PoradyMarketingSEO

Czym jest audyt SEO i do czego się przydaje?

Każdy posiadacz strony internetowej, bez względu na to, czy jest to blog, strona firmowa czy sklep online, prędzej czy później dowiaduje się o audycie SEO. Jest to bowiem jedno z kluczowych działań, którego wykonanie zalecają specjaliści od pozycjonowania. Oczywiście, audyt strony internetowej nie jest obowiązkiem, lecz zanim podejmiemy taką czy inną decyzję, warto dowiedzieć się, na czym właściwie on polega i co dobrego może przynieść dla naszego serwisu oraz jego rozwoju w przyszłości.

Czym jest audyt strony internetowej? Kto go wykonuje?

Pod pojęciem audytu SEO kryje się profesjonalna analiza strony internetowej pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce. Audyt SEO obejmuje swoim zakresem szereg złożonych, specjalistycznych testów, które pomagają odpowiedzieć na pytanie zadawane przez niemal wszystkich właścicieli serwisów internetowych, a mianowicie, dlaczego ich strona ma taką widoczność w Google, a nie inną. Za przeprowadzenie takiej analizy odpowiadają specjaliści z zakresu SEO – audyt strony internetowej warto zlecić sprawdzonej i renomowanej agencji, która zajmie się nim od A do Z.

Namacalnym rezultatem przeprowadzonego audytu SEO jest szczegółowy raport, czyli podsumowanie przygotowane w oparciu o praktyczną analizę strony internetowej, dokonaną przez specjalistę. Podczas przygotowywania raportu, pod uwagę brane są czynniki, które z dużym prawdopodobieństwem decydują o tym, na jakiej pozycji strona www wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Raport stanowi swoiste zestawienie mocnych i słabych stron serwisu, a oprócz tego zawiera także niezwykle cenne wskazówki, których wdrożenie w życie pozwala znacząco poprawić widoczność strony www w wyszukiwarce.

Dlaczego warto zdecydować się na audyt SEO?

Audyt strony internetowej warto wykonać już na samym początku istnienia witryny. Dzięki temu zyskamy pewność, że nasza strona spełnia dość rygorystyczne i precyzyjne wymagania wyszukiwarki. Wynikiem profesjonalnego audytu SEO jest raport, w którym wymienione są wszystkie obszary wymagające poprawy. Na audyt strony internetowej warto zdecydować się także w sytuacji, kiedy nasza strona działa już od dłuższego czasu. Wdrożenie otrzymanych wskazówek pomaga wznieść jej funkcjonowanie na wyższy level, uzyskać lepszą pozycję w Google i poprawić wyniki sprzedażowe.

Według specjalistów, audyt strony internetowej to swoisty fundament i podstawa do rozpoczęcia szerszych działań z obszaru pozycjonowania. Jego zakres jest zawsze dopasowany do specyfiki danej strony. Podczas audytu analizie poddawane są takie obszary jej funkcjonowania, jak m. in. stan techniczny serwisu, występujące na nim błędy, szybkość ładowania się strony na różnych urządzeniach, widoczność strony na urządzeniach mobilnych, struktura serwisu oraz znajdujące się na nim treści, grafiki i linkowanie wewnętrzne. Dodatkowo, audyt SEO sprawdza także pozycję strony w stosunku do jej konkurencji, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia osób prowadzących swój biznes online.

Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź audyt SEO na devagroup.pl.

Materiał promocyjny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz