Przejdź na telefonię wirtualną
Wiele firm nadal korzysta z rozwiązań, które są do tego celu całkowicie nieodpowiednie. Na przykład menedżerowie wykonują i odbierają połączenia za pomocą własnych telefonów komórkowych. Dlatego klienci nie mogą się dodzwonić, jeśli linia jest zajęta.
Warto korzystać ze specjalnych rozwiązań dla biznesu, aby pracować wydajniej i zapewnić klientom przyjemną obsługę. Na przykład, do komunikacji wykorzystuj wielofunkcyjną telefonię wirtualną ― https://ringostat.com/pl/virtual-pbx/
Jest to potężne narzędzie do komunikacji przez Internet, które wygląda jak zwykłe połączenie telefoniczne. Ma jednak wiele zalet i możliwości, które sprawią, że praca zespołu będzie wygodniejsza, a poziom usług wzrośnie.
Od razu zwracaj się do klienta po imieniu
Każdy będzie zadowolony, jeśli menedżer zapamięta i zwróci się do niego po imieniu, gdy tylko odbierze telefon. To pomaga budować dobre relacje ze stałymi klientami.
Nie jest to trudne do osiągnięcia, jeśli ustawisz integrację swojego CRM z telefonią wirtualną. Gdy otrzymasz połączenie przychodzące, natychmiast zobaczysz imię klienta w interfejsie obsługi połączeń, jeśli jest ten klient już dodany do CRM.
Co więcej, możesz natychmiast przejść do CRM i szybko przypomnieć sobie szczegóły poprzednich zamówień lub zapytań, a także zobaczyć całą historię komunikacji. Pozwoli to poprowadzić rozmowę we właściwym kierunku. Klient będzie mile zaskoczony, że nie zadajesz mu pytania za pytaniem, ale wszystko doskonale pamiętasz.
Dowiedz się, co interesuje klienta przed odebraniem telefonu
Każdy klient chciałby, aby menedżer natychmiast rozpoznawał jego potrzeby. Ale czy można nauczyć się „czytać w myślach”?
Załóżmy, że klient ogląda ręczny odkurzacz bezprzewodowy na stronie internetowej. Jednakże jego prawdziwą potrzebą nie jest odkurzacz, ale czysta podłoga oraz łatwy i szybki proces czyszczenia. Dobry robot odkurzający lepiej zaspokoi tę potrzebę. Klient już o tym pomyślał, więc przyjrzał się kilku modelom robotów odkurzających, ale ostatecznie zdecydował się na model ręczny.
Aby nauczyć się rozumieć prawdziwe potrzeby klientów, sprzedawca musi mieć wieloletnie doświadczenie i wiedzę z zakresu psychologii. Zadanie to można jednak uprościć dzięki funkcji wirtualnej telefonii Ringostat. Już podczas połączenia przychodzącego na karcie rozmowy pojawią się podpowiedzi dotyczące klienta, które pomogą w przeprowadzeniu rozmowy i oferowaniu pewnego produktu. Na przykład tu dowiesz się, z której strony dzwoni klient i które strony odwiedził wcześniej. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć prawdziwe potrzeby i zaoferować idealne rozwiązanie.
Ustaw „magię” przekierowania połączeń
Wyobraź sobie: klient dzwoni ze strony obsługi gwarancyjnej na stronie internetowej i jest natychmiast łączony z menedżerem odpowiedzialnym za ten konkretny obszar. Wtedy nie ma potrzeby przekierowywania połączenia do innych pracowników, a klient jest natychmiast obsługiwany.
Lub jeśli klient rozmawiał już z konkretnym operatorem, wszystkie jego kolejne telefony będą automatycznie kierowane do tego operatora. Klient chętnie porozmawia z menedżerem, którego już zna. Znacząco zwiększa to szanse na długoterminową relację.
A to tylko jedna z funkcji wirtualnej telefonii Ringostat — inteligentne przekierowanie połączeń. Wszystko można bardzo elastycznie skonfigurować. Przykładowo, określić zasady rozdzielania połączeń według pory dnia, weekendów i dni powszednich, a także obszaru odpowiedzialności personelu.
Szybko oddzwaniaj do klientów, którzy się nie dodzwonili
Czasami klienci rezygnują z zakupu nie dlatego, że zmienili zdanie, ale dlatego, że nie mogli skontaktować się ze sprzedawcą. Wtedy zwracają się do innego sklepu lub serwisu.
Bardzo prostym sposobem na uniknięcie utraty klienta jest odbieranie telefonu. A jeśli z jakiegoś powodu połączenie zostanie pominięte, należy natychmiast oddzwonić do klienta.
Wirtualna telefonia gromadzi dane o połączeniach w szczegółowych raportach, a także oferuje osobny raport o nieodebranych połączeniach. Dzięki temu kierownik może zawsze monitorować pracę zespołu.
- Wizerunek marki – jak go zbudować w 7 krokach?
- Jak budowanie rozpoznawalności w Internecie pomaga się rozwijać i pokonywać przeszkody w trudnych czasach
- Rozwój pokera online: Jak technologia zrewolucjonizowała grę i branżę
- Rola programów lojalnościowych w zwiększaniu wartości życiowej klienta (CLV)
- SEO360® – branżowy game changer