Projektowanie sklepu stacjonarnego ma ogromny wpływ na to, w jaki sposób kształtuje się sprzedaż. Zadanie to wymaga nie tylko kreatywności, ale przede wszystkim wiedzy na temat tego, co wpływa na decyzje klientów. Odpowiednie ułożenie mebli, ilość produktów na półkach, a nawet muzyka czy zapach mogą mieć ogromne znaczenie dla zwiększenia sprzedaży. O czym powinieneś pamiętać planując rozkład sklepu odzieżowego?
Odzieżowy sklep stacjonarny – projektowanie i kształt wnętrza
Od tego jak oprowadzisz swoich klientów po sklepie zależy ile uda ci się zarobić. W sklepie odzieżowym klienci przeważnie dokonują zakupów powoli, nie spiesząc się. Zastanów się, czy twoja oferta skierowana jest do osób, które wiedzą, czego chcą i przychodzą po konkretny produkt, czy może twoi klienci wolą odkrywać nowe przedmioty i są skłonni do robienia dodatkowych zakupów przy okazji. Projektując sklep odzieżowy zadbaj również o to, by pracownicy byli dostępni w każdej części, w razie gdyby klient potrzebował pomocy.
Jak zaprojektować stacjonarny sklep odzieżowy? Wiele zależy od tego, jaki kształt ma sam lokal. Możesz skorzystać z naturalnych krzywizn i kątów, by wytworzyć nietypowy układ, charakterystyczny dla marek z grupy premium. W większości przypadków warto jednak postawić na nieskomplikowaną aranżację, tworząc swobodny przepływ lub nadając przestrzeni niepowtarzalnego klimatu. Taka prosta przestrzeń pozwala łatwiej odnaleźć się i zwiększa szansę na udane zakupy.
Warto zwrócić także uwagę, jak pokierujesz ruchem w sklepie. Większość klientów jest praworęczna, dlatego instynktownie skręcają oni w prawo, przechodząc przez sklep w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Dlatego tak ważne jest, by projektowanie sklepu stacjonarnego zlecić specjalistom, którzy dokonają analizy i odpowiednio zaplanują całą przestrzeń.
Dobrze, jeśli produkty są w pewien sposób pogrupowane, a w sklepie nie panuje chaos. Skategoryzowanie asortymentu pomoże znacznie uprościć nawigację wewnątrz sklepu. Co więcej, może przyczynić się do wzrostu sprzedaży dzięki pogrupowaniu i umieszczeniu w jednym miejscu produktów, które do siebie pasują i wzajemnie się uzupełniają.
Ilość produktów na półkach
Sklep odzieżowy to specyficzny rodzaj biznesu. Oprócz dostępności różnorodnych modeli produktów, ważne jest także zapewnienie odpowiedniej ilości towaru w różnej rozmiarówce. Brak dostępu konkretnego rozmiaru na półce może zniechęcić klienta do dalszych zakupów, dlatego nie warto chować zapasów na magazynie. Z drugiej strony, zbyt duży stan produktów na wyprzedaży może wpłynąć na sposób postrzegania marki jako mniej ekskluzywnej i prestiżowej. Ważne jest, by zadbać w tym wypadku o balans oraz pamiętać o regularnym uzupełnianiu stanu na półkach.
Marketing sensoryczny
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak istotny w procesie zakupowym jest dźwięk, zapach lub dotyk? Prawdą jest, że klienci kupują wszystkimi swoimi zmysłami, nie skupiając się wyłącznie na bodźcach wzrokowych. Co więcej, o ile z „pułapek” wizualnych mogą zdawać sobie sprawę, inne zmysły oddziałują w podświadomości, dzięki czemu klient nawet nie wie, dlaczego tak chętnie robi zakupy w twoim sklepie.
Zadbaj o to, by muzyka oraz zapach, jaki unosi się w sklepie współgrały z jego ogólnym wystrojem i razem tworzyły klimat tego miejsca. Im to, zmysłów zaangażujesz, tym większa szansa na stworzenie sklepu, w którym klienci będą czuli się odpowiednio zaopiekowani.
Więcej informacji na stronie: https://ergostore.pl/
- Jak wypromować sklep internetowy?
- Jaki sklep internetowy wybrać: SaaS vs. Open Source
- Wynajem vs. zakup odzieży roboczej — główne różnice
- Odzież termoaktywna – Twój przyjaciel w zimowe dni
- Wyzwania w prowadzeniu biznesu związanego z hurtownią odzieży — jak sobie z nimi poradzić?