Ile kosztuje artykuł sponsorowany? Cennik zależy od różnych parametrów, które przybliżymy poniżej. Odpowiemy także, czy zlecanie agencji content marketingowej tego typu treści rzeczywiście wpływa na wzrost widoczności marki w sieci.
Marketing internetowy jest branżą, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Promowanie usług w sieci to skuteczny sposób na zwiększenie widoczności marki. Jeśli chcesz mieć wiedzę, ile mogą kosztować artykuły sponsorowane, cennik zawsze warto analizować w kontekście rodzaju tekstu, zasięgu strony i innych czynników. Dlaczego kwoty za zamieszczenie artykułu różnią się w zależności od serwisu? Jaki wpływ na wydatki ma jakość copywritingu? Jeśli chcesz, publikować treści sponsorowane, koniecznie poznaj odpowiedzi!
Internetowy artykuł sponsorowany jako istotne narzędzie content marketingu
Artykuły sponsorowane to forma reklamy, które powstaje w efekcie opłaty za publikację artykułu na innej stronie internetowej. Tego typu treści mogą mieć charakter poradnikowy, kształtować opinie lub przedstawiać cenne i merytoryczne informacje. Jednocześnie można zaprezentować w ten sposób swoją firmę nowym odbiorcom i zwiększyć zasięg w sieci.
Artykuły sponsorowane mogą pomóc w rozwoju twojej firmy na kilka sposobów.
- Mogą przełożyć się na uzyskanie linków zwrotnych z witryn wysokiej jakości.
- Mogą zapewnić lepszą widoczność w internecie, co jest ważnym elementem budowania świadomości marki.
Odpowiednio dobrane artykuły sponsorowane są w stanie poprawić SEO witryny, by była bardziej przyjazna dla wyszukiwarek. Dzieje się tak, ponieważ sponsorzy zazwyczaj umieszczają w artykule link do strony internetowej, co pomaga przyciągnąć im nowych użytkowników.
Warto powierzyć napisanie artykułu sponsorowanego doświadczonemu copywriterowi lub content writerowi. Choć jakościowe teksty wiążą się z kosztami, warto ponieść pewne nakłady, by zwiększyć obecność brandu na portalach internetowych i budować pozytywny wizerunek marki.
Koszt publikacji artykułu sponsorowanego. Artykuł sponsorowany cennik
Ile kosztuje pisanie artykułów sponsorowanych? Cennik w tej branży trudno uznać za jednolity, ponieważ dysproporcje są czasem ogromne. W najczęściej odwiedzanych mediach w kraju publikacja jednego obszernego tekstu może oznaczać koszt nawet… kilkunastu tysięcy złotych. W zamian za taki wydatek można jednak mieć gwarancję, że pozytywne informacje o firmie znajdą się w miejscu, które każdego dnia odwiedzają tysiące internautów.
Ceny usług w tej kategorii są uzależnione m.in. od:
- parametrów domeny, na której zostanie umieszczony artykuł sponsorowany,
- ruchu na danej witrynie.
Do usługodawców, którzy umożliwiają publikację artykułów sponsorowanych, należy Contentation. Jeśli chcesz skorzystać z usługi publikacji, zarejestruj się. Ceny zaczynają się od 200 złotych (50 euro za jeden link). Platforma daje bezpłatny dostęp do stron internetowych i przybliża informacje o kosztach, jakie należy ponieść, by móc opublikować sponsorowaną treść. Prostota i szybkość całej procedury sprawia, że łatwiej będzie można osiągnąć cel, który przyświecał publikowaniu tekstu.
Ile kosztuje napisanie artykułu sponsorowanego?
Trzeba mieć na uwadze, że w przypadku artykułu sponsorowanego koszt publikacji to nie jedyny wydatek, o którym należy pamiętać, ponieważ wydatki generuje samo napisanie tekstu. Artykuły analityczne wymagają wykonania researchu, więc autorzy oczekują wyższych stawek. Teksty tego rodzaju muszą być również atrakcyjne pod kątem pozycjonowania (frazy kluczowe, nagłówki, link building itp. – tymi kwestiami także zajmują się specjaliści). Ważne, by artykuły nie były zbyt krótkie – algorytmy Google premiują w wynikach wyszukiwania treści o długości co najmniej 4000 zzs.
Zazwyczaj koszt 1 artykułu to nie mniej niż 100 złotych. Trzeba pamiętać, że najlepsze agencje marketingowe mogą żądać nawet 300 zł netto. Trzeba jednak pamiętać, że w kontekście tak szerokiego pojęcia, jakim jest artykuł sponsorowany, cena zależy od licznych czynników – choćby kwalifikacji copywriterów i specyfiki tekstu.
Jeśli szukasz sposobu na rozwój swojej firmy, powierz profesjonalistom pisanie i dopracowywanie innych aspektów artykułów sponsorowanych. Koszt może być niemały, ale należy go traktować jako inwestycję, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia content marketingowa to świetny sposób na zwiększenie ruchu, poprawę parametrów SEO i lepszą widoczność twojej firmy w sieci. Jeśli chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom, zacznij zlecać artykuły sponsorowane już dziś. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do grupy docelowej z wartościowymi i merytorycznymi treściami, które zwiększą świadomość marki i utrwalą jej profesjonalny wizerunek.
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Dofollow link – poznaj jego rolę w pozycjonowaniu SEO
- Link sponsorowany – jak skutecznie wykorzystać jego potencjał?
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy