Prowadzenie firmy

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

2 minut(y) czytania

Sklepy internetowe w coraz większym stopniu wypierają z rynku tradycyjne sklepy stacjonarne. Ich zaletą jest fakt, iż umożliwiają one dokonywanie zakupów przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Każdy, kto chciałby założyć własny sklep internetowy, musi najpierw ponieść pewne koszty związane z jego zaprojektowaniem oraz wdrożeniem pomysłu. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Koszty związane z zaprojektowaniem sklepu

Wygląd witryny, czyli sklepu internetowego, można zaprojektować we własnym zakresie. Jest to najtańsze rozwiązanie, jednak opiera się ono nie tylko na samej grafice. Faktem jest, iż musi być ona atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy, lecz powinna być również możliwie tania we wdrożeniu. Czasami bowiem najprostsze rozwiązania okazują się być najdroższe. Dlatego też projekt sklepu warto skonsultować ze specjalistą z zakresu IT oraz grafiki komputerowej. Koszty współpracy wynoszą około 1000-2000 zł. Właściciel sklepu internetowego może również zdecydować się na zakup gotowej platformy, w której istnieje możliwość dokonania pewnych, kosmetycznych zmian. Koszt gotowego projektu wynosi nieco mniej, bo około 500 zł. 

Platforma e-commerce

Bardzo ważny jest wybór właściwej platformy e-commerce, przez którą właściciel sklepu będzie sprzedawał produkty. Podstawowa cena wynosi około 1000 zł, lecz koszt sklepu internetowego opartego na funkcjonalnych platformach może wynieść nawet 10 000 zł. Teoretycznie istnieje możliwość skorzystania z darmowych platform, jednak takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim, za niektóre funkcje i tak będzie trzeba zapłacić. Co więcej, owa funkcjonalność platform darmowych jest ograniczona w stosunku do tych, za której należy zapłacić. Właściciel będzie musiał ponieść też koszty hostingu, domeny oraz certyfikatu SSL. W sumie wydatki nie powinny przekroczyć 500 zł. 

Zobacz także:  Minimum Viable Product – czy ten pomysł ma sens?

Regulamin sklepu internetowego

Właściciel sklepu internetowego odpowiada za to, aby funkcjonował on w granicach obowiązującego prawa. Dlatego też każdy sklep musi posiadać własny regulamin oraz politykę przetwarzania danych osobowych. Są to kwestie problematyczne z punktu widzenia osoby, która nie ma wykształcenia prawniczego. Z tego też powodu sporządzenie dokumentacji warto powierzyć profesjonalnej kancelarii. Niestety, koszt współpracy wyniesie około 1000 zł. Co więcej, regulamin powinien być co jakiś czas aktualizowany, zgodnie ze zmianami, jakie wprowadzane są w przepisach.

Pozycjonowanie witryny

Niezmiernie istotne jest również pozycjonowanie sklepu internetowego. Warto to zadanie powierzyć specjaliście, dzięki któremu witryna znajdzie się na pierwszych stronach wyszukiwarki internetowej. Dobrze jest również pomyśleć o innego rodzaju reklamie internetowej, która wypromuje nowo powstały sklep. Współpraca ze specjalistą do spraw reklamy czy pozycjonowania stron jest dosyć kosztowna. W zależności od branży, koszt usługi wyniesie od 2000 do nawet 10 000 zł. Z drugiej jednak strony samodzielne pozycjonowanie sklepu wymaga sporej ilości czasu, a także posiadania umiejętności z zakresu SEO oraz IT. Specjalistom można powierzyć również przygotowywanie opisów produktów, niemniej jednak wiąże się to z kolejnym wydatkiem rzędu minimum 1000 zł.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego to wydatek rzędu minimum 3000 zł. Zazwyczaj jednak początkujący przedsiębiorcy płacą więcej, bo aż 10 000 zł. Jeśli sklep ma być funkcjonalny i widoczny dla klienta, to jego właściciel będzie musiał ponieść wyższe koszty początkowe. Pieniądze można pozyskać z dotacji dla nowo powstałych firm, ewentualnie kredytu bankowego. Alternatywnym rozwiązaniem jest także chwilówka na dowód, która pozwoli w krótkim czasie pokryć nawet niespodziewane wydatki. Można ją spłacać w wygodnym ratach, na przykład z zysków, jakie wypracuje sklep internetowy. Warto pamiętać, że choć koszty początkowe mogą być naprawdę wysokie, to jednak nie powinno się oszczędzać na jakości. Dobry sklep internetowy to narzędzie, dzięki któremu można w dzisiejszych czasach osiągać wysokie przychody. 

Zobacz także:  Pomysły na biznes – jak zarobić pierwszy milion?
Nasze propozycje
Prowadzenie firmy

Kolokacja serwerów - sposób na oszczędności dla firm

2 minut(y) czytania
Outsourcing usług IT to rozwiązanie, z którego chętnie korzystają przedsiębiorcy. Często decydują się oni na kolokację serwerów, która pozwala ograniczyć koszty IT…
Prowadzenie firmy

Spółki cywilne, akcyjne i komandytowe. Czym tak naprawdę się różnią? Poznaj formy działalności gospodarczej!

4 minut(y) czytania
W Polsce formy działalności gospodarczej to spółki i jednoosobowe działalności. Wszyscy je znają, ale nie każdy wie, czym się różnią. Przeczytaj artykuł…
Prowadzenie firmy

ROI – na czym polega Return of Investments?

3 minut(y) czytania
ROI (z ang. Return of Investments, czyli zwrot z przeprowadzonych inwestycji) to ważny parametr dla prowadzących własny biznes. Jak go obliczyć? Przedsiębiorstwa,…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *