Zastanawiasz się, czym jest chat-commerce? To robienie zakupów w social media, który z pewnością można nazwać przyszłością handlu internetowego! Na takie rozwiązanie od dawna czekali zarówno sprzedający, jak i kupujący. W Polsce pojawiło się dzięki Gizmi. Dowiedz się więcej o korzyściach płynących z chat-commerce!
Chat-commerce jest metodą zakupów przez internet, która zdecydowanie zmniejsza współczynnik odrzuceń koszyka. Na czym to właściwie polega? W skrócie – jest to kupowanie za pomocą social mediów w sposób, który nigdy nie był prostszy. Wystarczy bowiem kliknąć odpowiedni produkt, a Gizmi (https://gizmi.io/pl/jak-to-dziala) przekieruje klienta do okienka Messengera. To właśnie tam odbywa się cały proces kupna-sprzedaży! Nie trzeba zatem przechodzić na osobną stronę sklepu internetowego, ponieważ wszystko dzieje się na poziomie komunikatora. Większość osób korzysta z Messengera do komunikacji na co dzień. Jeśli chcesz zwiększyć zyski i zasięg, a także uprościć sprzedaż, warto pomyśleć o chat-commerce.
Przeczytaj też: https://gizmi.io/pl/blog/jak-zdobyc-obserwujacych-na-instagramie/
Jakie są różnice pomiędzy sprzedawaniem z Gizmi a w sklepach internetowych?
Przeczytaj też: https://gizmi.io/pl/blog/jak-zostac-youtuberem/
Sklep internetowy jest osobną stroną, którą trzeba prowadzić równolegle do fanpage’a swojej działalności. Zajmuje to dużo czasu, a prócz tego trzeba wydać pieniądze na hosting czy utrzymanie domeny. Niedogodności jest więcej, ponieważ na stronach czasami pojawiają się błędy i awarie, które trzeba na bieżąco naprawiać. A to kosztuje. Ponadto, na wielu stronach takich sklepów klienci muszą zakładać osobne konto, co bywa naprawdę uciążliwe i często stanowi przyczynę rezygnacji z zakupów. Rozwiązaniem wszystkich tych niedogodności jest platforma Gizmi, która przenosi zakupy na nowy, wyższy poziom. Nie bez powodu chat-commerce nazywany jest rozwiązaniem przyszłości. To fuzja prostoty, wygody i oszczędności. wówczas żaden z tych problemów się nie pojawi. Wystarczy założyć konto na platformie Gizmi, dodać produkty, opisać je, wyznaczyć cenę i sposób płatności – i gotowe. Klienci mogą kupować Twoje produkty z poziomu ulubionego komunikatora, czyli Messengera! Na tę chwilę Gizmi sprawdza się najlepiej przy sprzedaży produktów w formie cyfrowej, czyli voucherów, e-biletów, e-booków, poradników, tutoriali. Ale już wkrótce oferta poszerzy się także o sprzedaż produktów fizycznych, zatem każdy, bez ograniczeń będzie mógł przekonać się, jak skuteczne jest to innowacyjne narzędzie w e-handlu!
W jaki sposób klienci płacą za zakupy?
Gizmi współpracuje z międzynarodowym systemem Stripe, który zajmuje się obsługą operacji finansowych. Dzięki temu klienci mogą bardzo łatwo zapłacić za wybrane produkty. Wystarczy, że potwierdzą oni zakup, a następnie dokonają płatności za pomocą mobilnej bankowości (na przykład przez aplikację swojego banku lub wygodny kod BLIK). Podczas dokonywania transakcji nie muszą wychodzić z Messengera, ponieważ wszystko odbywa się w tym samym okienku. To najszybszy i najprostszy system kupowania w sieci!
W jaki sposób właściciel otrzymuje zapłatę za produkty?
Wspomniany wcześniej system Stripe musi być powiązany z numerem konta bankowego osoby, do której należy konto na Gizmi. Dzięki temu środki, które przelewają klienci, trafiają od razu i bezpośrednio do sprzedawcy. System ten umożliwia także klientom bieżące zwroty bądź reklamacje, dzięki czemu wszystko odbywa się płynnie i bezzwłocznie.
Korzystanie z Gizmi a bezpieczeństwo użytkowników
Operowanie finansami i złożonymi transakcjami wymagają odpowiedniego poziomu zabezpieczeń. Zarówno Gizmi, jak i Stripe zapewniają całkowitą poufność danych. Bezpieczeństwo w ramach Gizmi gwarantuje wewnętrzna Polityka Prywatności, która chroni dane nie tylko klientów, lecz także przedsiębiorców korzystających z tej platformy. Wszystkie dane są zatem odpowiednio chronione, a pracownicy firmy nie mają wglądu do wiadomości czy prywatnych profili użytkowników.
Jakie zalety ma założenie konta na platformie Gizmi?
Dzięki chat-commerce zdecydowanie zmniejsza się współczynnik odrzuceń koszyka, co pozwala generować większe zyski. Oprócz tego obsługa konta jest bardzo prosta, a w razie jakichkolwiek problemów można zwrócić się o pomoc do specjalistów Gizmi. Inwestycja w Gizmi to także wyjście naprzeciw potrzebom odbiorców, którzy korzystają z komunikatorów każdego dnia. Taka nowoczesna strategia, która wykorzystuje nowoczesne kanały komunikacji i sprzedaży pomaga zwiększyć sprzedaż i zbudować pozytywny wizerunek marki u klientów. Wykorzystanie chat-commerce to korzyść zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących.
- E-commerce – jaka jest jego definicja i co warto wiedzieć na ten temat?
- Czym jest dropshipping? Czy sprzedaż bez własnego magazynu to rozwiązanie dla twojego sklepu internetowego?
- Business Model Canvas – najpopularniejszy szablon modelu biznesowego
- Marketing mix – na czym polega ta koncepcja i jakie są jej narzędzia?
- Jak stworzyć sklep, który sprzedaje? 8 wskazówek