Pozyskiwanie linków do witryny to jeden z najpewniejszych sposobów na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Nie mogą być to dowolne serwisy – największą wartość mają te o tematyce zbliżonej do twojej branży.
Link building to proces budowania profilu linków prowadzących do twojej witryny. Jest to kluczowy element złożonej strategii pozycjonowania i reklamowania swojej strony internetowej. Pozyskiwanie linków do witryny poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania i pomaga zwiększyć ruch na stronie. Istnieje wiele sposobów na pozyskiwanie wartościowych odnośników.
Jak pozyskiwać wartościowe linki zewnętrzne?
Do linkowania wewnętrznego nie potrzebujesz żadnych szczególnych metod ani narzędzi. Wystarczy umieścić link w naturalny sposób w tekście znajdującym się na twojej stronie. Powinien odsyłać on do innej, istotnej tematycznie podstrony. Pamiętaj o optymalizacji, która umożliwi robotom Google swobodnie poruszać się po twojej witrynie i ją zaindeksować.
Kwestia linków zewnętrznych jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Aby link building zadziałał najlepiej, jak to możliwe, musisz wstawiać hiperłącza wyłącznie na jakościowych stronach, które są zoptymalizowane pod kątem SEO, związane z twoją branżą i chętnie odwiedzane. Poniżej znajdziesz kilka wartościowych metod pozyskiwania linków:
- odsyłacze ze stron firm i dostawców – sprawdza się to szczególnie w przypadku sprzedawców detalicznych;
- wstawianie wizytówki z hiperłączem na branżowym katalogu firm online;
- wpisy gościnne na blogach osób, z którymi nawiązałeś współpracę;
- komentowanie cudzych artykułów ze wstawianiem odnośnika – nie rób jednak tego w formie spamu;
- dodawanie linków do swojej strony na forach – np. oferując wartościowe rozwiązanie danego problemu;
- wymiana linków z partnerem biznesowym;
- wstawianie odnośników do swojej głównej witryny w social mediach.
Pewny sposób na pozyskiwanie linków do witryny
Świetnym sposobem na pozyskiwanie linków zewnętrznych jest korzystanie z platformy Contentation. Znajdziesz na niej wiele wartościowych serwisów tematycznych z różnych branż, prowadzonych przez specjalistów SEO. Linkowanie z tego typu jakościowych witryn o tematyce związanej z twoją branżą daje najlepsze efekty w procesie pozycjonowania strony. Zarejestruj się bezpłatnie i sprawdź, ile możesz zyskać. Ceny za pojedynczy link do twojej strony zaczynają się już od 50 euro. Dokładny koszt związany jest z parametrami konkretnej domeny.
Korzyści z link buildingu (pozyskania linków)
Wiele osób zastanawia się, czy pozyskiwanie linków do strony ma sens oraz czy warto inwestować w to swój czas i pieniądze. Otóż zdecydowanie tak! Poprzez takie działanie zwiększasz autorytet swojej witryny. Korzystnie wpływa to na pozycję twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ma to większą wartość niż płatne reklamy, ponieważ budzi większe zaufanie czytelników. Dobrej jakości artykuły sponsorowane zawierające linki i słowa kluczowe mają ogromną siłę w kwestii zamieniania leadów w klientów. Korzyści z takiego działania są złożone i długofalowe.
Pozyskiwanie linków to bardzo ważny proces, który pozwoli ci skutecznie zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Warto poświęcić nieco czasu na stworzenie strategii link buildingu wykorzystującej przynajmniej kilka różnych metod. Połączone działanie na wielu frontach przyniesie ci najlepsze i najszybsze efekty. Skorzystaj z pomocy specjalistów, aby usprawnić cały proces. Choć jest wiele darmowych metod na budowanie linków, sposoby płatne często przynoszą lepsze rezultaty.
- Co to jest link? Jaka jest definicja hiperłącza? Zastosowanie w marketingu
- Jak promować bloga? Poznaj przydatne sposoby na wypromowanie bloga
- Dlaczego Google nie widzi mojej strony? Co zrobić, gdy strona www się nie wyświetla?
- Link sponsorowany – cena odnośników w artykułach sponsorowanych
- Czym jest audyt SEO i do czego się przydaje?