Na czym polega fulfillment sklepu internetowego?
Fulfillment to kompleksowa usługa – obejmuje wszelkie działania związane z obsługą procesu zamówień i wysyłki, a także zwrotu towarów. Jedną z firm na polskim rynku, która oferuje tego typu świadczenia, jest InPost. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani współpracą, mogą pozyskać wszelkie informacje ze strony https://inpost.pl/fulfillment, a także skontaktować się z Opiekunem Klienta. Pomoże on w stworzeniu idealnej oferty dla danego kontrahenta.
Outsourcing działań logistycznych w formie fulfillment obejmuje całokształt działań. To nie tylko samo pakowanie i wysyłka produktów, ale także magazynowanie towarów, dystrybucja czy integracja sortowni z systemem sklepu internetowego.
W praktyce cały proces przebiega następująco – hurtownik wysyła towary sprzedawcy do magazynu. To właśnie tam trafiają zamówienia ze sklepu. Wtedy operator je kompletuje, pakuje, okleja etykietą wysyłkową i dostarcza do dostawcy. Następnie kurier przewozi paczkę bezpośrednio do klienta. W zakres fulfillmentu wchodzi również obsługa zwrotów.
Jakie korzyści dla przedsiębiorcy przynosi fulfillment?
Korzystanie z usługi fulfillmentu może przynieść wiele korzyści w branży e-commerce, a także zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Fulfillment to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Przedsiębiorca nie musi ponosić kosztów związanych z wynajmowaniem przestrzeni do magazynowania produktów ani zatrudniania zespołu pracowników, którzy obsługiwałby wysyłkę i zwroty.
W ten sposób jest również w stanie zaoszczędzić czas, który musiałby sam poświęcić na samodzielną obsługę zamówień lub monitorowanie tego procesu. Zamiast tego, może przeznaczyć cenne chwile w ciągu dnia na prowadzenie biznesu – w końcu sprzedaż online to nie tylko wysyłka produktów.
Pewne zalety dla właścicieli sklepów e-commerce wynikają bezpośrednio ze współpracy z InPost Fulfillment. Jest to przede wszystkim szybka dostawa paczek. InPost gwarantuje, że zamówienia złożone do 20.00 zostaną dostarczone już w następnym dniu roboczym. Poza tym usługodawca zajmuje się również zakupem materiałów do wysyłki (kartonów, folii czy wypełniaczy). Oferuje to w atrakcyjniejszych cenach, dzięki czemu przedsiębiorca może zaoferować swojemu klientowi niższy koszt wysyłki oraz krótszy czas oczekiwania. A jak wynika z badań nad e-commerce w Polsce, są to jedne z najważniejszych czynników, które decydują o wyborze danego sklepu internetowego.
Fulfillment – kiedy się opłaca?
Na usługę fulfillmentu raczej nie zdecydują się duże korporacje międzynarodowe, które są w stanie samodzielnie obsługiwać proces wysyłki i zwrotów. Jednak ci średni lub mniejsi przedsiębiorcy mogą na niej dużo zyskać. Warunkiem podjęcia współpracy jest jednak realizacja co najmniej 800 zamówień miesięcznie. Przeliczając to na liczbę dni roboczych w miesiącu, wychodzi ok. 32-40 zamówień dziennie.
InPost Fulfillment to usługa przeznaczona dla różnych branż. Spośród nich można wyróżnić takie obszary sprzedaży jak moda i obuwie, zabawki dla dzieci, elektronika, chemia domowa czy artykuły dla zwierząt. Każdy sklep może liczyć na korzyści dostosowane do specyfiki danej dziedziny.
Dla przykładu sklepom internetowym związanym z modą oferuje się elastyczność metod pakowania (w zależności od rodzaju ubrań – eleganckich lub casualowych). Z kolei w przypadku artykułów chemicznych, atutem jest tracking ewidencji dat przydatności oraz korzystanie z bardziej wytrzymałych materiałów wysyłkowych.
Kompleksowa usługa, jaką jest fulfillment, pozwala na całkowity outsourcing procesów logistycznych. Dzięki temu przedsiębiorca może skupić się na prowadzeniu działalności i generowaniu zysków ze sprzedaży.
Materiał promocyjny
- Jak wypromować sklep internetowy?
- InPost jako partner logistyczny dla Twojego biznesu
- Oferta InPost dla klientów indywidualnych – na co można liczyć?
- Jaki sklep internetowy wybrać: SaaS vs. Open Source
- Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego zapewni Ci największy sukces?