Osoby interesujące się pozycjonowaniem stron doskonale wiedzą, jak ważne jest zdobywanie nowych odnośników. Przeczytaj artykuł i dowiedz się czym jest dofollow link i sprawdź, jak poprawnie umieszczać odnośniki, aby roboty podnosiły wartość strony internetowej.
Algorytm Google jest stale rozbudowywany, dlatego trudno być na bieżąco z tendencjami, jeśli nie zajmujesz się zawodowo związanymi z nim zmianami. Lektura poniższego tekstu pozwoli ci zrozumieć wartość linków dofollow i nofollow. Z artykułu dowiesz się także, jak dzięki odnośnikom skutecznie poprawić wyniki wyszukiwania swojej strony. Poznasz również odpowiedź na pytanie, czy istnieje atrybut dofollow oraz sprawdzisz, czym jest link juice.
Co to jest link dofollow?
Dofollow link, przez niektórych błędnie nazywany atrybutem dofollow, to podstawa w procesie pozycjonowania SEO. Tego typu linkowanie pozwala użytkownikowi strony sprawnie przenieść się na inną witrynę lub podstronę, ale roboty Google także z niego korzystają. Linki wychodzące mogą mieć dodatkowe atrybuty, a jeśli ich nie mają, w domyśle pozostają dofollow. Są zatem śledzone przez algorytmy Google i innych wyszukiwarek.
Rola linków dofollow w SEO
Dofollow link to podstawa link buildingu, ponieważ im więcej takich odnośników wychwycą algorytmy, tym wyżej w wynikach wyszukiwania znajdzie się strona, do której prowadzą. Domena polecana przez inne strony o wysokim stopniu zaufania uznawana jest za bardziej wartościową. Często jednak można sobie zaszkodzić zbyt dużym nagromadzeniem linków umieszczonych w nieodpowiednim miejscu. Z tego względu warto skorzystać z pomocy specjalistów.
Platformy mają w swojej ofercie artykuły sponsorowane, które w prosty sposób możesz samodzielnie zamówić. Jedną z nich tworzy Contentation. Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia? Zespół specjalistów od lat zajmujący się SEO dobierze tematykę strony, na której umieszczone zostaną odnośniki idealnie pasujące do profilu twojej działalności. Jest to o tyle ważne, że na witryny internetowe mogą zostać nałożone kary, jeśli wyszukiwarki wychwycą nienaturalnie umieszczony link. Przykładem takiej sytuacji może być zamieszczenie dofollow link do strony o tematyce żeglarskiej, podczas gdy witryna poświęcona jest firmie zajmującej się usługami pogrzebowymi.
Zasady, według których należy zamieszczać linkowanie, ulegają zmianom. W branży pojawiają się bowiem nowe tendencje, które trzeba śledzić i się w nie wpisywać. Korzystając z usług profesjonalistów, np. doświadczonych link builderów i specjalistów SEO, masz pewność, że dany link realnie wpłynie na widoczność i pozycję twojej strony.
Jak sprawdzić, czy link jest dofollow?
Dofollow link w zapisie kodu html wygląda dokładnie tak, jak zwykły odnośnik. Każdy umieszczony w kodzie źródłowym link domyślnie staje się dofollow. Wyjątek stanowią te odnośniki, do których dodano atrybuty linków. Bardzo łatwo możesz sprawdzić to na przykładzie jakiejkolwiek strony. W ustawieniach przeglądarki należy odnaleźć opcję „źródło”. Po kliknięciu jej pojawi się plik tekstowy, a w nim cały kod źródłowy i profile linków. Dofollow link będzie wyglądał w ten sposób: <a href=”http://www.contentation.com”>Contentation</a>. Czasem można usłyszeć o atrybucie dofollow, ponieważ z istnieje możliwość jego dodania, jest to jednak kompletnie zbędne. Link z atrybutem rel wyglądałby w ten sposób: <a href=”http://www.contentation.com rel=”dofollow”>Link</a>.
Jeśli do linku nie dodano żadnego atrybutu, domyślnie jest odnośnikiem typu dofollow link. Można to oczywiście sprawdzić dodatkowo w kodzie, jednak zasada jest niezmienna.
Jak dodać link dofollow?
Wspomnieliśmy już o tym pokrótce w poprzednim akapicie. Każdy link bez atrybutu jest automatycznie wychwytywany przez algorytmy jako dofollow link i nie ma potrzeby dodawania specjalnego rel. Czasem jednak programiści rozbudowują go o ten element, aby polepszyć widoczność kodu źródłowego. Jak wówczas wygląda? Odnośnik z dodatkowym atrybutem rel przedstawia się następująco: <a href=”http://www.contentation.com rel=”dofollow”>Link</a>.
