Dlaczego Google nie widzi mojej strony? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które nieskutecznie pozycjonują swoje witryny. Powodów może być wiele. Sprawdź, co robić, by wyszukiwarka Google uwzględniła twoją stronę.
Zastanawiasz się: „dlaczego mojej strony nie widać w Google”? „Czemu Google nie widzi mojej strony, mimo że zamieszczam wartościowe linki i słowa kluczowe w tekście”? Powodów może być wiele. Sprawdź, czy robisz wszystko, co możesz, aby zapewnić, żeby twoja witryna pojawiała się możliwie jak najwyżej w wyszukiwarce Google.
Dlaczego Google nie widzi mojej strony?
Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony? Czemu strona nie wyświetla się mimo moich usilnych starań? Te pytania zadaje sobie wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z reklamowaniem usług lub produktów w internecie. Oto kilka spośród najczęstszych przyczyn tej uciążliwej sytuacji:
- Ustawienia w pliku robots.txt – każda domena internetowa powinna zawierać ten plik w swoim głównym katalogu. Zwróć uwagę, że ustawienia pozwalają na indeksowanie katalogów twojej witryny w wyszukiwarce.
- Blokujące metatagi – jeśli są umieszczone w nagłówku, robot Google nie będzie w stanie zindeksować treści. Użytkownik może ją wyświetlać, lecz algorytm nie może jej sprawnie pozycjonować w indeksie Google.
- Blokada hasłem części swojej strony uniemożliwia dotarcie do niej robota Google. Oznacza to, że nie są dla niego widoczne żadne słowa kluczowe, linki i informacje znajdujące się w tym obszarze strony internetowej.
- Nieprawidłowy kod odpowiedzi HTTP – aby to naprawić, może być konieczne stworzenie bardziej przejrzystej i lepiej napisanej strony. Błędy mogą wynikać ze złego adresu, niezabezpieczonej witryny czy też przeciążania serwera.
- Brak wersji mobilnej strony.
Moja strona nie jest widoczna w Google – sprawdź, co robić
Upewnij się, że żadne spośród powyższych czynników nie wpływa negatywnie na twoją witrynę. Jeśli usunąłeś blokery i zmieniłeś ustawienia, a wyszukiwarka wciąż nie pokazuje twojej strony, być może warto poświęcić większą uwagę pozycjonowaniu?
Na algorytmy Google bardzo korzystnie działa dobrze zorganizowany content marketing. Treści powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO, zawierać przemyślane i istotne frazy kluczowe oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Odnośniki wewnętrzne odsyłają czytelników i roboty do innych podstron twojej witryny. Zewnętrzne powinny prowadzić do twojej strony z innych serwerów.
Cennym narzędziem do osiągnięcia upragnionych rezultatów jest platforma Contentation. Dzięki niej z łatwością znajdziesz wartościowe portale, na których możesz umieścić artykuły sponsorowane z back linkami do twojej strony. Ta metoda marketingu działa długofalowo – szczególnie wartościowe są zoptymalizowane treści evergreen. Zarejestruj się za darmo i zacznij sprawniej pozycjonować swoją witrynę w wyszukiwarce Google.
Po jakim czasie strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google?
Nowe strony potrzebują czasu na osiągnięcie satysfakcjonującego wyniku w wyszukiwarce. Pozostawienie tego organicznemu działaniu może potrwać wiele tygodni. Najlepiej od razu zgłoś swoją stronę w Google Search Console i wyślij prośbę o zaindeksowanie swojej domeny lub konkretnego adresu URL. Po weryfikacji cały proces pozycjonowania powinien przebiec szybciej.
Mimo wszystko może minąć dość dużo czasu, zanim twoja strona www pojawi się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Może to trwać od 24 godzin do kilku miesięcy, w zależności od intensywności twojej pracy i konkurencyjności w danej branży.
„Czemu Google nie widzi mojej strony?” Jest wiele przyczyn, które mogą negatywnie wpływać na twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Zadbaj o zoptymalizowanie swojej strony pod kątem SEO i robota Google oraz o obecność pożądanych fraz kluczowych w treściach na twoich podstronach i witrynach zewnętrznych. Im więcej poświęcisz czasu i środków, tym szybsze i lepsze osiągniesz wyniki.
- Pozyskiwanie linków do witryny – sposoby na wartościowy link building
- Jak promować bloga? Poznaj przydatne sposoby na wypromowanie bloga
- Czym jest audyt SEO i do czego się przydaje?
- Link sponsorowany – cena odnośników w artykułach sponsorowanych
- Co to jest link? Jaka jest definicja hiperłącza? Zastosowanie w marketingu