Porady

Agencja digitalowa – czym się zajmuje?

2 minut(y) czytania
Ocena

Proces tworzenia i dystrybucji reklam ulegał znacznym przeobrażeniom na przestrzeni lat. Kiedyś zajmowały się tym wyłącznie duże domy mediowe, które współpracowały z mass mediami. Następnie zaczęły pojawiać się sieciowe oraz niezależne, mniejsze agencje marketingowe, które z upływem czasu, a szczególnie z upowszechnieniem się Internetu, specjalizowały się w konkretnych obszarach.

Teraz mamy cały przekrój tego typu firm: od agencji 360 i interaktywnych, poprzez agencje digitalowe, na agencjach SEO i contentowych kończąc. Dziś zajmiemy się tymi, które w swojej misji mają zakorzenione serwowanie usług związanych z wszechstronną promocją w Sieci. Czym jest zatem agencja digital i w jakiej sprawie warto się do niej zwrócić?

Agencja digital – zakres kompetencji

Nietrudno się domyślić, że firmy oferujące pieczę nad skuteczną reklamą i PR-em w Internecie muszą odznaczać się całkiem szerokim wachlarzem usług. To prawda, ponieważ kompleksowo działająca agencja digital musi mieć na swoim pokładzie specjalistów z wielu dziedzin, w tym między innymi:

  • programistów,
  • grafików,
  • copywriterów i specjalistów ds. content marketingu,
  • ADS-owców (zarówno od reklam w social mediach, jak i w środowisku Google),
  • specjalistów ds. social media,
  • accountów wyspecjalizowanych w projektach digitalowych,
  • specjalistów ds. SXO (SEO + UX).

Powyższa lista wcale nie jest zamknięta – wraz z rozrostem form reklamowych w Internecie powstaje coraz częściej potrzeba współpracy partnerskiej lub zatrudniania na stałe innych cenionych fachowców, m.in. od wideo i animacji czy dźwięku. A im szerzej i bardziej kompleksowo dana agencja działa, tym skuteczniejsze mogą być prowadzone przez nią kampanie.

Agencja digitalowa partnerem, nie wykonawcą

Zatem profesjonalna agencja digital może – i w idealnym świecie powinna – odpowiadać za całość komunikacji i wizerunku marki w Sieci (warto przy tym podkreślić, że pozostawianie różnych odcinków działalności internetowej różnym agencjom zazwyczaj nie jest dobrym pomysłem, gdyż grozi niespójnością komunikatów). Należy jednak zdać sobie sprawę z tego, że imponujące portfolio i posiadanie w swoim teamie doświadczonych specjalistów nie jest z marszu gwarantem sukcesu. Agencje, które wykręcają dla marek najlepsze wyniki digitalowe, są przede wszystkim prawdziwymi partnerami swoim klientów, co oznacza, że nie traktują ich stricte jako dostarczycieli pieniędzy za daną usługę, ale naprawdę zależy im na jak najlepszych wynikach, co prowadzi do długiej i owocnej współpracy.

To wymaga jednak zaangażowania i współpracy na wielu poziomach – począwszy od właścicieli/prezesów podmiotów, poprzez codzienny kontakt menedżerów i ich opiekunów ze strony agencji, na wymianie informacji między specjalistami i pracownikami kończąc. Praktyka pokazuje, że takie dwustronne zaufanie i zaangażowanie zazwyczaj rodzi znacznie lepsze owoce, niż suche raportowanie osiągnięcia KPI z danego miesiąca.

Wiedza z polotem, czyli dodatkowy czynnik sukcesu

Istnieją na rynku agencje, które poza wszystkim, co zostało wyżej wymienione, dają jeszcze coś ekstra. Jedną z nich jest KERRIS, którego domeną jest łączenie twardych liczb i osiąganie konkretnych celów z nieszablonowym, kreatywnym podejściem do reklamy. Wszyscy specjaliści tej jednej z największych niesieciowych agencji w Polsce wiedzą, że myślenie „out of the box” i indywidualne podejście do każdego projektu jest koniecznością, jeśli docelowo zamiarem jest maksymalizowanie wyniku przy zakładanym budżecie.

Rynek wielokrotnie zweryfikował tę postawę i należy zgodzić się z tym, że tam, gdzie kreatywność spotyka się z kompetencjami digitalowymi na najwyższym poziomie, efekty są nadspodziewanie dobre, o czym możemy przekonać się między innymi przeglądając portfolio agencji digitalowej KERRIS.


Zobacz też:
Nasze propozycje
Porady

Czy można dostać kredyt na firmę, gdy jesteśmy w BIK?

Porady

Konsolidacja chwilówek – co to jest i jak wybrać najlepszą ofertę?

Porady

Wizyta u dentysty - czy wizytę u stomatologa można wliczyć w koszty?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.