Podpis elektroniczny

Jak uzyskać podpis kwalifikowany? Wszystko, co musisz wiedzieć!

3 minut(y) czytania

Jak uzyskać podpis kwalifikowany? Na pewno ucieszy cię wiadomość, że działanie to jest bardzo proste, a zdobycie narzędzia – możliwe nawet bez wychodzenia z domu. Musisz jednak podjąć określone kroki i przygotować pewną sumę. Sprawdź, o czym mowa.

Kwalifikowany podpis elektroniczny to rozwiązanie, które ma dokładnie taką samą moc prawną jak odręczna sygnatura. W związku z tym, możesz wykorzystywać je do zawierania umów, podpisywania dokumentów urzędowych lub wystawiania faktur elektronicznych. Jest to jednak usługa, za którą będziesz musiał zapłacić. Przekonaj się, jak uzyskać podpis kwalifikowany!

Czym jest podpis kwalifikowany?

Jeszcze zanim przeczytasz odpowiedź na pytanie, jak uzyskać podpis kwalifikowany, z pewnością chciałbyś dowiedzieć się, czym właściwie jest to narzędzie. Mimo tego, że jest ono całkiem popularne, to być może jeszcze o nim nie słyszałeś. 

Uzyskanie podpisu elektronicznego pozwoli w pełni zdalnie zweryfikować twoją tożsamość. Jest to niezbędne w trakcie załatwiania wszelkich spraw formalnych. Podpis kwalifikowany pozwala na podpisywanie różnych dokumentów, dzięki czemu konieczność ich drukowania, ręcznego podpisywania i późniejszego skanowania odchodzi w zapomnienie. Jak uzyskać podpis kwalifikowany?

Podpis elektroniczny – jak wyrobić?

Chcesz wiedzieć, jak uzyskać podpis kwalifikowany? Aby było to możliwe, konieczne jest podpisanie stosownej umowy z firmą, która oferuje właśnie takie rozwiązanie. Kiedy to zrobisz, uzyskanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego zostanie sfinalizowane. 

W efekcie otrzymasz specjalną kartę kryptograficzną, która jest niezbędna do korzystania z tego narzędzia. To właśnie na tym nośniku zapisany jest certyfikat kwalifikowany, który świadczy o twojej tożsamości. W paczce znajdziesz również czytnik kart podłączany do komputera oraz specjalistyczne oprogramowanie, które należy na nim zainstalować. 

Zobacz także:  Jak wygląda podpis elektroniczny? Sprawdź, aby nie dać się oszukać!

Jak uzyskać podpis elektroniczny, czyli jak wygląda proces samego zakupu?

Zakup podpisu elektronicznego – jak to zrobić?

Już wiesz, jak uzyskać podpis kwalifikowany, jednak jeszcze nie masz pojęcia, jak wygląda sam zakup. Celem jego przeprowadzenia należy udać się do siedziby firmy oraz przeprowadzić stosowną rozmowę z agentem. 

Jak wyrobić podpis elektroniczny bez wychodzenia z domu? Część firm oferuje swoim klientom możliwość zakupu tego narzędzia przez internet, co jest niezwykle wygodne. Aby jednak było to możliwe, najczęściej wymagany będzie profil zaufany. To za jego pomocą będziesz w stanie bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość.

Wiesz już, jak uzyskać podpis kwalifikowany. Jak jednak będzie wyglądać jego użytkowanie?

Jak przygotować swój komputer do pracy z podpisem elektronicznym?

Kiedy zaopatrzysz się w odpowiedni produkt, pozostaje ci przygotować się do jego użytkowania. Większość dostawców opisuje konkretnie, jak uzyskać podpis kwalifikowany i z niego korzystać, ale wszystko przebiega według podobnych zasad.

Po otrzymaniu paczki będziesz musiał zacząć od instalacji odpowiedniego oprogramowania. Następny krok to podłączenie czytnika kryptograficznego do komputera. Po zrobieniu tego nie pozostanie ci nic innego jak otworzyć dokument, który chcesz podpisać, oraz za pomocą kodu PIN zatwierdzić swoją tożsamość. 

Podpis kwalifikowany – w jakich wypadkach okazuje się nieoceniony?

Mimo tego, że już wiesz, gdzie uzyskać podpis kwalifikowany, to z pewnością chciałbyś dowiedzieć się jeszcze, kiedy ci się on przyda. Co można zrobić za jego pomocą? Podpis kwalifikowany pozwala ci:

  • zdalnie składać deklaracje podatkowe do urzędów skarbowych;
  • podpisywać i składać dokumenty w systemie Płatnik;
  • podpisywać sprawozdania finansowe w KRS;
  • uwierzytelnić swoją tożsamość na Platformie Usług Elektronicznych ZUS;
  • zdalnie przesyłać faktury oraz zawierać wszelkie umowy;
  • brać udział w internetowych przetargach.
Zobacz także:  Jak działa podpis elektroniczny? Sprawdź!

Gdzie uzyskać podpis elektroniczny?

Sama wiedza, jak zdobyć podpis elektroniczny, jeszcze nie wystarczy – musisz też mieć świadomość, gdzie go kupić. W Polsce istnieje kilka firm, które oferują sprzedaż usług zaufania. Zanim zdecydujesz się na którąkolwiek z nich, sprawdź, czy została zatwierdzona przez urząd certyfikacji. Możesz też skorzystać z usług firm z całej Unii Europejskiej.
Teraz już doskonale wiesz, jak uzyskać podpis kwalifikowany, a także, gdzie można go otrzymać. Rozwiązanie to jest bardzo wygodne, dlatego naprawdę warto się na nie zdecydować. Za jego sprawą możesz zaoszczędzić zarówno sporo czasu, jak i pieniędzy, dlatego nie zwlekaj, tylko wypróbuj to narzędzie!

Nasze propozycje
Podpis elektroniczny

Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego – niezbędne informacje

2 minut(y) czytania
Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego okazuje się niezbędne w momencie, gdy jego ważność dobiega końca. W przypadku, gdy nie zdecydujesz się na taki krok,…
Podpis elektroniczny

Jak działa podpis elektroniczny? Sprawdź!

2 minut(y) czytania
Jak działa podpis elektroniczny? Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Warto ją poznać, aby…
Podpis elektroniczny

Certyfikat podpisu elektronicznego – najważniejsze informacje na jego temat!

2 minut(y) czytania
Certyfikat podpisu elektronicznego potwierdza twoją tożsamość w czasie używania podpisu elektronicznego. W związku z tym jest niezbędny. Bezpieczeństwo, jakie zapewnia każdemu obywatelowi,…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *