (2013). Systemy Zarządzania Produkcją-ERP (Bachelor’s thesis).

Zobacz też:
Kliknij!
Freelancer – bądź swoim własnym szefem. Sprawdź, jak zostać freelancerem!
Avatar
232 Artykuł(y)

o autorze
Jest księgową, ostatnio jej specjalizacją stały się zawiłości prawne Polskiego Ładu. Dodatkowo interesuje się finansami osobistymi.
Artykuły
Nasze propozycje
Zarządzanie

ESG – na jakie aspekty powinni zwrócić uwagę zarządzający firmą? Czym jest zrównoważony rozwój i czemu służy?

4 minut(y) czytania
Ocena ESG to skrót od wyrażenia Environmental, Social, and Corporate Governance (środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny). To słowa określające obszary szczególnie ważne…
Zarządzanie

Lean startup, czyli metoda, w której analiza rynku to podstawa. Sprawdź ją, zanim produkt pójdzie w świat!

4 minut(y) czytania
Ocena Jeśli dowiesz się, co to jest lean startup, okaże się, że nie musisz inwestować 100% kapitału od razu. Metoda ta pozwoli…
Zarządzanie

Poznaj ESOP – skuteczny system motywacji pracowników

4 minut(y) czytania
Ocena Dzięki programowi ESOP możesz zmotywować pracowników do jeszcze lepszej efektywności. Jako przedsiębiorca z pewnością zmierzysz się z wyzwaniem, by najlepsi zostali…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.