Prowadzenie firmy

5 sposób na promocję firmy — w jaki sposób się reklamować?

2 minut(y) czytania

Reklama dźwignią handlu – to proste powiedzenie jest uznawane za złotą zasadę w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeśli przedsiębiorca nie reklamuje się w żaden sposób, nie może liczyć na konkurowanie z innymi firmami z tej samej branży i szybkie zdobywanie pierwszych oraz kolejnych klientów. Warto podkreślić, że istnieje wiele sposobów na promocję swojej firmy. My przedstawiamy 5 wybranych z nich.

Strona internetowa

Podstawą współczesnej promocji firmy jest jej obecność w sieci. Jeśli przedsiębiorstwo prowadzi działalność handlową czy usługową, zwłaszcza nie tylko w zakresie lokalnym, ale co najmniej regionalnym albo krajowym, czy międzynarodowym, bez wątpienia powinno prezentować ofertę na stronie WWW. Nie musi ona być bardzo zaawansowana – często wystarczająca okazuje się prosta wizytówka z określeniem, czym zajmuje się przedsiębiorca, jaka jest historia firmy oraz jej oferta. 

Portale społecznościowe

W przypadku lokalnych przedsiębiorców bardzo dobrze sprawdza się fanpage na Facebooku. Strona w serwisie społecznościowym pozwala być blisko wszystkich obecnych i potencjalnych klientów. Należy ją na bieżąco aktualizować, aby przyciągała uwagę wszystkich konsumentów, ale i kontrahentów. 

Prowadzenie własnej strony w mediach społecznościowych pomaga w nawiązywaniu interakcji z klientami. Można w ten sposób szybko odpowiadać na ich pytania i organizować konkursy, celem zainteresowania użytkowników sieci swoją działalnością. Promocje okresowe, szeroko rozgłaszane w social mediach, na pewno przyciągają uwagę klientów. 

Gadżety firmowe

Tradycyjnym sposobem na reklamę firmy może być zainwestowanie w gadżety reklamowe, które pozwalają na kształtowanie pozytywnego wizerunku marki oraz jej dobrej pozycji rynkowej. W tym charakterze sprawdzają się breloki, przeznaczone głównie do wpinania do kluczy. Za każdym razem, gdy klient sięgnie po takie klucze do domu czy do samochodu, zobaczy mimowolnie logo lub nazwę firmy, która dała mu brelok, przez co w jego świadomości zapisze się dana marka. Przy dokonywaniu decyzji zakupowych z danej kategorii więcej niż prawdopodobne jest, że wybierze właśnie ją.

Zobacz także:  Czy i kiedy warto założyć spółkę jawną? 9 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o spółce jawnej

Breloki reklamowe można przygotować w dowolnych kształtach, wzorach i kolorach, najczęściej według indywidualnych projektów. Brelok przygotowany na zamówienie może być więc zupełnie oryginalny, a tym samym będzie bardziej przyciągał uwagę potencjalnych czy obecnych klientów. 

Wizytówki, plakaty i ulotki

W ramach reklamy indoor i outdoor firma może promować swoją działalność z wykorzystaniem materiałów reklamowych, takich jak wizytówki, plakaty czy ulotki. Ich wydrukowanie nie powinno generować dużych kosztów, a przyciągną one nowych klientów. To możliwe zwłaszcza wtedy, gdy np. ulotki reklamowe będą jednocześnie kuponem zniżkowym na produkty czy usługi dostępne w danej firmie. 

Wielkopowierzchniowe bannery i billboardy

W przestrzeni publicznej, w miastach i regionach, w których działa firma, można promować produkty czy usługi za pomocą reklamy outdoorowej – billboardów i bannerów z przekazem reklamowym. To kosztowne, ale przy strategicznym rozmieszczeniu odpowiednich materiałów promocyjnych można skutecznie przyciągać uwagę klientów. 

Nasze propozycje
Prowadzenie firmy

Kolokacja serwerów - sposób na oszczędności dla firm

2 minut(y) czytania
Outsourcing usług IT to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają przedsiębiorcy. Często decydują się oni na kolokację serwerów, która pozwala ograniczyć koszty IT…
Prowadzenie firmy

Spółki cywilne, akcyjne i komandytowe. Czym tak naprawdę się różnią? Poznaj formy działalności gospodarczej!

4 minut(y) czytania
W Polsce formy działalności gospodarczej to spółki i jednoosobowe działalności. Wszyscy je znają, ale nie każdy wie, czym się różnią. Przeczytaj artykuł…
Prowadzenie firmy

ROI – na czym polega Return of Investments?

3 minut(y) czytania
ROI (z ang. Return of Investments, czyli zwrot z przeprowadzonych inwestycji) to ważny parametr dla prowadzących własny biznes. Jak go obliczyć? Przedsiębiorstwa,…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *