Reklama dźwignią handlu – to proste powiedzenie jest uznawane za złotą zasadę w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jeśli przedsiębiorca nie reklamuje się w żaden sposób, nie może liczyć na konkurowanie z innymi firmami z tej samej branży i szybkie zdobywanie pierwszych oraz kolejnych klientów. Warto podkreślić, że istnieje wiele sposobów na promocję swojej firmy. My przedstawiamy 5 wybranych z nich.
Strona internetowa
Podstawą współczesnej promocji firmy jest jej obecność w sieci. Jeśli przedsiębiorstwo prowadzi działalność handlową czy usługową, zwłaszcza nie tylko w zakresie lokalnym, ale co najmniej regionalnym albo krajowym, czy międzynarodowym, bez wątpienia powinno prezentować ofertę na stronie WWW. Nie musi ona być bardzo zaawansowana – często wystarczająca okazuje się prosta wizytówka z określeniem, czym zajmuje się przedsiębiorca, jaka jest historia firmy oraz jej oferta.
Portale społecznościowe
W przypadku lokalnych przedsiębiorców bardzo dobrze sprawdza się fanpage na Facebooku. Strona w serwisie społecznościowym pozwala być blisko wszystkich obecnych i potencjalnych klientów. Należy ją na bieżąco aktualizować, aby przyciągała uwagę wszystkich konsumentów, ale i kontrahentów.
Prowadzenie własnej strony w mediach społecznościowych pomaga w nawiązywaniu interakcji z klientami. Można w ten sposób szybko odpowiadać na ich pytania i organizować konkursy, celem zainteresowania użytkowników sieci swoją działalnością. Promocje okresowe, szeroko rozgłaszane w social mediach, na pewno przyciągają uwagę klientów.
Gadżety firmowe
Tradycyjnym sposobem na reklamę firmy może być zainwestowanie w gadżety reklamowe, które pozwalają na kształtowanie pozytywnego wizerunku marki oraz jej dobrej pozycji rynkowej. W tym charakterze sprawdzają się breloki, przeznaczone głównie do wpinania do kluczy. Za każdym razem, gdy klient sięgnie po takie klucze do domu czy do samochodu, zobaczy mimowolnie logo lub nazwę firmy, która dała mu brelok, przez co w jego świadomości zapisze się dana marka. Przy dokonywaniu decyzji zakupowych z danej kategorii więcej niż prawdopodobne jest, że wybierze właśnie ją.
Breloki reklamowe można przygotować w dowolnych kształtach, wzorach i kolorach, najczęściej według indywidualnych projektów. Brelok przygotowany na zamówienie może być więc zupełnie oryginalny, a tym samym będzie bardziej przyciągał uwagę potencjalnych czy obecnych klientów.
Wizytówki, plakaty i ulotki
W ramach reklamy indoor i outdoor firma może promować swoją działalność z wykorzystaniem materiałów reklamowych, takich jak wizytówki, plakaty czy ulotki. Ich wydrukowanie nie powinno generować dużych kosztów, a przyciągną one nowych klientów. To możliwe zwłaszcza wtedy, gdy np. ulotki reklamowe będą jednocześnie kuponem zniżkowym na produkty czy usługi dostępne w danej firmie.
W przestrzeni publicznej, w miastach i regionach, w których działa firma, można promować produkty czy usługi za pomocą reklamy outdoorowej – billboardów i bannerów z przekazem reklamowym. To kosztowne, ale przy strategicznym rozmieszczeniu odpowiednich materiałów promocyjnych można skutecznie przyciągać uwagę klientów.
- Zawieszenie działalności a ZUS. Składki ZUS w czasie zawieszenia działalności gospodarczej. Czy przedsiębiorca musi opłacać składki zdrowotne w trakcie zawieszenia działalności?
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Działania marketingowe – jak zwiększyć sprzedaż? Poznaj przykłady
- Czym są social media i jak je prowadzić, aby zarabiać? Poznaj definicję mediów społecznościowych!
- Jak pozyskać klientów? Dlaczego to niezbędne w każdym biznesie?