Reklama

Pomysł na reklamę firmy – jak stworzyć dobrą reklamę dla swoich usług?

Pomysł na reklamę powinien być dobrany do twojej formy działalności i branży. Nie każdy sposób jest tak samoskuteczny dla wszystkich. Zaoferuj wartościowe treści odbiorcom i zwiększ swoją widoczność w wyszukiwarce.

Nie masz pomysłu na reklamę? Zastanawiasz się, jaka reklama jest najskuteczniejsza? W obecnych czasach zdecydowanie królują internetowe działania marketingowe. Pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów i skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, który pomysł na reklamę sprawdzi się najlepiej.

5 ciekawych pomysłów na reklamę firmy w internecie

Poniżej znajdziesz kilka wartościowych pomysłów na reklamę internetową. Pamiętaj jednak, że najlepsze efekty przynosi połączenie kilku różnych metod marketingu.

SEO i content marketing (marketing treści)

Skuteczne pozycjonowanie to jedna z najważniejszych metod marketingu internetowego. Jak zdobyć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania i utrzymać je na długo? Oto kilka kluczowych sposobów:

  • optymalizacja strony internetowej pod kątem treści, słów kluczowych, nawigacji itp.;
  • link building – odnośniki prowadzące do twojej witryny z wiarygodnych, jakościowych i zbliżonych tematycznie stron;
  • dopasowanie i odpowiednie używanie słów kluczowych;
  • content marketing – tworzenie wysokiej jakości treści, które budują zaufanie do marki oraz zawierają back linki i słowa kluczowe.

Samodzielne reklamowanie się w taki sposób jest bardzo trudne i czasochłonne. Najlepiej zaufać w tej kwestii specjalistom od SEO i content marketingu. Platforma Contentation ułatwi ci cały ten proces. Zarejestruj się za darmo, aby przeglądać oferty i wybrać najlepszą opcję dla siebie.

Reklama w wyszukiwarce Google

Czy wiesz, że aż ponad 90% polskich internautów korzysta z Google jako swojej domyślnej wyszukiwarki? Warto przy tym pamiętać, że zdecydowana większość bierze pod uwagę tylko wyniki z pierwszej strony. Dlatego pozycjonowanie swojej witryny jest tak ważne.

Możesz też zastosować inne sposoby na zwiększenie swojej widoczności:

  • płatne reklamy Google Ads;
  • wizytówka Google Moja Firma;
  • obecność w Google Maps.

Wszystkie z powyższych metod działają nieco inaczej. Warto wykorzystać je wszystkie – wcale nie potrzebujesz dużego budżetu, by odnieść sukces w Google.

Aktywność w mediach społecznościowych

Social media przydają się w każdej branży. Służą do komunikacji, wyszukiwania informacji, a nawet formułowania poglądów i podejmowania decyzji zakupowych. Dokładnie przemyśl swój pomysł na reklamę w mediach społecznościowych i nie działaj na oślep. Obecność na tego typu platformach zajmuje sporo czasu (lub pieniędzy, jeśli decydujesz się na zapłacenie za profesjonalną obsługę). Sprawdź, co najlepiej sprawdza się do jakich celów:

  • komunikacja z istniejącymi klientami i zdobywanie nowych odbiorców – Facebook, Twitter, ewentualnie Instagram;
  • konkursy z nagrodami – Facebook lub Instagram;
  • sprzedaż i budowanie zasięgu – Facebook Ads;
  • promowanie wizualne – Instagram i Pinterest;
  • promocja specjalistycznych usług lub produktów – LinkedIn, GoldenLine.

E-mail marketing

Mailing, czyli newsletter lub inna forma mailowego kontaktu z klientem najczęściej służy wzmacnianiu prowadzonej kampanii marketingowej. Przede wszystkim jest to świetny sposób na podtrzymywanie relacji. Umożliwia też bezpośrednie informowanie klientów o rabatach, prowadzonych akcjach lub po prostu branżowych ciekawostkach. Stosując tzw. call to action i linki do oferty możesz skutecznie zwiększyć swoją sprzedaż.

Jak zdobyć adresy mailowe do kampanii e-mail marketingu? Najlepiej zaoferować coś w zamian – np. specjalną zniżkę lub darmowe materiały, które klient otrzyma na swoją skrzynkę po zapisaniu się do newslettera.

Amplyfying

Termin ten obejmuje różne działania mające na celu zbudowanie i wzmocnienie twojej obecności w sieci. Mogą to być mniej lub bardziej jawne aktywności, które dążą do wytworzenia wśród potencjalnych klientów większego zaufania do twojej marki. Głównym narzędziem do osiągnięcia takich efektów są dyskusje w grupach i na forach tematycznych. Taka forma reklamy nie powinna być zbyt nachalna – przynosi najlepsze wyniki, gdy jest szczera i niewymuszona.

Możesz też zaangażować blogerów, vlogerów i innych internetowych celebrytów do promowania twoich usług lub produktów. Okazuje się, że polecenia od zaufanych osób silnie oddziałują na ludzi i zachęcają do kupna. To doskonały sposób, aby dotrzeć do nowych klientów i wybić się wśród konkurencji.

Dobry pomysł na reklamę to już połowa sukcesu. Należy jeszcze oczywiście go wdrożyć i poprzeć wysoką jakością reklamowanego produktu lub usługi. Oczywiście offline marketing też może przynieść ci duże sukcesy, szczególnie wśród lokalnej społeczności. Nie ma on jednak tak dużego zasięgu ani trwałego działania jak reklama w sieci.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz