Osoby, które prowadzą swój biznes w internecie, powinny zdawać sobie sprawę, jak duży potencjał ma link sponsorowany. Pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta dokładnie w momencie, kiedy ten zastanawia się nad zakupem. W artykule wyjaśniamy, jak to możliwe.
Użytkownicy, którzy dokonują zakupów w internecie, zwykle korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują interesujący ich przedmiot w odpowiednie pole, by już po chwili otrzymać całą listę stron www oferujących dany produkt. Link sponsorowany pomaga sprzedawcom znaleźć się na górze listy wyników wyszukiwania. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy, która wymaga jednak znajomości tematu i umiejętności prowadzenia kampanii reklamowej w sieci.
Linki sponsorowane – co to właściwie jest?
Już sama nazwa wskazuje, czym jest link sponsorowany. To płatna reklama, która wyświetla się na górze i na dole wyszukiwarek. Z uwagi na to, że monopolistą na rynku jest Google, temat będziemy omawiać na jego przykładzie. Linki sponsorowane Google mają postać boksów tekstowych, które są bardzo podobne do organicznych wyników wyszukiwania. Zawierają bowiem metadane (czyli title i description). Linki tego typu prowadzą do strony internetowej reklamodawcy – zazwyczaj kierują do konkretnej zakładki, na której można kupić produkt. Są dyskretnie oznaczone jako „Reklama”, dzięki czemu użytkownik często nie zwraca na nie uwagi. Jednak nie tylko największe wyszukiwarki dają możliwość wykupienia reklamy. Możliwość inwestowania w linki sponsorowane mają również przedsiębiorcy, którzy są obecni w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku oraz Instagramie.
Linki sponsorowane – Google Ads
Google Adwords to narzędzie, które daje możliwość przeprowadzenia różnego rodzaju działań reklamowych. Kampanie Google Ads to nie tylko linki sponsorowane, lecz także kampanie PLA (Product Listing Ads) czy reklama displayowa. Zatrzymajmy się jednak na pierwszej z wymienionych form płatnych reklam. W przypadku linku sponsorowanego reklamodawca rozlicza się na zasadzie PPC (Pay Per Click), co oznacza, że opłata następuje tylko po kliknięciu w reklamę. Przy ustalaniu budżetu warto zorientować się, jaki jest CPC (Cost Per Click) danego słowa kluczowego. Od tego, ile wykupujący reklamę podmiot jest w stanie zapłacić za pojedyncze kliknięcie, zależy bowiem jego pozycja na liście reklamowej. Stawki za frazę są zróżnicowane i wahają się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Warto jednak zdecydować się na kampanię AdWords, która wykorzystuje linki sponsorowane, ponieważ zapewnia dużą skuteczność. Takie linki służą generowaniu ruchu na stronie oraz oczywiście zwiększeniu sprzedaży:
- reklamy tekstowe docierają do osób zainteresowanych ofertą, znajdujących się na końcu marketingowego lejka – pojawiają się już po wpisaniu poszukiwanego słowa kluczowego (a częściej – całej frazy);
- przynoszą szybkie efekty w postaci wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym, ponieważ od razu wyświetlają się klientom w wynikach wyszukiwania Google;
- dają kontrolę nad budżetem – reklamodawca płaci wyłącznie za wejście na stronę poprzez sponsorowanego linka.
Linki sponsorowane – Facebook
Prowadzona w obrębie wyszukiwarki internetowej kampania linków sponsorowanych to nie jedyne warte uwagi rozwiązanie. Płatne reklamy w internecie dostępne są też Facebooku, który zbiera wiele informacji o swoich użytkownikach. Nie jest to bez znaczenia dla narzędzia Facebook Ads, ułatwiającego optymalizację reklam kontekstowych. Linki sponsorowane są skuteczne, jeśli wyświetlą się określonej grupie docelowej zainteresowanej produktem lub usługą. Można je więc skierować nie tylko do osób o wybranej płci czy w odpowiednim wieku. Jest bowiem możliwość, by pokazywać określone treści wyłącznie użytkownikom o preferowanych przez reklamodawcę zainteresowaniach. Poszczególne kampanie warto w ten sposób różnicować, by dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Dzięki temu link sponsorowany trafi dokładnie tam, gdzie powinien, a w efekcie zostaną osiągnięte cele biznesowe.
Linki sponsorowane w artykułach
Ważnym aspektem SEO jest link building, który polega na zdobywaniu wartościowych odnośników do twojej strony z innych źródeł i ma duży wpływ na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. Jednym ze sposobów na skuteczne pozyskiwanie linków jest publikowanie wartościowych treści na stronach zewnętrznych. Dzięki odnośnikom przedsiębiorca zyskuje możliwość kierowania ruchu na swoją stronę. Artykuł pozwala na budowanie pozycji eksperta zarówno w oczach użytkowników, jak i dla botów skanujących sieć. Link buildingiem zajmują się eksperci, w tym Contentation. Firma stworzyła platformę content marketingową, gdzie można zamówić artykuły sponsorowane, które zawierają link do strony. Nie trzeba znać mechanizmów takiej kampanii – wszystkim zajmą się specjaliści!
Jak zwiększyć skuteczność linków sponsorowanych?
Linki sponsorowane powinny przełożyć się na konwersję, dlatego należy zadbać o wysoką jakość reklamy (tytuł i opis ze słowami kluczowymi, a także rozszerzenia reklam zawierające dodatkowe informacje). Poza tym warto wcześniej zlecić audyt SEO swojej strony i ją zoptymalizować. Samo przeprowadzenie kampanii w sieci powinno odbywać się według ściśle określonego planu. Wykupienie takiej reklamy to za mało – trzeba dobrze się do tego przygotować i mieć świadomość, że:
- skuteczność kampanii zależy od określenia grupy docelowej, dlatego warto wykorzystać w tym celu narzędzia Google Ads (Analytics);
- kampanię sponsorowaną warto wesprzeć np. działaniami z zakresu remarketingu;
- warto skorzystać nie tylko z możliwości kierowania reklam do konkretnej grupy wiekowej czy płci, lecz także dokonać personalizacji pod tym kątem.
Kampania linków sponsorowanych – czy zawsze jest to dobre rozwiązanie?
Kampania linków sponsorowanych to jedno z najważniejszych działań marketingowych. Powinny z niej korzystać wszystkie firmy działające w sieci – ta forma reklamy internetowej sprawdza się właściwie we wszystkich branżach. Liczy się bowiem jakość i konstrukcja linku, który przyciąga użytkowników zainteresowanych usługą. Aby działania były skuteczne i przeprowadzone profesjonalnie, warto powierzyć je specjalistom.
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Dofollow link – poznaj jego rolę w pozycjonowaniu SEO
- Artykuły sponsorowane – cennik. Ile kosztują dopracowane pod kątem SEO treści reklamowe?
- Pisanie artykułów sponsorowanych, czyli skuteczny sposób na promocję w sieci