Pisanie artykułów sponsorowanych to skuteczna metoda promocji firmy w internecie. Czym charakteryzują się takie treści i gdzie można je zamówić? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na to pytanie, zapoznaj się z przygotowanym przez nas tekstem.
Artykuły sponsorowane to treści tworzone we współpracy z daną marką lub firmą. Zazwyczaj są one publikowane na stronie internetowej lub blogu. Dominuje w nich nacisk na aspekt merytoryczny, który jednak zostaje wzbogacony o ważny element. Teksty tego rodzaju w nienachalny sposób promują bowiem produkt lub usługę.
Pisanie artykułów sponsorowanych – jakie daje korzyści?
Artykuły sponsorowane są skutecznym sposobem na dotarcie do nowych odbiorców i promocję twojej marki lub produktu. Mogą być również źródłem dochodów dla blogerów i właścicieli witryn. Pisanie artykułów sponsorowanych jest w stanie przynieść korzyści reklamodawcom. Treści content marketingowe sprawiają bowiem, że poszerza się grono osób świadomych istnienia danej marki.
Stwórz nagłówki artykułów sponsorowanych według kilku zasad
Nagłówki to pierwszy element tekstu, jaki zobaczą czytelnicy. Ważne jest, aby były krótkie, treściwe i dobrze zapowiadały to, co odbiorca znajdzie w akapitach. W jaki sposób może to przełożyć się na efekt? Jeśli chcesz stworzyć artykuł sponsorowany na temat nowego produktu, umieść jego nazwę w nagłówku, by czytelnik wiedział, że to jeden z najistotniejszych aspektów przekazu.
Napisz przekonujący tekst
Gdy masz już odpowiednio dobrane nagłówki, nadszedł czas, aby stworzyć dopasowane do nich merytoryczne treści (content). Celem artykułu sponsorowanego powinno być przede wszystkim dostarczenie czytelnikom cennych informacji lub opowiedzenie ciekawej historii na temat jakiegoś zjawiska, przedmiotu lub danej branży. Pamiętaj, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania, które pojawiają się w śródtytule. Upewnij się również, że każdy akapit kończy się płynnym przejściem do następnej części tekstu.
Używaj obrazów i filmów
Obrazy i filmy mogą pomóc czytelnikom w lekturze tekstu. Warto zatem zadbać o wizualną atrakcyjność artykułu i sprawić, że będzie przyciągał wzrok. Jeśli na przykład piszesz o produkcie, pomocne może być dołączenie zdjęć lub filmów pokazujących sposób jego wykorzystania. Odbiorca będzie wówczas miał wybór między czytaniem a przystępną formą instruktażu. Pamiętaj, aby wybrać takie obrazy, które pasują do twojego tematu.
Korzystaj z mediów społecznościowych
Pisanie artykułów sponsorowanych powinno być związane także z kanałami przekazu, dzięki którym będzie można trafić do jak największej grupy osób. Media społecznościowe to świetne narzędzie i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Pamiętaj, aby udostępnić swój tekst na różnych social mediach. Możesz również rozważyć wyświetlanie płatnych reklam w socialach, jeśli chcesz dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.
Skąd wziąć artykuł sponsorowany?
Jednym ze sposobów, by dysponować takim tekstem, jest pisanie artykułu sponsorowanego we własnym zakresie. Trzeba jednak pamiętać, że bez odpowiedniego doświadczenia w marketingu online trudno będzie stworzyć dobry artykuł sponsorowany.
W takiej sytuacji warto skorzystać z gotowej platformy content marketingowej, która skupia doświadczonych twórców oraz daje możliwość kupienia gotowych tekstów na określone tematy. Takie możliwości daje Contentation. Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać!
Takie rozwiązanie oznacza liczne korzyści dla reklamodawcy, dla którego liczy się tempo i jakość działania. Wybór platformy Contentation to w praktyce krótki czas realizacji usługi, która zostanie wykonana według oczekiwań klienta. Copywriterzy stworzą merytoryczny, a jednocześnie dostosowany pod SEO tekst, dzięki czemu stanie się narzędziem do promocji marki w sieci.
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy
- Artykuły sponsorowane – cennik. Ile kosztują dopracowane pod kątem SEO treści reklamowe?
- Link sponsorowany – jak skutecznie wykorzystać jego potencjał?
- Content marketing – przykłady udanych kampanii marketingowych