Reklama

Reklama w internecie – rodzaje reklamy internetowej. Jak promować swój biznes?

Reklama w internecie? Rodzaje marketingu internetowego mogą być niezwykle skuteczne, jeśli zostaną właściwie dobrane i dostosowane. W przeciwnym razie może pochłonąć wiele pieniędzy bez efektów. Sprawdź, w jakie typy reklam internetowych warto zainwestować.

Skuteczny plan marketingowy na miarę XXI wieku musi zawierać reklamę w internecie. Rodzaje działań promocyjnych online są bardzo różnorodne. Z pewnością znajdziesz wśród nich opcję, która najlepiej sprawdzi się dla twojego biznesu. Zdecydowana większość małych i dużych firm prowadzi działania reklamowe mające na celu dotarcie do ich grupy docelowej. Dowiedz się, jak wyróżnić się wśród konkurencji.

Reklama w internecie – rodzaje marketingu

Istnieje wiele różnych sposobów na reklamę w internecie – niektóre z nich są płatne, inne darmowe. Mogą oczywiście być mniej lub bardziej efektywne. Poniżej przedstawiamy kilka najpopularniejszych form marketingu internetowego.

Wcześniej znane jako AdWords, Google Ads to płatny rodzaj jawnej reklamy. Opłacone linki wyświetlają się na samej górze lub dole wyników wyszukiwania (a także poza wyszukiwarką). Możesz samodzielnie określić budżet na tę formę reklamy. Obowiązuje przy tym płatność PPC, czyli za każde kliknięcie. Ten popularny rodzaj reklamy w internecie wyświetla się tylko zainteresowanym osobom, które wyszukują fraz związanych z twoimi usługami.

Zalety:

  • oferta wyświetla się potencjalnie zainteresowanym odbiorcom;
  • możliwość określenia obszaru geograficznego, na którym wyświetla się reklama;
  • skuteczność działania widoczna jest natychmiastowo;
  • sam kontrolujesz wydatki.

Wady:

  • użytkownicy wyszukiwarki wiedzą, że mają do czynienia z płatną promocją, przez co mogą być niechętni do kliknięcia;
  • nieumiejętnie zakrojona kampania Google Ads może być droga i mało efektywna.

Content marketing

Termin ten obejmuje działania reklamowe oparte na tworzeniu wartościowej treści. Powinna być napisana poprawnie gramatycznie i stylistycznie oraz rozwiązywać konkretne problemy odbiorców. Ważna jest także optymalizacja pod kątem SEO.

Zalety:

  • przekazuje merytoryczne treści;
  • jest nienachalna;
  • sprzyja pozycjonowaniu strony internetowej;
  • buduje wizerunek marki i zaufanie klientów;
  • potrafi zmienić odbiorcę w klienta;
  • treści są trwalsze niż większość innych rodzajów reklamy w internecie.

Wady:

  • przygotowanie artykułu wymaga umiejętności i wiedzy;
  • lepsze efekty przynosi content opublikowany na zewnętrznych serwisach, za co trzeba dodatkowo płacić;
  • dobrej jakości treści bywają drogie.

Wartościową formą takiej reklamy internetowej są artykuły sponsorowane. Pozornie wyglądają jak wysokiej jakości treść blogowa. Ich głównym zadaniem jest jednak prezentacja i promocja konkretnego produktu, usługi lub firmy. Powinny znaleźć się na witrynach o tematyce związanej z twoją branżą. Takich artykułów powinno być przynajmniej kilka, na różnych serwisach, aby przyniosły efekty.

SEO (pozycjonowanie)

Są to różne, kompleksowe działania dążące do poprawy twojej pozycji w wyszukiwarce.

Zalety:

  • bardzo duża skuteczność;
  • zwiększenie widoczności i zaufania;
  • odporne na działanie blokerów reklam;
  • długotrwałe efekty.

Wady:

  • potrzeba dużo pracy i czasu, aby osiągnąć efekty;
  • bardzo trudne do zrobienia samemu;
  • długotrwałe koszty.

Social media (Facebook i inne media społecznościowe)

Obecność w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter czy LinkedIn jest bardzo ważna. Służy kreowaniu wizerunku i budowaniu relacji z klientem.

Zalety:

  • bezpośredni kontakt z odbiorcą;
  • możliwość szybkiego reagowania na potrzeby użytkowników;
  • tworzenie społeczności i budowanie zaufania;
  • pozytywny wpływ na wizerunek marki.

Wady:

  • konieczna nieustanna aktywność;
  • wymaga dużo czasu i zaangażowania;
  • duża liczba obserwujących nie zawsze przekłada się na sukces i przychód;
  • ograniczony zasięg.

Najpopularniejszy rodzaj reklamy internetowej a najskuteczniejsza forma reklamy internetowej

Według aktualnych raportów najpopularniejszymi rodzajami reklamy w internecie są: forma graficzna, wideo i SEM (ogólnie pojęty marketing w wyszukiwarkach). Jednak popularność nie zawsze idzie w parze ze skutecznością. Zastanawiasz się, która z tych metod jest najbardziej wartościowa i skuteczna?

Postaw na content marketing i link building. Te połączone działania to najsprawniejszy sposób na zwiększenie widoczności twojej strony internetowej, a więc też na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Nie wiesz, jak się za to zabrać, aby móc cieszyć się efektami lepszej sprzedaży? Załóż darmowe konto na platformie Contentation i skorzystaj z pomocy ekspertów SEO do wypromowania twojej oferty w Google. Ceny za wartościowe back linki rozpoczynają się już od 50 euro.

Istnieje wiele różnych rodzajów reklamy w internecie, w tym także niewymienione tutaj. Nie wszystkie z nich są jednakowo skuteczne. Strategię marketingową należy dopasować do konkretnej branży i potrzeb potencjalnych klientów. Najskuteczniejszą formą promocji biznesu jest content marketing z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych i link buildingu. Jest to działanie nienachalne, budzące zaufanie wśród odbiorców, a jednocześnie trwale zwiększające pozycję strony www w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz