Prędkość internetu jest dla większości z nas jednym z podstawowych kryteriów wyboru, które bierzemy pod uwagę przy wyborze dostawcy usług sieciowych. Oczywiście, im jest ona wyższa – tym lepiej, chociaż nie zawsze warto stawiać na najbardziej atrakcyjną pod tym względem ofertę.
Znacznie lepszą opcją jest dostosowanie prędkości internetu do swoich indywidualnych potrzeb w tym zakresie, a także liczby osób, które korzystają z danego łącza internetowego. Czym kierować się przy wyborze prędkości internetu? Poniżej podpowiadamy.
Optymalna prędkość internetu
Niegdyś prędkość internetu była tak słaba, że z powodzeniem można było udać się na przerwę kawową z nadzieją, że gdy już z niej wrócimy, będziemy mogli z radością przeglądać zawartość strony internetowej. Na szczęście czasy te bezpowrotnie minęły. Obecnie operatorzy internetowi oferują coraz to szybsze łącza, które z zawrotną prędkością pobierają naprawdę ciężkie pliki, a także pozwalają na bezproblemowe oglądanie filmów w jakości 4K.
Nie istnieje coś takiego jak jedna, uniwersalna i optymalna prędkość internetu – jest ona kwestią indywidualną uzależnioną od wielu zmiennych. Można jednak wskazać minimalną prędkość internetu, która powinna wynosić minimum 50 Mb/s na osobę. Umożliwi nam ona nam sprawne ładowanie poczty elektronicznej, oglądanie filmików na YT, przeglądanie mediów społecznościowych czy surfowanie po internecie.
Czym kierować się przy wyborze prędkości internetu?
Przy wyborze wyboru prędkości internetu warto posiłkować się kilka różnymi czynnikami, w tym m.in. liczbą osób korzystających z usług sieciowych w danym lokalu. Przykładowo w mieszkaniu studenckim, w którym mieszka 5-6 osób, codziennie korzystających z internetu, grających w gry online, oglądających filmy na Netfliksie czy HBO GO, najlepiej postawić na najatrakcyjniejszą ofertę na rynku. Jednakże wbrew pozorom nie zawsze najdroższe i najszybsze łącze internetowe jest najoptymalniejszym rozwiązaniem dla każdego. Przykładowo singel, który korzysta z internetu wyłącznie do przeglądania stron www nie potrzebuje super szybkiego łącza, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie będzie wykorzystywał w pełni jego potencjału.
Internet światłowodowy = najszybszy internet na rynku
Obecnie najszybszym typem internetu na rynku jest światłowód, który swą zawrotną prędkość przesyłania i wysyłania danych zawdzięcza falom świetlnym. Niezbędna jest przy tym infrastruktura nazywana FTTX, która umożliwia nawiązanie połączenia za pośrednictwem kabla światłowodowego, wykonanego z przezroczystego włókna. Zaletą internetu światłowodowego jest nie tylko jego prędkość, ale również stabilność łącza. Dlatego też jeśli szukamy szybkiego internetu, który jednocześnie będzie miał dobry i stały sygnał, zdecydowanie powinniśmy zainteresować się ofertą internetu światłowodowego. Co ciekawe, za pośrednictwem światłowodu można transmitować nie tylko sygnał internetowy, ale również telewizyjny. Dlatego też jeśli poszukujemy najlepszej oferty telewizji i internetu w jednym, to warto zainteresować się UPC, które oferuje obie te usługi, dostosowane do naszych aktualnych potrzeb.
Jak wybrać dostawcę internetu?
Prędkość internetu nie jest jedynym kryterium, które powinniśmy wziąć pod uwagę przy wyborze operatora usług sieciowych. Oferta internetu powinna być skrojona pod nasze oczekiwania, a przy tym uwzględniać częstotliwość i sposób korzystania z internetu. Nie mniej istotne są takie aspekty jak np. bezpieczeństwo i stabilność łącza internetowego, zwłaszcza jeśli korzystamy z mediów społecznościowych, bankowości elektronicznej, a także – za pomocą poczty firmowej – wysyłamy wrażliwe dane. Oprócz tego warto wziąć pod uwagę także opinie innych klientów na temat danego operatora usług sieciowych. Szczególnie należy w nich zwracać uwagę na awaryjność internetu oraz szybkość napraw ewentualnych usterek.
- Jak wypromować sklep internetowy?
- Jak prowadzić biznes w Internecie? Kluczowe zasady e-marketingu
- Jak budowanie rozpoznawalności w Internecie pomaga się rozwijać i pokonywać przeszkody w trudnych czasach
- Oprogramowanie do zarządzania produkcją: co warto wiedzieć na początku?
- SEO360® – branżowy game changer