Link builder to stosunkowo nowy zawód w Polsce, który od lat jest ceniony na Zachodzie. Dlaczego? Poznaj bliżej pracę specjalisty SEO w dziale link building i dowiedz się, jakie narzędzia są przez niego wykorzystywane do poprawiania wartości witryny.
Link builder to bardzo ceniony zawód w USA i krajach zachodniej Europy. W Polsce rola osób zajmujących się pozyskiwaniem odnośników również staje się istotna, a wiele firm kompletuje zespoły odpowiedzialne za zarządzanie wartościowymi sieciami linków. Dowiedz się, jakie zadania mają tacy pracownicy i ile można zarobić jako specjalista SEO.
Kim jest link builder?
Nawet osoby, które zaczynają dopiero swoją przygodę z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach, zdają sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie linkowanie. Link builder to osoba, która bezpośrednio pozyskuje odnośniki do danej witryny. Taki specjalista wykorzystuje szereg profesjonalnych narzędzi, dzięki którym wyszukuje treści po słowach kluczowych. Następnie kontaktuje się osobami zarządzającymi stronami, na których je znalazł i – z wykorzystaniem różnych środków – namawia je do podlinkowania danych fraz.
Jednym z przydatnych narzędzi analitycznych jest Google Alerts, które pozwala śledzić działania użytkowników internetowych zarządzających własnymi witrynami. Dla zobrazowania podamy przykład. Link builder ma za zadanie poprawić wyniki firmy produkującej ekologiczne drewniane szczoteczki do zębów. Szuka zatem miejsc, w których padła fraza „drewniane szczoteczki do zębów”, a gdy je znajdzie, kontaktuje się z osobą zarządzającą daną witryną i negocjuje z nią warunki podlinkowania frazy na stronie firmy zlecającej mu tę pracę.
Jak zostać link builderem?
Link builder to specjalista SEO. Aby móc nim zostać, należy spełnić kilka wymagań. Podstawowa wiedza w zakresie SEO to niezbędne minimum. Jednak w węższym zakresie tej dziedziny, którą opisujemy, trzeba mieć również wiedzę dotyczącą link buildingu oraz doświadczenie w pozyskiwaniu linków. Osoby kontaktowe, które mają doświadczenie w marketingu, z pewnością odnajdą się w tej branży, ponieważ w dużej mierze polega na kontakcie z ludźmi i negocjowaniu zakupu odnośników pod słowa kluczowe.
Jednym z liderów na rynku w tej branży jest platforma Contentation. Od lat wprowadza nowe rozwiązania, które w naturalny sposób pozwalają budować pozycje witryn w wyszukiwarkach. Współpraca z takimi specjalistami w zakresie link buildingu jest owocna i przynosi wymierne korzyści dla obu stron.
Link builder – zarobki
Link builderzy jeszcze do niedawna mogli liczyć jedynie na dorobienie sobie do pensji. Obecnie jednak praca w takiej roli pozwala się utrzymać, a nawet całkiem sporo zarobić. Oczywiście pensje są uzależnione od wielu czynników, a najważniejsze z to nich doświadczenie pracownika oraz jego umiejętności. Szacuje się, że specjalista SEO zarabia średnio około 4 700 złotych, ale pensje najlepszych na rynku sięgają nawet 20 tysięcy złotych.
Wynagrodzenie w dużej mierze zależy od mocy przerobowych link buildera oraz pozyskanych wartościowych dofollow link w ciągu miesiąca. Praca jest wymagająca, ale też bardzo satysfakcjonująca, a przede wszystkim stanowi szansę dla osób, które miały już do czynienia z pozycjonowaniem stron. Jeśli poszukujesz profesjonalnego link buildera już dziś zacznij współpracę z Contentation, a kompetentny zespół natychmiast zacznie pozyskiwać dla ciebie odnośniki z wartościowych portali.
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Dofollow link – poznaj jego rolę w pozycjonowaniu SEO
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Link sponsorowany – jak skutecznie wykorzystać jego potencjał?
- Content marketing – marketing treści. Teksty w służbie przedsiębiorcy