E-biznes

Sprawdź, jak poprawić konwersję w swoim e-commerce!

3 minut(y) czytania

Założyłeś swój e-biznes, masz własną stronę internetową, ale sprzedaż produktów ciągle stoi na niezadowalającym poziomie? W takim razie istnieje duże prawdopodobieństwo, że popełniasz któryś z podstawowych błędów wpływających na konwersję. Dowiedz się, co robić, aby klienci chętniej odwiedzali twój e-sklep i robili w nim zakupy!

Konwersja w sklepie internetowym – co to takiego?

Pomysł na biznes w sieci może być strzałem w dziesiątkę, jednak należy zdawać sobie sprawę z tego, że konkurencja w e-commerce jest ogromna. Dlatego trzeba ciągle analizować wyniki sprzedaży i w razie potrzeby reagować, aby zwiększyć swoje zyski.

O tym, czy sprzedaż w twoim sklepie stoi na zadowalającym poziomie, mówi współczynnik konwersji. Aby go ustalić, trzeba porównać liczbę wejść na stronę z liczbą osób, które faktycznie zdecydowały się na zrobienie zakupów. W przypadku większości branż współczynnik ten wynosi zwykle kilka procent.

Do sprawdzenia czy twoje wyniki nie odbiegają wyników konkurencji służą różne, łatwo dostępne narzędzia internetowe. Jeśli okaże się, że konwersja twojego sklepu stoi na zbyt niskim poziomie, powinieneś błyskawicznie zareagować i podjąć odpowiednie działania.

Sposoby na poprawienie konwersji w e-sklepie

Zwiększenie zainteresowania twoją ofertą i zachęcenie odwiedzających do zakupów będzie wymagało od ciebie nieco pracy. Efektem może być jednak większa konkurencyjność twojego biznesu w stosunku do innych e-sklepów.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa

Jeśli chcesz, aby osoby, które odwiedzają twoją stronę, odważniej podejmowały decyzje zakupowe, zadbaj o wygląd witryny. Powinna ona:

  • być przejrzysta – Pamiętaj, że niekiedy mniej znaczy więcej. Dlatego zadbaj, aby na stronie głównej i podstronach znajdowała się prosta, wyraźna grafika oraz aby zdjęcia i zamieszczone treści miały uporządkowany układ. Odpowiedni wygląd twojej witryny to pierwszy krok do tego, aby zachęcić potencjalnego klienta do zrobienia zakupów.
  • mieć czytelny układ – Jeżeli klient ma kupić produkt w twoim sklepie, nie powinien mieć problemu z tym, aby dotrzeć do konkretnego artykułu. Dlatego zadbaj, aby towary były podzielone na kategorie i podkategorie, co znacznie ułatwia zrobienie zakupów.
Kliknij!
Poradnik jak zacząć ze sklepem internetowym

Profesjonalne, ciekawe zdjęcia

Ten, kto kupuje przez Internet, nie ma możliwości dotknięcia produktu i zobaczenia go na własne oczy. Dlatego tak ważne jest zrobienie dobrych zdjęć.

Zainwestuj w sesję produktową u fotografa. Dzięki temu twoje zdjęcia będą profesjonalne i wysokiej jakości. Pomyśl też o ciekawych ujęciach – np. zaprezentuj na fotografiach możliwości wykorzystania towarów.

Uproszczone składanie zamówienia i łatwa płatność za zakupy

Nawet jeśli klient umieści produkt w koszyku, to nie oznacza, że na pewno go kupi. Niekiedy do opłacenia zamówienia zniechęca skomplikowany sposób zapłaty za zakupy.

Wejście na stronę banku, wpisanie danych do przelewu – numeru konta, nazwy odbiorcy i odpowiedniego tytułu – bywa kłopotliwe. Ponadto, taki sposób zapłaty wiąże się z tym, że środki pojawiają się na koncie sprzedawcy dopiero w następnym dniu roboczym. Opóźnia to wysyłkę towarów i ich dostawę do klienta. Dlatego warto postawić na praktyczny system płatności online, bo w ten sposób klient opłaci zamówienie poprzez wykonanie kilku kliknięć myszką.

Dobry PR w Internecie

Dzisiaj klienci są nie tylko wymagający, ale potrafią też zdobywać informacje na temat danego sklepu i oferowanego przez niego towarów. W związku z tym zachęć tych, którzy już zrobili u Ciebie zakupy, do wystawienia opinii. Możesz to zrobić, oferując w zamian np. mały rabat na następne zamówienie.

Korzystanie z wielu kanałów reklamy

Bądź widoczny – media społeczności to skuteczny i stosunkowo tani kanał reklamy. Dlatego postaraj się, aby na twoim fanpage’u jak najwięcej się działo. Umieszczaj posty, filmiki, informuj o rabatach i nowych produktach w twojej ofercie. Zachęcaj też swoich fanów do dyskusji i dzielenia się opiniami.

Wysoki współczynniki konwersji oznacza, że dobrze radzisz sobie ze swoim e-biznesem. Właśnie dlatego powinieneś zwracać na niego uwagę, a jeśli będzie zbyt niski, wdrożyć odpowiednie działania.

Kliknij!
SaaS – czym jest Software as a Service?
Zobacz też:
Avatar
146 Artykuł(y)

o autorze
Jest księgową, ostatnio jej specjalizacją stały się zawiłości prawne Polskiego Ładu. Dodatkowo interesuje się finansami osobistymi.
Artykuły
Nasze propozycje
E-biznes

6 najważniejszych czynników wpływających na ruch w sklepie internetowym

6 minut(y) czytania
Założenie sklepu internetowego przy dostępności wielu tanich – lub nawet darmowych – platform nie stanowi wielkiego wyzwania, jednak będzie nim wygenerowanie wartościowego…
E-biznes

Poradnik jak zacząć ze sklepem internetowym

4 minut(y) czytania
Branża e-commerce prężnie się rozwija i wszystko wskazuje na to, że jest przyszłością handlu. Coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją działalność do Internetu…
E-biznes

Czym jest Saas?

2 minut(y) czytania
Internet jest szeroko dostępnym medium. Na co dzień korzystamy z niego prawie na każdym kroku. Pozwala na wyszukiwanie informacji, robienie zakupów, korzystanie z mediów społecznościowych czy też z wielu aplikacji online. Dzisiejsza technologia skupiają się na chmurze obliczeniowej i sztucznej inteligencji. Wiele programów, aplikacji korzysta z tych możliwości. Ciekawym rozwiązaniem jest usługa Saas. Za pośrednictwem niej możemy na przykład w łatwy sposób uruchomić sklep internetowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.