
Jak promować bloga? Do popularnych i skutecznych metod należą m.in. social media, e-mail marketing lub artykuły z linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Wszystko to działa na korzyść widoczności twojego bloga.
Czy wiesz, że aż ponad 70% użytkowników internetu regularnie czyta wpisy blogowe? Pisanie bloga daje wiele możliwości na dynamiczny rozwój firmy i pośrednie zwiększenie sprzedaży. Wartościowe treści budują zaufanie potencjalnych klientów do marki, a jednocześnie korzystnie wpływają na jej wizerunek. Jednak żaden blog nie przyniesie pożądanych efektów, jeśli nie będzie skutecznie wypromowany. Jak promować bloga, by dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców, zwiększyć ruch na stronie i zyskać status eksperta w swojej branży?
Jak promować bloga poprzez różne kanały internetowe?
Organiczne wyniki wyszukiwania
Pozycjonowanie w Google to jeden z najbardziej wartościowych i skutecznych sposobów na promowanie bloga i każdej innej witryny. Jeśli chcesz osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, koniecznie zadbaj o zawartość w tekstach blogowych słów kluczowych związanych z twoją branżą. Treści powinny być unikalne, jakościowe i zoptymalizowane pod kątem SEO.
Bardzo dobre wyniki daje też linkowanie zewnętrzne. Wymaga to publikowania treści z linkiem do twojej witryny na zewnętrznych stronach. Duże możliwości w tej kwestii daje platforma Contentation. Zarejestruj się za darmo i sprawdź, na jakich tematycznych serwisach możesz zamieścić swoje treści z back linkami.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne odsyła czytelnika do innych podstron tej samej witryny. Dzięki temu odbiorcy łatwiej mogą dotrzeć do potencjalnie interesujących ich treści. Jest to bardzo ważne także pod kątem pozycjonowania. Algorytm szybciej dociera do podstron, co pozwala łatwiej indeksować twojego bloga. Wyszukiwarka lepiej rozumie też strukturę witryny, połączenia między stronami i ich wartość.
Social media
Media społecznościowe to potężne narzędzie, lecz trzeba umieć je dobrze wykorzystać. Przede wszystkim dobierz takie portale, które najlepiej pasują do twojej branży. Jeśli prowadzisz swój blog z przepisami lub modą, warto promować go np. na Pintereście. Biznesowe treści lepiej sprawdzą się na LinkedIn. Facebook jest dość uniwersalnym narzędziem, które pozwoli dotrzeć ci do szerokiej grupy zróżnicowanych odbiorców. Niezależnie od wybranych przez ciebie social mediów, zadbaj o ciekawe i atrakcyjne wizualnie wpisy, które przykują uwagę czytelników.
Czy wiesz, że możesz wprost zachęcać do odwiedzania swojego bloga? Stwórz bazę danych adresów mailowych, np. oferując ciekawe, darmowe materiały dostępne tylko dla subskrybentów. W wysyłanych mailach informuj o temacie nowego artykułu, zachęć do odwiedzenia (oczywiście wstaw link), przeczytania i komentowania. Aktywność czytelników również zwiększa twoją widoczność!
Artykuły evergreen
Treści evergreen są ponadczasowe i cały czas aktualne. Ich długa trwałość korzystnie działa, bo buduje ruch na twojej stronie niezależnie od aktualnych wydarzeń, pory roku itp. Możesz publikować artykuły tego typu na swojej stronie lub witrynach zewnętrznych. Content evergreen to m.in.: porady, instruktaże, listy, raporty, wywiady itp. Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym i frazach kluczowych.
Posty gościnne
Jak promować bloga z wykorzystaniem postów gościnnych? Możesz zrobić to na dwa sposoby: docierając do wartościowych, wypozycjonowanych blogów, na których zamieścisz swój artykuł lub wysyłając propozycję stworzenia posta gościnnego na twojej witrynie przez kogoś innego. Jest to forma wzajemnego wsparcia blogerów, na której korzystają obie strony. Pamiętaj jednak, aby uważnie dobierać blogi tematyką. Ich odbiorcami powinni być twoi potencjalni klienci.
Koniecznie umieszczaj w treści opublikowanej zewnętrznie linki do bloga. W ten sposób czytelnicy łatwiej do ciebie dotrą i zadziała to korzystnie na twoje pozycjonowanie w wyszukiwarce.
Współpraca z influencerami
Zdecydowanie warto współpracować z innymi blogerami, influencerami i osobistościami internetowymi. Wzajemne wsparcie i promowanie daje duże efekty obu stronom. Warto zbudować sieć kontaktów osób tworzących treści o podobnej tematyce do twojej. Zacznij od współpracy z twórcami o niewielkim zasięgu. Wówczas istnieje większa szansa, że oni również skorzystają z twojej pomocy. Gdy twój blog stanie się popularniejszy, możesz zaproponować współpracę coraz bardziej znanym blogerom.
Jak wypromować blog? Często zadawane pytania
- Jak wypromować bloga za darmo? Istnieje wiele darmowych (i skutecznych) sposobów promocji. Należą do nich: tworzenie wartościowego contentu evergreen, działania w social mediach lub e-mail marketing.
- Jak promować bloga na Facebooku? Wrzucaj regularne posty na temat swoich wpisów, koniecznie z linkami. Zadbaj też o regularną aktywność (ciekawe relacje) i kontakt z odbiorcami. Oprócz własnego fanpage’a możesz też zainwestować w Facebook Ads.
- Jak wypromować bloga na Instagramie? Publikacja postów, rolek i relacji na Instagramie może znacznie zwiększyć twoje grono odbiorców i pomóc ci zbudować lojalną społeczność wokół swoich treści. Najlepiej sprawdza się to w branżach lifestyle’owych, beauty i wszystkim, co można zareklamować w sposób wizualny.
Jeśli piszesz treści tematyczne lub firmowe, warto wiedzieć, jak promować bloga w skuteczny sposób. Najlepsze wyniki uzyskasz poprzez połączenie przynajmniej kilku spośród powyżej wymienionych metod.
- Pozyskiwanie linków do witryny – sposoby na wartościowy link building
- Dlaczego Google nie widzi mojej strony? Co zrobić, gdy strona www się nie wyświetla?
- Link sponsorowany – cena odnośników w artykułach sponsorowanych
- Co to jest link? Jaka jest definicja hiperłącza? Zastosowanie w marketingu
- Czym jest audyt SEO i do czego się przydaje?