Rozwiązania chmurowe we współczesnych firmach
Kilka miesięcy temu Google opublikowało raport, z którego wynika, że przedsiębiorstwa, które chcą pozostawać konkurencyjne na rynku pracy, powinny skupić się na trzech aspektach prowadzenia zespołów. A mowa tu to:
- Umożliwieniu pracownikom wykonywania obowiązków służbowych z dowolnego miejsca dzięki elastycznym rozwiązaniom.
- Udostępnieniu osobom tworzącym organizację pomocnych narzędzi, które maksymalizują ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa.
- Pozwoleniu na dzielenie się wiedzą i wspieranie więzi międzyludzkich.
Wszystko to prowadzi do zwiększenia produktywności zespołów i motywuje ich członków do innowacyjnego myślenia. Nasuwa się pytanie, jakich narzędzi potrzebują osoby, których praca ma wpisywać się w wymienione powyżej strategie.
Odpowiedź jest dość prosta – do elastycznej i wydajnej pracy konieczne są narzędzia chmurowe, które nie związują pracownika z konkretnym miejscem (a nawet sprzętem) wykonywania obowiązków służbowych. Rozwiązania takie są już dostępne na rynku od kilku lat, a w tym czasie doceniły je miliony firm z całego świata. My przyjrzyjmy się pokrótce możliwościom, jakie daje Google Workspace.
Czym jest i jak działa Google Workspace?
Google Workspace to pakiet aplikacji biznesowych, z którego można korzystać w modelu subskrypcyjnym. Składają się na niego narzędzia do komunikacji (aplikacja do wideorozmów Meet oraz komunikatory tekstowe – Chat i Spaces), programy biurowe (Arkusze, Dokumenty, Formularze, Prezentacje), poczta Gmail z możliwością stworzenia adresu w firmowej domenie, zintegrowana z pozostałymi narzędziami aplikacja do organizacji pracy (Kalendarz), od 30 GB do 5 TB miejsca na Dysku w chmurze, kreator prostych stron internetowych (Witryny), tablica interaktywna (Jamboard) oraz notatnik online (Keep).
Jedną z największych zalet konkurencyjnych Google Workspace jest to, że pakiet działa w chmurze. Dzięki temu każdy użytkownik, dla którego została wykupiona licencja, może korzystać z wymienionych wyżej programów z poziomu dowolnego urządzenia, na którym może zalogować się na swoje konto Google (komputer, tablet, telefon).
Co więcej, w programach biurowych, takich jak Dokumenty, Arkusze czy Prezentacje, członkowie zespołu mogą pracować na tym samym pliku jednocześnie, korzystając przy tym z takich funkcji jak komentarze, tryb sugerowania zmian, oznaczanie osób w tekście, a nawet wbudowany w aplikacji chat. Rozwiązanie to pozwala niezwykle szybko omówić kwestie związane z zawartością pliku, a dodatkowo oszczędza czas na ciągłe przesyłanie sobie zaktualizowanej wersji dokumentu. Każdy, komu został udostępniony plik, zawsze widzi jego najbardziej aktualną wersję. Wszystko to sprawia, że – zarówno w niewielkich zespołach, jak i w międzynarodowych korporacjach – pracownicy poświęcają czas na realizację zadań, a nie na obsługę codziennych procesów.
Ile kosztuje Google Workspace?
Firmy mogą wykupić licencje Google Workspace w jednym z czterech planów abonamentowych. Te różnią się od siebie stopniem rozbudowania poszczególnych aplikacjach, a co za tym idzie – ceną.
- Google Workspace Business Starter – 27 zł
- Google Workspace Business Standard – 54 zł
- Google Workspace Business Plus – 81 zł
- Google Workspace Enterprise – Cena ustalana jest indywidualnie
Co więcej, firmy, które chcą wykupić minimum 10 licencji i nie korzystały wcześniej z biznesowej wersji pakietu Google Workspace, mogą otrzymać 10% zniżki na usługę, podejmując współpracę z krajowym partnerem Google Cloud, takim jak np. FOTC.
Google Workspace a prowadzenie biznesu
Dzięki aplikacjom Google Workspace pracownicy mogą swobodnie wykonywać swoje obowiązki niezależnie od tego, gdzie się znajdują i na jakim urządzeniu pracują.
Członkowie zespołu mogą się wygodnie rozmawiać ze sobą za pomocą komunikatorów tekstowych i aplikacji do wideokonferencji, co oszczędza im mnóstwo czasu. Pliki przechowywane są w chmurze, więc każdy ma zawsze dostęp do wszystkich potrzebnych mu zasobów. Aby udostępnić komuś plik, wystarczy przesłać mu do niego link – osoba ta zawsze będzie widziała aktualną wersję dokumentu, co eliminuje konieczność przesyłania go sobie mailowo. To oczywiście tylko wybrane zalety, jakimi może pochwalić się Google Workspace.
Co więcej, usługa została stworzona w taki sposób, że można ją łatwo skalować, dzięki czemu pakiet doskonale sprawdza się zarówno w niewielkich zespołach, jak i dużych, międzynarodowych przedsiębiorstwach.
A wracając do pytania z tytułu… Prawda jest taka, że narzędzia Google Workspace stanowią ogromne ułatwienie prowadzenia każdej firmy, która chce liczyć się na rynku.
Artykuł promocyjny
- Facebook Ads czy Google Ads? Gdzie reklamować firmę?
- Czy zarabianie z Google AdSense ma sens?
- Jak budowanie rozpoznawalności w Internecie pomaga się rozwijać i pokonywać przeszkody w trudnych czasach
- Cloud development – wprowadzenie
- Jak wypromować sklep internetowy?