Reklama

Reklama sponsorowana – czym są treści sponsorowane?

Reklama sponsorowana zdecydowanie powinna znaleźć się w twojej internetowej kampanii reklamowej. Niesie ze sobą ogromne korzyści – buduje lepszy wizerunek marki oraz jednocześnie pomaga wypozycjonować witrynę z ofertą.

Reklama sponsorowana może przybrać formę poradnikową, porównawczą, wywiadu lub wypowiedzi eksperta. Ich autorami najczęściej są copywriterzy, czyli specjaliści od pisania wartościowej treści. Do przygotowania internetowego postu reklamowego często wykorzystuje się narzędzia do optymalizacji treści pod kątem SEO. Tego typu reklamy mogą znaleźć się na różnych serwisach internetowych, najlepiej o tematyce pasującej do twojej branży.

Co to jest reklama sponsorowana i jak działa post sponsorowany?

Reklama sponsorowana to jeden z wielu rodzajów reklamy w internecie lub tradycyjnej prasie. Jest to profesjonalnie napisany tekst, przygotowany merytorycznie oraz poprawnie pod kątem gramatyki i stylu. Powinien wnosić konkretne korzyści dla czytającego go odbiorcy. Zastanawiasz się, w jaki sposób taki artykuł może mieć charakter reklamowy? Oprócz rzetelnych informacji i ciekawej treści w takim poście powinno zawierać się także wezwanie do działania (tzw. call to action) lub przyciągnięcie uwagi do konkretnego produktu bądź usługi jako najlepszego rozwiązania problemu.

Reklama sponsorowana nie wychwala sztucznie konkretnej firmy. Materiał promujący markę jest raczej subtelny. Może to być grafika, logo lub link do konkretnej strony. Ten fragment treści publikacji powinien przedstawić produkt lub usługę w dobrym świetle, lecz nie nachalnie. Czytelnik powinien poczuć, że jest to korzystna opcja dla niego, a zarazem nie powinien odnieść wrażenia, że jest namawiany do zakupu.

Zalety artykułu sponsorowanego

Reklamy sponsorowane należą do czołówki najskuteczniejszych metod marketingowych. Głównymi zaletami takiego promowania swojej oferty są:

  • tworzenie konkretnego wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie;
  • budowanie zaufania klientów i pozytywnej opinii o firmie wśród odbiorców;
  • większy ruch na stronie (dzięki back linkom);
  • nieinwazyjna i subtelna forma reklamy, która nie zniechęca potencjalnych klientów;
  • odpowiadanie na potrzeby odbiorców, tworzenie wartościowej treści;
  • potencjał zamiany odbiorców w klientów i zwiększenia sprzedaży;
  • lepsze pozycjonowanie witryny dzięki słowom kluczowym i wartościowym back linkom;
  • zwiększenie widoczności wśród konkurencji.

Gdzie umieszczać wpisy sponsorowane?

Najlepszym miejscem na publikowanie tego typu artykułów są blogi i strony tematyczne – zaufane i wysokiej jakości. Nie wiesz, jak zabrać się za napisanie takiej reklamy lub jej opublikowanie? Warto skorzystać z pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Stwórz darmowe konto na portalu Contentation i zapoznaj się z ofertą licznych witryn tematycznych. Eksperci SEO i copywriterzy Contentation mogą stworzyć dla ciebie specjalistyczne treści od zera, jeżeli nie masz gotowego artykułu.

Reklama sponsorowana jest nie tylko skuteczna w przekierowywaniu ruchu na twoją stronę, ale też daje korzyści swoim odbiorcom. Z tych powodów jest to jedna z najbardziej wartościowych metod marketingowych, z których chętnie korzystają reklamodawcy i przedsiębiorcy z różnych branż. Wypróbuj ten sposób promocji swojej firmy i przekonaj się, jak skuteczne mogą być treści sponsorowane!

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz