Jeśli chcesz, aby twoje działania marketingowe przyniosły rezultat, musisz upewnić się, że treści są nie tylko wartościowe, lecz także przyjazne dla wyszukiwarek. Jak zadbać o marketing w sieci? Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o tym, jak stworzyć artykuł marketingowy.
Strategia promowania swoich produktów i usług online powinna uwzględniać różne narzędzia marketingowe. Wśród najbardziej użytecznych można wymienić choćby płatne reklamy Google Ads, jednak to tylko jedna z możliwości. Jeśli chcesz podejść do e-marketingu w swojej firmie w kompleksowy sposób, musisz zadbać o wzrost świadomości marki wśród twoich obecnych i potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest artykuł marketingowy (content marketingowy). Dowiedz się, jaką rolę w strategii marketingowej odgrywa ta forma przekazu.
Content marketing – podstawa promocji w internecie. Marketing treści w praktyce
Tworzenie artykułów marketingowych to skuteczna metoda, by zbudować wizerunek i rozpoznawalność w sieci. Treści tego typu promują markę, ale przede wszystkim mają na celu wzbudzenie zainteresowania produktami lub usługami.
Content marketing nie polega na sprzedaży, choć może przełożyć się na jej wzrost. Jego nadrzędnym celem jest dostarczanie cennych informacji, które pomagają klientom podejmować świadome decyzje zakupowe. Kluczem jest stworzenie wartościowego contentu, który sprawi, że odbiorcy zaczną myśleć o danej marce jako o profesjonaliście w danej branży. Efekt ten powinien zaś prowadzić do sukcesów sprzedażowych i poszerzenia grona stałych klientów. Prawidłowo przeprowadzony marketing treści może być skutecznym sposobem budowania wiarygodności i zaufania wśród docelowych odbiorców.
Praktyki SEO, które są ważne dla algorytmów wyszukiwarek internetowych
W działaniach promocyjnych online ważne jest, by treści zostały stworzone zgodnie z zasadami pozycjonowania SEO. Optymalizacja w tym zakresie sprawi, że witryna internetowa będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jakie działania należy podjąć, by przyciągnąć jak największą grupę potencjalnych odbiorców?
Frazy kluczowe
Frazy kluczowe (ang. keywords) odgrywają kluczową rolę w kwestii pozycjonowania stron internetowych. Są to takie wyrażenia, które użytkownicy wpisują w przeglądarce (ważne jest, by ująć frazę w całości, w dokładnie takiej formie, jaka cieszy się popularnością). Zanim zaczniesz tworzyć treść, musisz ustalić frazy kluczowe, które znajdą się w tekście. Podczas ich doboru bierze się pod uwagę ich potencjał i frekwencję. Jeśli wybór będzie trafny, rosną szanse na to, że treści reklamodawcy uzyskają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Do ustalania fraz warto wykorzystać odpowiednie narzędzia (np. Planer słów kluczowych Google Ads).
Nie wystarczy jednak sama obecność frazy głównej. Duże znaczenie ma jej nasycenie w tekście i obecność w odpowiednich miejscach. Keyword musi zostać użyty w tytule tekstu, a także w nagłówkach i treści artykułu. Należy jednak wstawiać go z umiarem i nie doprowadzić do przesytu. Nadmierne użycie frazy może bowiem doprowadzić do tego, że pozycja strony w wyszukiwarce spadnie. Jak zatem sprawić, by artykuł marketingowy był lepiej widoczny w sieci? Dobrą zasadą jest umieszczanie danej frazy kilka razy na każde 100 słów treści.
Odpowiednia struktura tekstu
Tagi nagłówków pomagają podzielić treść i ułatwić jej czytanie, a krótkie akapity utrzymują zaangażowanie czytelników.
Warto zoptymalizować treść pod kątem czytelności, używając krótkich akapitów, wypunktowań i list. Dzięki temu odbiorca już w powierzchownym kontakcie z tekstem powinien być pozytywnie nastawiony do lektury, a z całą pewnością można stwierdzić, że efekt wizualny go do niej nie zniechęci. Podział jest niezwykle ważny, ponieważ ułatwia czytanie. Uwzględnienie list lub wypunktowań pomaga wyróżnić najważniejsze informacje w przystępnej formie i pozwala uniknąć efektu ściany tekstu.
Artykuł marketingowy – dlaczego warto korzystać z tej formy?
Liczne zalety tej formy przekazu sprawiają, że przedsiębiorcy z różnych branż sięgają po profesjonalny sponsorowany artykuł marketingowy jako narzędzie promocji. Merytoryczna i wartościowa i subtelna marketingowo treść umożliwia budowanie pozytywnego wizerunku reklamodawcy. Takie działania promocyjne należy traktować jako długofalową inwestycję w rozwój marki. Wzrost świadomości istnienia danego brandu i jego profesjonalny wizerunek powinien wpłynąć na wzrost ruchu na stronie internetowej reklamodawcy. W konsekwencji przekłada się to na wyższe przychody i zyski.
Jesteś przedsiębiorcą i nie masz czasu na wdrażanie kampanii marketingowej online, a masz świadomość, że podstawowa wiedza teoretyczna i czytanie artykułów o marketingu internetowym nie wystarczą, by opracować plan działania? Specjaliści z Contentation wiedzą, w jaki sposób należy tworzyć treści przyjazne dla wyszukiwarek, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch w witrynie. Contentation oferuje dostęp do platformy content marketingowej, gdzie można się bezpłatnie i szybko zarejestrować, by następnie zamówić artykuły sponsorowane i w ten sposób wypromować swoją stronę.
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Content marketing – przykłady udanych kampanii marketingowych
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Artykuły sponsorowane – cennik. Ile kosztują dopracowane pod kątem SEO treści reklamowe?