Prowadzisz biuro rachunkowe? Reklama takiej działalności jest niezbędna do zapewnienia ci nowych klientów i sukcesu. Musi być jednak prawidłowo przeprowadzona, aby jednocześnie budowała zaufanie do twojego biura.
Na terenie całej Polski codziennie powstają nowe firmy. Niezależnie od ich rozmiaru i zakresu działania, wszystkie muszą prowadzić księgowość. Oznacza to, że każdy przedsiębiorca powinien korzystać z usług oferowanych przez biuro rachunkowe. Reklama twojej działalności księgowej może decydować o jej sukcesie lub porażce. Strategia marketingowa musi być odpowiednio przemyślana – tak, aby oprócz rozgłosu budowała też właściwy, ekspercki wizerunek biura. Sprawdź, jak możesz to osiągnąć.
Czy biuro rachunkowe może się promować?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, powołamy się na słowa samego Przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych. Profesor Adam Mariański potwierdza, że nie istnieją żadne podstawy ustawowe ani etyczne do tego, żeby zabronić doradcy podatkowemu prowadzenia szerszej działalności, wychodzącej poza jego specjalizację. To samo tyczy się usług księgowych, tym bardziej że praca w rachunkowości nie należy do zawodów zaufania publicznego.
Ta informacja oznacza, że reklama biura rachunkowego jest jak najbardziej możliwa – oczywiście o ile nie narusza godności tego zawodu. Bez możliwości reklamy wyróżnienie się spośród licznej konkurencji byłoby praktycznie niemożliwe. Jak najlepiej się za to zabrać?
Jak reklamować biuro rachunkowe, by pozyskiwać klientów?
Najbardziej niezbędna jest profesjonalna strona internetowa. Oprócz przejrzystych informacji powinna zawierać też strategicznie dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe. Ze względu na ogromną konkurencję eksperci SEO radzą, by skupić się na frazach uwzględniających miasto, a nawet konkretną dzielnicę twojej działalności. Potraktuj stronę swojego biura rachunkowego jako główną reklamę i wizytówkę. Musi być przejrzysta i estetyczna. Oprócz posiadania charakteru sprzedażowego powinna budować twój wizerunek eksperta księgowości.
Równie ważna może okazać się wizytówka w Google Moja Firma. Stworzysz ją całkowicie za darmo. Powinna zawierać takie informacje jak: zdjęcie budynku i/lub wnętrza biura, sekcję FAQ z odpowiedziami, godziny otwarcia i oczywiście aktualne dane kontaktowe.
Taka kompleksowa wizytówka pojawia się w Google Maps i może skutecznie przyciągać do ciebie potencjalnych klientów z okolicy. Działa jeszcze lepiej, gdy zdobędziesz do niej pozytywne opinie na temat swoich usług. Zachęcaj swoich zadowolonych klientów do pozostawienia recenzji – działa to jak bezpłatna reklama biura rachunkowego.
Dobrym pomysłem jest też zainwestowanie w reklamę Google Ads twojego biura rachunkowego. Możesz ustalić miesięczny budżet, który będzie wykorzystywany do wyświetlania krótkiej, konkretnej reklamy w wyszukiwarce. Zwiększa to twoją widoczność wśród osób, które są potencjalnie zainteresowane współpracą (wyszukują fraz dotyczących twojej branży).
Jaka reklama biura rachunkowego jest najskuteczniejsza?
Księgowość nie jest branżą, w której klienci wybierają pierwszą lepszą firmę, jaka wpadnie im w oko. Współpraca najczęściej podejmowana jest na podstawie zaufania. Dlatego w przypadku biur rachunkowych reklama powinna opierać się na dobrze przemyślanej kampanii. Musi skupiać się nie tylko na pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google, ale też na budowaniu twojego wizerunku.
Nowoczesna platforma Contentation umożliwia osiągnięcie obu tych celów jednocześnie. Jest to możliwe dzięki potężnemu narzędziu, jakim jest content marketing. Polega na tworzeniu wartościowych treści związanych ściśle z obszarem twojej działalności. Eksperci w Contentation dbają o to, aby miały one znakomite parametry SEO, a jednocześnie prezentowały realne rozwiązania problemów twoich klientów.
Publikacja takich artykułów z odnośnikami do twojej strony to tzw. link building, który jednocześnie buduje twój autorytet i pomaga osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Taka reklama biura rachunkowego jest nienachalna, wartościowa i długofalowa. Zarejestruj się i sprawdź możliwości swojego rozwoju. Korzystanie z platformy jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników – płacisz tylko za linki w artykułach.
Często popełniane błędy przy reklamie biura księgowego
Wiesz już, co robić, aby skutecznie promować swoje biuro rachunkowe. Reklama online bywa skomplikowana – uważaj, aby nie popełnić tych powszechnych błędów:
- brak wizytówki Google lub nieaktualne informacje;
- brak optymalizacji strony www pod kątem SEO, która w dodatku odstrasza przedsiębiorców swoim wyglądem lub chaotycznym tekstem;
- nieintuicyjna nawigacja po witrynie;
- skupianie się na zbyt ogólnych frazach kluczowych, którymi bardzo trudno wybić się spośród konkurencji;
- zbyt nachalne reklamy, które nie wzbudzają zaufania – może to być czyste marnowanie twojego budżetu marketingowego.
Nie czekaj dłużej i już dziś zacznij promować swoje biuro rachunkowe. Reklama online to najlepszy sposób na poszukiwanie i zdobywanie nowych klientów. Stosuj się do powyższych porad, a z pewnością już niedługo zauważysz korzystne efekty.
- Reklama w internecie – promowanie firmy. Skuteczne metody reklamy
- Ile kosztuje reklama w Google? Kampania Google Ads i pozycjonowanie
- Reklama biura podróży – metody marketingu oferty turystycznej
- Reklama hotelu – jak powinna wyglądać promocja hotelu w internecie?
- Reklama warsztatu samochodowego – poradnik o marketingu internetowym