Porady

Usługa fulfillment – wszystko, co należy o niej wiedzieć

Firmy e-commerce nie są w stanie obejść się bez procesów logistycznych. Obsługa zamówień jest jednak czasochłonna i wymaga pewnego nakładu kapitału. Dlatego też sprzedawcy mogą zdecydować się na outsourcing tego obszaru. Czym w praktyce jest fulfillment i jakie korzyści może przynieść właścicielom sklepów internetowych?

Na czym polega fulfillment sklepu internetowego?

Fulfillment to kompleksowa usługa – obejmuje wszelkie działania związane z obsługą procesu zamówień i wysyłki, a także zwrotu towarów. Jedną z firm na polskim rynku, która oferuje tego typu świadczenia, jest InPost. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani współpracą, mogą pozyskać wszelkie informacje ze strony https://inpost.pl/fulfillment, a także skontaktować się z Opiekunem Klienta. Pomoże on w stworzeniu idealnej oferty dla danego kontrahenta.

Outsourcing działań logistycznych w formie fulfillment obejmuje całokształt działań. To nie tylko samo pakowanie i wysyłka produktów, ale także magazynowanie towarów, dystrybucja czy integracja sortowni z systemem sklepu internetowego.

W praktyce cały proces przebiega następująco – hurtownik wysyła towary sprzedawcy do magazynu. To właśnie tam trafiają zamówienia ze sklepu. Wtedy operator je kompletuje, pakuje, okleja etykietą wysyłkową i dostarcza do dostawcy. Następnie kurier przewozi paczkę bezpośrednio do klienta. W zakres fulfillmentu wchodzi również obsługa zwrotów.

Jakie korzyści dla przedsiębiorcy przynosi fulfillment?

Korzystanie z usługi fulfillmentu może przynieść wiele korzyści w branży e-commerce, a także zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Fulfillment to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Przedsiębiorca nie musi ponosić kosztów związanych z wynajmowaniem przestrzeni do magazynowania produktów ani zatrudniania zespołu pracowników, którzy obsługiwałby wysyłkę i zwroty.

W ten sposób jest również w stanie zaoszczędzić czas, który musiałby sam poświęcić na samodzielną obsługę zamówień lub monitorowanie tego procesu. Zamiast tego, może przeznaczyć cenne chwile w ciągu dnia na prowadzenie biznesu – w końcu sprzedaż online to nie tylko wysyłka produktów.

Pewne zalety dla właścicieli sklepów e-commerce wynikają bezpośrednio ze współpracy z InPost Fulfillment. Jest to przede wszystkim szybka dostawa paczek. InPost gwarantuje, że zamówienia złożone do 20.00 zostaną dostarczone już w następnym dniu roboczym. Poza tym usługodawca zajmuje się również zakupem materiałów do wysyłki (kartonów, folii czy wypełniaczy). Oferuje to w atrakcyjniejszych cenach, dzięki czemu przedsiębiorca może zaoferować swojemu klientowi niższy koszt wysyłki oraz krótszy czas oczekiwania. A jak wynika z badań nad e-commerce w Polsce, są to jedne z najważniejszych czynników, które decydują o wyborze danego sklepu internetowego.

Fulfillment – kiedy się opłaca?

Na usługę fulfillmentu raczej nie zdecydują się duże korporacje międzynarodowe, które są w stanie samodzielnie obsługiwać proces wysyłki i zwrotów. Jednak ci średni lub mniejsi przedsiębiorcy mogą na niej dużo zyskać. Warunkiem podjęcia współpracy jest jednak realizacja co najmniej 800 zamówień miesięcznie. Przeliczając to na liczbę dni roboczych w miesiącu, wychodzi ok. 32-40 zamówień dziennie.

InPost Fulfillment to usługa przeznaczona dla różnych branż. Spośród nich można wyróżnić takie obszary sprzedaży jak moda i obuwie, zabawki dla dzieci, elektronika, chemia domowa czy artykuły dla zwierząt. Każdy sklep może liczyć na korzyści dostosowane do specyfiki danej dziedziny.

Dla przykładu sklepom internetowym związanym z modą oferuje się elastyczność metod pakowania (w zależności od rodzaju ubrań – eleganckich lub casualowych). Z kolei w przypadku artykułów chemicznych, atutem jest tracking ewidencji dat przydatności oraz korzystanie z bardziej wytrzymałych materiałów wysyłkowych.

Kompleksowa usługa, jaką jest fulfillment, pozwala na całkowity outsourcing procesów logistycznych. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu działalności i generowaniu zysków ze sprzedaży.

Materiał promocyjny

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Popularne wpisy: