Czym jest zaangażowanie pracowników?

Każda firma dąży do osiągania jak najlepszych wyników, a dobre wyniki generuje dobrze dobrany zespół.Jak się okazuje odpowiednie kwalifikacje pracownika to nie wszystko. Dla pracodawców równie ważne jest oddanie się swojej pracy i sumienne wykonywanie powierzonych zadań. To właśnie poziom zaangażowania pracowników ma kluczowy wpływ na ogólną atmosferę i sukcesy firmy.  Spis treści pokaż 1 Czym jest zaangażowanie? 1.1 Jak rozpoznać zaangażowanie pracowników? 2 Zaangażowanie a motywacja 3 Jak budować zaangażowanie pracownika? 4 Dlaczego warto dbać o wysoki poziom zaangażowania pracowników? Czym jest zaangażowanie? Zaangażowanie to nic innego jak poświęcenie się danej pracy, a więc chęć działania i osiągania wyznaczonych celów, aby przyczynić się do sukcesów przedsiębiorstwa. Zaangażowany pracownik nie tylko dobrze wykonuje swoje zadania, ale ma także poczucie wpływu i odczuwa satysfakcję z tego, co robi.  Ważne, aby nie mylić zaangażowania z wydajnością. Choć efektywność powinna iść w parze z zaangażowaniem, to niestety nie zawsze tak jest. Zdarza się, że nawet jeśli pracownik ma umiejętności i ciężko pracuje (często nawet poświęca na pracę swój wolny czas), nie przekłada się to na osiągnięcia.  Jak rozpoznać zaangażowanie pracowników? Cechy pracowników i ich potencjał w stosunku do danego stanowiska można ocenić już na rozmowie kwalifikacyjnej. Pracownik zaangażowany lubi pracować i nie