
Marketing usług medycznych nie wygląda tak samo, jak większość znanych ci form reklamy. Opiera się przede wszystkim na budowaniu pozytywnego wizerunku przychodni i lekarza oraz zwiększeniu widoczności oferty medycznej w internecie.
Marketing usług medycznych to termin, który obejmuje wszelkie działania mające na celu rozpowszechnienie świadomości o konkretnej placówce wśród potencjalnych pacjentów. Nie można przy tym mówić, że jest to reklama – a przynajmniej nie w jej standardowym formacie. Dlaczego? Polskie prawo zabrania reklamowania praktyk lekarskich. Czy to oznacza, że nie możesz korzystać z żadnych metod marketingowych? Niekoniecznie. Nie możesz bezpośrednio kogokolwiek nakłaniać do skorzystania z twoich usług, lecz możesz informować m.in. o zaletach profilaktyki lub o konkretnych zabiegach.
Marketing usług medycznych – cechy
Czym jest marketing usług medycznych? Powinien skupiać się przede wszystkim na:
- informowaniu na wszelkie tematy związane ze zdrowiem, leczeniem i lekami;
- szybkiej, sprawnej i przyjemnej komunikacji z pacjentami;
- budowaniu wizerunku eksperta;
- świadczeniu świetnej jakości usług, która skłoni do wystawiania pozytywnych komentarzy;
- przedstawieniu zespołu przychodni i wykonywanych przez członków zabiegów.
SEO dla usług zdrowotnych
Co możesz zrobić, aby twoja działalność w branży medycznej była bardziej widoczna w sieci? Jak już wiesz, klasyczne działania reklamowe nie są dozwolone. Jak więc pozyskiwać nowych pacjentów i dotrzeć ze swoimi usługami do szerszego grona odbiorców? Warto poszerzyć swoją kampanię o poniższe metody:
- stworzenie przejrzystej, profesjonalnej i zoptymalizowanej pod kątem SEO strony internetowej;
- pozycjonowanie witryny placówki medycznej;
- pozycjonowanie lokalne – wizytówka Google Moja Firma oraz obecność w Google Maps;
- content marketing i link building;
- profil przychodni w mediach społecznościowych (Facebook lub inne) – służący głównie do kontaktu z klientem i udostępniania aktualności;
- obecność w serwisach rankujących lekarzy;
- marketing e-mailowy i telefoniczny – głównie przypominanie pacjentom o wizytach.
Marketing medyczny a promowanie poprzez content marketing
Content marketing to jedno z najpotężniejszych narzędzi służących skutecznemu pozycjonowaniu. Na rynku usług medycznych jest ono szczególnie ważne. Odpowiednio poprowadzony pozwoli ci uzyskać jeden z górnych wyników wyszukiwania na pozycjonujące cię frazy. Tym samym skutecznie wyróżnisz się wśród dużej konkurencji na rynku opieki zdrowotnej.
Co zamieszczać w promujących twój gabinet artykułach? Przede wszystkim porady zdrowotne, wskazówki na temat zdrowego trybu życia, informacje o chorobach, opisy zabiegów itp. W ten sposób nie tylko skutecznie wypozycjonujesz świadczone przez siebie usługi lub oferowane produkty, ale też zadbasz o lepszy wizerunek placówki medycznej i wypracujesz sobie zaufanie u pacjentów.
Ten rodzaj marketingu usług medycznych najlepiej powierzyć profesjonalistom. W ten sposób zaoszczędzisz swój czas, a jednocześnie będziesz mieć pewność, że zostało to wykonane skutecznie. Aby content marketing był jak najbardziej efektywny, powinien zostać poszerzony o link building, czyli odnośniki do twojej witryny z wartościowych stron. Łatwo to zorganizujesz dzięki platformie Contentation. Zarejestruj się i sprawdź możliwości promocyjne dla swoich produktów i usług!
Marketing usług medycznych to specyficzny rodzaj promocji, który nie może opierać się na jawnym zachęcaniu do skorzystania z oferty. Należy skupić się na pozycjonowaniu, budowaniu zaufania i pozyskiwaniu opinii klientów. Skuteczną formą promocji usług medycznych jest dobrej jakości content marketing.
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci
- Jak pozyskać klientów? Dlaczego to niezbędne w każdym biznesie?
- Reklama biura podróży – metody marketingu oferty turystycznej
- Reklama firmy – skuteczne sposoby na reklamę w internecie
- Marketing doświadczeń – jak działa na klientów i pomaga budować markę