Stawiasz na podpis elektroniczny? Cena tego rozwiązania nie jest powszechnie znana i wielu osobom wydaje się z założenia wysoka. W rzeczywistości jednak pozostaje proporcjonalna do liczby oferowanych zalet. Sprawdź, ile kosztuje podpis elektroniczny.
Technologia stale idzie do przodu, dlatego jako konsument bez przerwy możesz cieszyć się nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie. Jedną z ciekawszych propozycji ostatnich lat, która z pewnością spodoba się większości przedsiębiorców, jest możliwość zdalnego podpisywania wszelkich dokumentów. Nie byłoby to możliwe bez rozwiązania, jakim jest podpis kwalifikowany. Niejedna osoba o nim słyszała, jednak ogólna wiedza na ten temat nie jest duża. Oszczędność czasu, wysiłku i nerwów – to wszystko oferuje podpis elektroniczny. Cena jest adekwatna do możliwości, które daje to rozwiązanie. Ile kosztuje kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy cena jest stała, czy zależna od jakichś konkretnych czynników? Sprawdź!
Kwalifikowany podpis elektroniczny – co to?
Jeszcze zanim uzyskasz odpowiedź na pytanie, ile kosztuje podpis elektroniczny, z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, czym dokładnie jest to rozwiązanie. Aktualnie niemalże wszyscy większość spraw załatwiają przez internet. Jest to niezwykle wygodne, jednak jeszcze do niedawna problemem było potwierdzenie swojej tożsamości w sieci. Rozwiązaniem tego kłopotu okazał się podpis elektroniczny. Cena tej innowacji jest zróżnicowana w zależności od jej rodzaju i dostawcy.
Podpis elektroniczny – cena. Co na nią wpływa?
Cena podpisu elektronicznego zależna jest od kilku określonych czynników. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że decydując się na taką propozycję, będziesz miał do wyboru kilka określonych możliwości. Jakimi opcjami możesz być zainteresowany? Oto one:
- podpis elektroniczny kwalifikowany lub niekwalifikowany;
- podpis elektroniczny w chmurze;
- zestaw z czytnikiem oraz kartą kryptograficzną;
- jednorazowa płatność za podpis lub certyfikat na okres 1, 2 lub 3 lat.
Cena za kwalifikowany e-podpis zależna jest również od wybranego dostawcy. Nie możesz jednak zapomnieć o tym, że nie wszystkie firmy, które oferują takie rozwiązanie, będą miały w swojej ofercie każdą z wyżej wymienionych opcji. W związku z tym, warto porównać ceny podpisu elektronicznego w różnych przedsiębiorstwach. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że nie przepłacasz za swoje udogodnienie. Jak wygląda uśredniony koszt podpisu elektronicznego?
Ile kosztuje podpis elektroniczny kwalifikowany?
Jeśli chodzi o podpis elektroniczny, cena za nowy certyfikat to około 300 złotych za rok. W tej kwocie dostaniesz też wszystkie potrzebne akcesoria, takie jak czytnik, karta kryptograficzna oraz oprogramowanie konieczne do przeprowadzania weryfikacji. Oczywiście, jeśli zdecydujesz się na dłuższy abonament, to cena certyfikatu kwalifikowanego będzie nieco niższa.
Na tym nie koniec. Kiedy certyfikat traci ważność, konieczne jest jego odnowienie. W przypadku, gdy się na to zdecydujesz, cena bezpiecznego podpisu elektronicznego będzie znacznie niższa niż przy zakupie nowej usługi.
Elektroniczny podpis kwalifikowany a oszczędności – co warto wiedzieć? Czy warto zapłacić?
Wiesz już, czym jest podpis elektroniczny. Cena za taką usługę na pierwszy rzut oka wydaje się stosunkowo wysoka. Jednak dzięki niej możliwe jest zaoszczędzenie niemałej kwoty z firmowego funduszu. Z jakimi zaletami wiąże się podpis kwalifikowany? Są to:
- brak wydatków na wysyłki oraz dojazdy;
- zmniejszone wydatki na materiały biurowe;
- brak konieczności archiwizacji papierowych dokumentów;
- znaczące zmniejszenie kosztów wysyłania i obsługi dokumentów, co wpływa czas pracy, skanowanie lub drukowanie.
Jeśli chodzi o podpis elektroniczny, cena odstrasza wiele osób. Naprawdę jednak warto się na niego zdecydować. Dlaczego? Firma, która w skali roku zajmuje się obsłużeniem około 500 dokumentów, będzie w stanie zaoszczędzić niespełna 13 tysięcy złotych za pomocą podpisu kwalifikowanego. Dodaj do tego fakt, że propozycja ta jest niezwykle wygodna, a zyskasz pewność, że warto się na nią zdecydować.
- Podpis elektroniczny – furtka do załatwiania spraw przez internet
- Podpis kwalifikowany – co to jest i jakie ma zalety?
- Jak uzyskać podpis kwalifikowany? Wszystko, co musisz wiedzieć!
- Podpis niekwalifikowany – czym podpis elektroniczny różni się od certyfikatu kwalifikowanego?
- Podpis cyfrowy – co musisz wiedzieć na jego temat?