Coraz więcej znanych marek stawia na przemyślany content marketing. Przykłady udanych strategii znajdziesz w poniższym artykule. Przeczytaj tekst i zainspiruj się działaniami marketingowymi, które przyniosły oczekiwane efekty.
Jaką rolę w sukcesie firmy może odegrać content marketing? Przykłady skutecznych kampanii, które dla ciebie wybraliśmy, pokazują, że dzięki określonym działaniom można poprawić wizerunek marki i przyciągnąć nowych użytkowników. Czy przydatne i wartościowe treści to jedyna droga pozwalająca osiągnąć taki efekt?
Strategia content marketingu – na czym to polega?
Konsumenci z roku na rok coraz mniej przychylnie odnoszą się do reklam. Świadczą o tym badania, według których odbiorca treści internetowych nauczył się pomijać reklamy wyskakujące na portalach i stronach internetowych. Ludzkie oko machinalnie pomija treści, które nie są interesujące. Jak zatem trafić do potencjalnego klienta? Za przyszłość e-commerce w social mediach oraz na stronach internetowych uznaje się content marketing. Przykłady udanych kampanii znajdziesz w dalszej części tekstu.
Content marketing – przykłady działań znanych marek
Bezpłatne materiały edukacyjne, poradniki wideo, kanały na YouTube, webinary, podcasty, a nawet gry planszowe to część współczesnego content marketingu. Wiele znanych marek udostępnia je promocyjnie lub bezpłatnie na swoich stronach internetowych. Jeśli chcesz się przekonać, dlaczego korzystanie z marketingu treści jest opłacalne, przyjrzyj się kilku przykładom kampanii content marketingowych z ostatnich lat.
Kuchnia Lidla – graficzny i tekstowy rodzaj treści
Wiele osób kojarzy Kuchnię Lidla z telewizji, banerów reklamowych i internetu. Co przełożyło się na taki efekt? Firma podjęła współpracę ze znanymi i lubianymi osobistościami, które są kojarzone z tematyką kulinarną (w kampanii wystąpili choćby Karol Okrasa czy Kinga Paruzel). Silną społeczność stworzono dzięki bazie przepisów, która nie promuje konkretnych produktów, dlatego dla potencjalnego klienta są to przyjazne, nienachalne treści i świetnie wpisują się w kanony marketingu szeptanego. Co więcej, Lidl za sprawą swojej kampanii osiągnął także sukces, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Sklep internetowy znajduje się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwarek, dlatego internauci poszukujący konkretnego przepisu często trafiają bezpośrednio na stronę firmy. Większa liczba odwiedzin witryny przekłada się z kolei na wzrost sprzedaży.
Content marketing – przykład marki IKEA
IKEA od dawna na swojej stronie internetowej publikuje infografiki, które inspirują potencjalnych klientów. Piękne i klimatyczne zdjęcia wnętrz skutecznie wzbudzają potrzebę posiadania konkretnych mebli i innych produktów oferowanych przez sklep. Skompletowanie mebli i dodatków, które przykuwają uwagę, jest oczywiście możliwe bezpośrednio w punkcie sprzedaży, jednak zakupu można dokonać także przez internet. Taka forma bez wątpienia świadczy o skuteczności kampanii content marketingowej. Przykładów skutecznych strategii jest jeszcze więcej.
Rossmann – jak skutecznie zainteresować młode pokolenie?
Rossmann już od dłuższego czasu z powodzeniem wykorzystuje media społecznościowe, a w szczególności cieszący się rosnącym zainteresowaniem wśród osób do trzydziestego roku życia TikTok. Konto biznesowe firmy prowadzącej sieć drogerii śledzi w Polsce ponad ćwierć miliona użytkowników. Skąd taka popularność? Rossmann zatrudnił specjalistów, którzy są na bieżąco z aktualnymi trendami i skutecznie dostosowują działania do polskich realiów. To sprawia, że marka trafia docelowo także do najmłodszych użytkowników.
Psiedszkole – reprezentant branży szkoleniowej dla behawiorystów z Polski
Psiedszkole to polska firma, która dzięki profesjonalizmowi w prowadzeniu social mediów trafia do coraz większej grupy odbiorców. Konta firmy na Instagramie oraz Facebooku przyciągają dziesiątki tysięcy fanów. W postach i relacjach dominują bowiem wartościowe treści dotyczące psich zachowań i szkolenia czworonogów. Dzięki temu rośnie zaufanie i świadomość marki, a potencjalni klienci widzą, że reprezentanci firmy są odpowiednio przygotowani i warto z nimi współpracować. Psiedszkole stworzyło zatem dopasowany do profilu działalności content marketing. Przykładów podobnych działań jest więcej, o czym świadczy kampania GoPro.
GoPro tworzy zgraną społeczność
Firma jest znana na całym świecie z produkcji kamer sportowych. W jej przypadku skuteczny content marketing wykorzystuje zaangażowanie społeczności, która udostępnia nagrane filmy innym użytkownikom. To sprawia, że podczas oglądania filmów z safari, wspinaczek wysokogórskich czy lotów balonem możesz poczuć ducha przygody i zapragnąć samemu tworzyć takie treści. Strategia sprawdza się w stu procentach, ponieważ każdy, kto szukał sprzętu do nagrywania własnych filmów, zna usługi i produkty tej firmy.
Blendtec – czyli jak wyróżnić się w tłumie
Firma Blendtec udowodniła, że sprzedając produkt, jakich wiele na rynku, można się wyróżnić. W sklepie internetowym marki można znaleźć wiele przepisów w formie klipów wideo. Filmiki pokazują, jak kreatywnie wykorzystać mikser w kuchni. Z samouczków można dowiedzieć się nie tylko, jak przygotować pyszne koktajle, lecz także znaleźć wiele bardziej zaawansowanych receptur. Przepisem na sukces kampanii content marketingowej jest tutaj dystans. Najwięcej wyświetleń mają humorystyczne klipy pokazujące, że mikser Blendtec poradzi sobie z nawet z iPhone’em i innymi nietypowymi przedmiotami.
W jaki sposób mniejsze firmy tworzą skuteczne strategie content marketingowe?
Wymienione wyżej podmioty to liderzy na rynku w swoich dziedzinach. Przedsiębiorstwa działające na dużą skalę mogą przeznaczyć niemały budżet na specjalistów SEO. A co z mniejszymi firmami, które nie mogą pozwolić sobie na zatrudnienie zespołu na wyłączność? W takich przypadkach najczęściej korzysta się z usług firm, które od lat zajmują się reklamą i marketingiem. Jedną z nich jest Contentation, czyli podmiot, który świadczy usługi z zakresu pozycjonowania stron w sieci, link buildingu czy content marketingu. Przykłady podobnych działań, wymienionych powyżej, jasno pokazują, jak bardzo są one skuteczne. Dlatego nie zwlekaj i w prosty sposób zarejestruj się na contentation.com.
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Artykuł marketingowy w internecie. Jak zadbać o jakość content marketingu i SEO?
- Artykuły sponsorowane – cennik. Ile kosztują dopracowane pod kątem SEO treści reklamowe?
- Link sponsorowany – jak skutecznie wykorzystać jego potencjał?