Marketing usług medycznych nie wygląda tak samo, jak większość znanych ci form reklamy. Opiera się przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku przychodni i lekarza oraz zwiększeniu widoczności oferty medycznej w internecie.

Marketing usług medycznych to termin, który obejmuje wszelkie działania mające na celu rozpowszechnienie świadomości o konkretnej placówce wśród potencjalnych pacjentów. Nie można przy tym mówić, że jest to reklama – a przynajmniej nie w jej standardowym formacie. Dlaczego? Polskie prawo zabrania reklamowania praktyk lekarskich. Czy to oznacza, że nie możesz korzystać z żadnych metod marketingowych? Niekoniecznie. Nie możesz bezpośrednio kogokolwiek nakłaniać do skorzystania z twoich usług, lecz możesz informować m.in. o zaletach profilaktyki lub o konkretnych zabiegach.

Marketing usług medycznych – cechy

Czym jest marketing usług medycznych? Powinien skupiać się przede wszystkim na:

  • informowaniu na wszelkie tematy związane ze zdrowiem, leczeniem i lekami;
  • szybkiej, sprawnej i przyjemnej komunikacji z pacjentami;
  • budowaniu wizerunku eksperta;
  • świadczeniu świetnej jakości usług, która skłoni do wystawiania pozytywnych komentarzy;
  • przedstawieniu zespołu przychodni i wykonywanych przez członków zabiegów.

SEO dla usług zdrowotnych

Co możesz zrobić, aby twoja działalność w branży medycznej była bardziej widoczna w sieci? Jak już wiesz, klasyczne działania reklamowe nie są dozwolone. Jak więc pozyskiwać nowych pacjentów i dotrzeć ze swoimi usługami do szerszego grona odbiorców? Warto poszerzyć swoją kampanię o poniższe metody:

  • stworzenie przejrzystej, profesjonalnej i zoptymalizowanej pod kątem SEO strony internetowej;
  • pozycjonowanie witryny placówki medycznej;
  • pozycjonowanie lokalne – wizytówka Google Moja Firma oraz obecność w Google Maps;
  • content marketing i link building;
  • profil przychodni w mediach społecznościowych (Facebook lub inne) – służący głównie do kontaktu z klientem i udostępniania aktualności;
  • obecność w serwisach rankujących lekarzy;
  • marketing e-mailowy i telefoniczny – głównie przypominanie pacjentom o wizytach.

Marketing medyczny a promowanie poprzez content marketing

Content marketing to jedno z najpotężniejszych narzędzi służących skutecznemu pozycjonowaniu. Na rynku usług medycznych jest ono szczególnie ważne. Odpowiednio poprowadzony pozwoli ci uzyskać jeden z górnych wyników wyszukiwania na pozycjonujące cię frazy. Tym samym skutecznie wyróżnisz się wśród dużej konkurencji na rynku opieki zdrowotnej.

Co zamieszczać w promujących twój gabinet artykułach? Przede wszystkim porady zdrowotne, wskazówki na temat zdrowego trybu życia, informacje o chorobach, opisy zabiegów itp. W ten sposób nie tylko skutecznie wypozycjonujesz świadczone przez siebie usługi lub oferowane produkty, ale też zadbasz o lepszy wizerunek placówki medycznej i wypracujesz sobie zaufanie u pacjentów.

Ten rodzaj marketingu usług medycznych najlepiej powierzyć profesjonalistom. W ten sposób zaoszczędzisz swój czas, a jednocześnie będziesz mieć pewność, że zostało to wykonane skutecznie. Aby content marketing był jak najbardziej efektywny, powinien zostać poszerzony o link building, czyli odnośniki do twojej witryny z wartościowych stron. Łatwo to zorganizujesz dzięki platformie Contentation. Zarejestruj się i sprawdź możliwości promocyjne dla swoich produktów i usług!

Marketing usług medycznych to specyficzny rodzaj promocji, który nie może opierać się na jawnym zachęcaniu do skorzystania z oferty. Należy skupić się na pozycjonowaniu, budowaniu zaufania i pozyskiwaniu opinii klientów. Skuteczną formą promocji usług medycznych jest dobrej jakości content marketing.

Archiwum: grudzień 2022
marketing usług medycznych