Pozycjonowanie strony, w przeciwieństwie do płatnych reklam, nie jest szybkim zestawem działań, którego wyniki można od razu sprawdzić i przeanalizować. Często właściciele firm coraz bardziej sceptycznie podchodzą do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek przy rozważaniu budżetu marketingowego, zadając sobie pytanie, czy SEO jest tego w ogóle warte. Czym jest pozycjonowanie i dlaczego w 2021 roku nadal warto w nie inwestować?
Co to jest pozycjonowanie strony?
SEO jest skrótem od Search Engine Optimization i są to wszystkie działania, które mają sprawić, że strona internetowa osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Czynności te skupiają się na poprawie pozycji w organicznych rezultatach, czyli bezpłatnych. Im lepsza widoczność witryny w rankingu, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągniesz uwagę użytkowników, którzy chętniej klikną w link i dokonają konwersji. W przeciwieństwie do reklam, nie można opłacić wyższych pozycji, a to oznacza, że eksperci SEO muszą włożyć w to pracę.
Jakie są najlepsze praktyki SEO?
Istnieje kilka strategii i technik, które możesz zastosować, by uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Dla różnych stron, strategia SEO może zawierać inne działania, dlatego ciężko o uniwersalny zestaw. Ranking częściowo zależy do czynników na stronie, na które ma się bezpośredni wpływ. Obejmuje to aspekty techniczne (np. prędkość wczytywania się strony i jakość kodu) oraz elementy takie jak struktura witryny i jakość jej kopii. W strategii działań SEO uwzględnia się też optymalizację obrazów, responsywność projektu, liczbę i jakość linków kierujących do witryny, słowa kluczowe, doświadczenia użytkownika w witrynie i wiele innych.
Dlaczego warto stosować SEO?
Moglibyśmy po kolei opisać każdy czynnik rankingowy, jednak nie to jest tematem artykułu, dlatego czas na najważniejsze pytanie: dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony?
Szansa na wyprzedzenie konkurencji
Twoi konkurenci z pewnością będą inwestować w optymalizację pod kątem wyników wyszukiwania, a to oznacza, że Ty też powinieneś. Marki, które mocniej skupiają się na tym obszarze, często zyskują przewagę nad rywalami, a tym samym zwiększają udział w rynku. Zidentyfikuj swoich bezpośrednich konkurentów, przeanalizuj ich słabe oraz mocne strony, a następnie upewnij się, że Twoja strona zapewnia najlepszą możliwą treść oraz doświadczenia użytkownika.
Poprawia użyteczność strony internetowej
Pozycjonowanie strony to szereg czynności, które mają finalnie uczynić witrynę przyjazną dla wyszukiwarek, ale jednocześnie dla klientów, którzy odwiedzają stronę. Wkładając pracę w generowanie przydatnych i wysokiej jakości treści czy świetnych wrażeń z wizyty niezależnie od urządzenia, to końcowym efektem jest perfekcyjna witryna. Czynniki poprawiające użyteczność obejmują również solidną strukturę witryny i nawigację, a to także elementy wpływające na ranking witryny w wyszukiwarkach.
Zwiększa zaangażowanie i konwersje
Działania SEO wymagają czasu, jednak wysokiej jakości wykonanie ostatecznie zapewnia imponujący zwrot z inwestycji. Zoptymalizowana witryna dostarcza wysokiej jakości ruch, a przydatna treść dla użytkownika zwiększa prawdopodobieństwo, że spędzi on więcej czasu na przeglądaniu strony, co ostatecznie może prowadzić do większej liczby konwersji. Klienci, którzy dłużej angażują się w stronę, częściej odczuwają więź z marką, dlatego regularnie przeprowadzaj audyty, by sprawdzać słabsze punkty i móc je weryfikować.
Buduje zaufanie i wiarygodność
Witryna, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest zazwyczaj uważana za wysokiej jakości stronę, godną zaufania. Poświęć czas na ulepszanie i dodawanie treści do swojej witryny, zwiększanie jej prędkości i badanie słów kluczowych, by wzrosła wiarygodność strony, ale też samej marki. Nie zapominaj jednak, że wysoka pozycja strony powinna iść w parze z wysokiej jakości produktami i usługami, które także budują autorytet.
SEO to długoterminowa strategia
Pozycjonowanie strony może przynieść spektakularne efekty i często zapewnia znaczący wpływ na biznes w pierwszym roku działania. Z czasem, wysiłki SEO będą się nasilać i prowadzić do lepszych wyników w perspektywie lat, dlatego gdy jakaś firma obiecuje natychmiastowe wyniki – włącz ostrożność. Wdrożenie przemyślanej strategii oraz opanowanie algorytmu wyszukiwarek wymaga poświęcenia czasu. Aby zobaczyć najlepsze rezultaty wdrożonych działań do swojego marketingu cyfrowego, warto postrzegać SEO, jako długoterminową strategię i inwestycję o imponującym, długoterminowym zwrocie.
Mamy nadzieję, że od teraz już wiesz, że SEO jest ważne i warte twojej uwagi. Pozycjonowanie przyniesie korzyści dla firmowej witryny, a tym samym dla każdego biznesu. Oczywistym jest fakt, że działania SEO wiążą się z wieloma wyzwaniami, ale i możliwościami, które są kluczowe dla obecności marek w Internecie. Potrzebujesz więcej informacji o usłudze pozycjonowania? Skontaktuj się z nami przez Smartbuzz.pl, odpowiemy na twoje pytania i przedstawimy szczegółową ofertę działań, które wzmocnią Twoją widoczność online.
- Link building – jak skutecznie zdobywać linki i pozycjonować swoją stronę internetową?
- Artykuły sponsorowane – rodzaje i formy. Jak napisać artykuł, na co zwrócić uwagę?
- Co to jest link? Jaka jest definicja hiperłącza? Zastosowanie w marketingu
- Reklama firmy w internecie – jak prowadzić skuteczny marketing?
- Marketing internetowy – czym jest marketing online i jak działa? Rodzaje marketingu w sieci