Dofollow a nofollow
Czym się różnią linki nofollow od dofollow? Dofollow link to taki, za którym będą podążały roboty wyszukiwarki. Czasem jednak sytuacja wymaga, żeby algorytmy nie rejestrowały niektórych odnośników. Nofollow to informacja dla robota Google, że danego linku nie należy uwzględniać podczas oceniania strony. Atrybut ten wykorzystywany jest na różnych forach, czy w oknie komentarzy blogowych, ponieważ bardzo często w tych miejscach umieszczają swoje linki spamerzy.
Zarówno dofollow link, jak i nofollow są to jedynie informacje w kodzie źródłowym serwisu lub strony, które pozostają niezauważalne dla zwykłego użytkownika. Odnośniki bez atrybutów, czyli te, za którymi podążają roboty, są świetnym sposobem na to, jak zarabiać na blogu.
Kiedy warto użyć atrybutu nofollow?
Istnieją strony, których wartość jest niepodważalna i może do nich prowadzić bardzo dużo linków. W takich przypadkach część z odnośników warto oznaczyć jako nofollow. Będzie to świadczyło o naturalności witryny i pozwoli uniknąć nałożenia kary przez roboty i uznania strony za sztucznie promowaną. Atrybut nofollow powstał z myślą o linkach zewnętrznych, jednak warto go używać także w przypadku odnośników wewnętrznych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – wiele podstron nie ma znaczenia dla wyszukiwarki lub nie zawiera żadnych treści. Mowa np. o witrynach z formularzami, stronach logowania czy podstronach z polityką prywatności. Firmy często kupują gotowy szablon, w którym zmieniana jest jedynie nazwa firmy, co powoduje, że wyszukiwarka może oznaczyć treść jako plagiat i nałożyć filtry na twoją stronę, co z kolei obniży jej pozycję w rankingu.
Moc linkowania dofollow a nofollow
Dofollow link to inaczej link juice, czyli odnośnik, który przekazuje część swojej „mocy” stronie, do której prowadzi. Odnośniki bez dodatkowych atrybutów, czyli linki dofollow są wartościowe, a te z atrybutem nofollow są przez algorytmy pomijane, jak gdyby w ogóle nie istniały. Tak jest w teorii, ponieważ przeprowadzono testy, których wyniki pokazały, że adresy, pod które prowadziły jedynie bezwartościowe odnośniki, zyskiwały na wartości. Nie można tego jednak nazwać nawet wyjątkiem od reguły, ponieważ moc dofollow link jest zdecydowanie większa.
Powinieneś wiedzieć też, że im więcej linków wychodzi z danego adresu, tym słabszy jest każdy z nich, dlatego nie warto korzystać z usług działających na niewielką specjalistów SEO, którzy pracują samodzielnie. Mają bowiem zazwyczaj jedną lub maksymalnie kilka stron, na których umieszczają odnośniki. Przez to brak im technicznych możliwości, aby w satysfakcjonujący cię sposób wypozycjonować twoją witrynę. Co zatem zrobić? Nie zwlekaj i zaufaj profesjonalistom! Skorzystaj ze wsparcia Contentation i zacznij budować swoją pozycję w internecie.
Jak wygląda link nofollow?
Dofollow link nie wymaga dodawania atrybutu, ponieważ jest automatycznie rozpoznawany przez roboty. Inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku odnośników nofollow. Jeśli chcesz zamieścić link o wartości zerowej w rozumieniu algorytmu, należy dodać specjalny kod. Cały link można zapisać na kilka sposobów;
- <a href=”http://www.contentation.com” rel=”nofollow”>Contentation</a>,
- <a rel=”nofollow” href=”http://www.contentation.com”>Contentation</a>,
Linki mogą zawierać też więcej niż jeden atrybut, ale podczas szukania nofollow zwróć uwagę na zapis: rel=”nofollow”.
Link building i praca specjalistów SEO to nieustająca nauka i obserwowanie zasad działania algorytmów. Jeśli chcesz mieć pewność kompleksowo wykonanej usługi, zleć ją firmie takiej jak Contentation – o ugruntowanej pozycji na rynku, której pracownicy działają w branży od wielu lat, a jednocześnie są na bieżąco z trendami.
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Link sponsorowany – jak skutecznie wykorzystać jego potencjał?
- Link builder – czym się zajmuje ten specjalista SEO?
- Artykuły sponsorowane – cennik. Ile kosztują dopracowane pod kątem SEO treści reklamowe?