Założyłeś swój e-biznes, masz własną stronę internetową, ale sprzedaż produktów ciągle stoi na niezadowalającym poziomie? W takim razie istnieje duże prawdopodobieństwo, że popełniasz któryś z podstawowych błędów wpływających na konwersję. Dowiedz się, co robić, aby klienci chętniej odwiedzali twój e-sklep i robili w nim zakupy!
Konwersja w sklepie internetowym – co to takiego?
Pomysł na biznes w sieci może być strzałem w dziesiątkę, jednak należy zdawać sobie sprawę z tego, że konkurencja w e-commerce jest ogromna. Dlatego trzeba ciągle analizować wyniki sprzedaży i w razie potrzeby reagować, aby zwiększyć swoje zyski.
O tym, czy sprzedaż w twoim sklepie stoi na zadowalającym poziomie, mówi współczynnik konwersji. Aby go ustalić, trzeba porównać liczbę wejść na stronę z liczbą osób, które faktycznie zdecydowały się na zrobienie zakupów. W przypadku większości branż współczynnik ten wynosi zwykle kilka procent.
Do sprawdzenia czy twoje wyniki nie odbiegają wyników konkurencji służą różne, łatwo dostępne narzędzia internetowe. Jeśli okaże się, że konwersja twojego sklepu stoi na zbyt niskim poziomie, powinieneś błyskawicznie zareagować i podjąć odpowiednie działania.
Sposoby na poprawienie konwersji w e-sklepie
Zwiększenie zainteresowania twoją ofertą i zachęcenie odwiedzających do zakupów będzie wymagało od ciebie nieco pracy. Efektem może być jednak większa konkurencyjność twojego biznesu w stosunku do innych e-sklepów.
Dobrze zaprojektowana strona internetowa
Jeśli chcesz, aby osoby, które odwiedzają twoją stronę, odważniej podejmowały decyzje zakupowe, zadbaj o wygląd witryny. Powinna ona:
- być przejrzysta – Pamiętaj, że niekiedy mniej znaczy więcej. Dlatego zadbaj, aby na stronie głównej i podstronach znajdowała się prosta, wyraźna grafika oraz aby zdjęcia i zamieszczone treści miały uporządkowany układ. Odpowiedni wygląd twojej witryny to pierwszy krok do tego, aby zachęcić potencjalnego klienta do zrobienia zakupów.
- mieć czytelny układ – Jeżeli klient ma kupić produkt w twoim sklepie, nie powinien mieć problemu z tym, aby dotrzeć do konkretnego artykułu. Dlatego zadbaj, aby towary były podzielone na kategorie i podkategorie, co znacznie ułatwia zrobienie zakupów.
Profesjonalne, ciekawe zdjęcia
Ten, kto kupuje przez Internet, nie ma możliwości dotknięcia produktu i zobaczenia go na własne oczy. Dlatego tak ważne jest zrobienie dobrych zdjęć.
Zainwestuj w sesję produktową u fotografa. Dzięki temu twoje zdjęcia będą profesjonalne i wysokiej jakości. Pomyśl też o ciekawych ujęciach – np. zaprezentuj na fotografiach możliwości wykorzystania towarów.
Uproszczone składanie zamówienia i łatwa płatność za zakupy
Nawet jeśli klient umieści produkt w koszyku, to nie oznacza, że na pewno go kupi. Niekiedy do opłacenia zamówienia zniechęca skomplikowany sposób zapłaty za zakupy.
Wejście na stronę banku, wpisanie danych do przelewu – numeru konta, nazwy odbiorcy i odpowiedniego tytułu – bywa kłopotliwe. Ponadto, taki sposób zapłaty wiąże się z tym, że środki pojawiają się na koncie sprzedawcy dopiero w następnym dniu roboczym. Opóźnia to wysyłkę towarów i ich dostawę do klienta. Dlatego warto postawić na praktyczny system płatności online, bo w ten sposób klient opłaci zamówienie poprzez wykonanie kilku kliknięć myszką.
Dobry PR w Internecie
Dzisiaj klienci są nie tylko wymagający, ale potrafią też zdobywać informacje na temat danego sklepu i oferowanego przez niego towarów. W związku z tym zachęć tych, którzy już zrobili u Ciebie zakupy, do wystawienia opinii. Możesz to zrobić, oferując w zamian np. mały rabat na następne zamówienie.
Korzystanie z wielu kanałów reklamy
Bądź widoczny – media społeczności to skuteczny i stosunkowo tani kanał reklamy. Dlatego postaraj się, aby na twoim fanpage’u jak najwięcej się działo. Umieszczaj posty, filmiki, informuj o rabatach i nowych produktach w twojej ofercie. Zachęcaj też swoich fanów do dyskusji i dzielenia się opiniami.
Wysoki współczynniki konwersji oznacza, że dobrze radzisz sobie ze swoim e-biznesem. Właśnie dlatego powinieneś zwracać na niego uwagę, a jeśli będzie zbyt niski, wdrożyć odpowiednie działania.
- Czym jest konwersja oraz wskaźnik konwersji? Jak go mierzyć?
- Jak pozyskać klientów? Dlaczego to niezbędne w każdym biznesie?
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy
- 6 najważniejszych czynników wpływających na ruch w sklepie internetowym
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?