Czym jest churn rate i jak mierzyć wskaźnik odejść klientów w twojej firmie?

Walka o klienta zdecydowanie nie jest niczym prostym . W każdej firmie dochodzi do tego, że niektórzy z nich decydują się na odejście. Nie powinno to budzić paniki, ale warto wówczas sprawdzić trend rezygnacji — do tego służy churn rate. Motywy, dla których klienci odchodzą od danej marki, mogą być bardzo różne. Brak odpowiednich produktów, rosnące ceny czy po prostu chęć znalezienia czegoś nowego — są to tylko niektóre spośród wszystkich możliwości. Jeśli przedsiębiorca zaobserwuje, że liczba tych odejść jest coraz większa, warto zdecydować się na systematyczne monitorowanie tego obszaru biznesu. Do mierników, które są chętnie wykorzystywane w tym przypadku, należy churn rate. Spis treści pokaż 1 Wskaźnik rezygnacji churn rate — definicja 1.1 W jaki sposób liczy się wskaźnik churn rate? 1.2 Churn rate w ujęciu wartościowym 2 Dla jakich przedziałów czasowych liczy się wskaźnik rezygnacji? 3 Czy istnieje optymalny poziom churn rate? 4 Kiedy policzenie churn rate jest prostsze? 5 Analiza danych liczbowych to nie wszystko 6 Zastosowanie biznesowe miernika churn rate Wskaźnik rezygnacji churn rate — definicja W literaturze można znaleźć wiele definicji tego pojęcia. Generalnie jednak trudno znaleźć większe różnice w opracowaniach różnych autorów. Powszechnie przyjmuje się, że churn rate to taki miernik, który pokazuje, jaki jest procentowy udział Walka o klienta zdecydowanie nie jest niczym prostym.W każdej firmie dochodzi do tego, że niektórzy z nich decydują się na odejście. Nie powinno to budzić paniki, ale warto wówczas sprawdzić trend rezygnacji — do tego służy churn rate. Motywy, dla których klienci odchodzą od danej marki, mogą być bardzo różne. Brak odpowiednich produktów, rosnące ceny czy po prostu chęć znalezienia czegoś nowego — są to tylko niektóre spośród wszystkich możliwości. Jeśli przedsiębiorca zaobserwuje, że liczba tych odejść jest coraz większa, warto zdecydować się na systematyczne monitorowanie tego obszaru biznesu. Do mierników, które są chętnie wykorzystywane w tym przypadku, należy churn rate. Spis treści pokaż 1 Wskaźnik rezygnacji churn rate — definicja 1.1 W jaki sposób liczy się wskaźnik churn rate? 1.2 Churn rate w ujęciu wartościowym 2 Dla jakich przedziałów czasowych liczy się wskaźnik rezygnacji? 3 Czy istnieje optymalny poziom churn rate? 4 Kiedy policzenie churn rate jest prostsze? 5 Analiza danych liczbowych to nie wszystko 6 Zastosowanie biznesowe miernika churn rate Wskaźnik rezygnacji churn rate — definicja W literaturze można znaleźć wiele definicji tego pojęcia. Generalnie jednak trudno znaleźć większe różnice w opracowaniach różnych autorów. Powszechnie przyjmuje się, że churn rate to taki miernik, który pokazuje, jaki jest procentowy udział