Wniosek o wydanie prawa jazdy

Wniosek o wydanie prawa jazdy możesz złożyć zarówno wtedy, kiedy zmienisz nazwisko, a także jeśli dokument straci ważność.Tuż po zdaniu egzaminu państwowego również musisz złożyć podanie do urzędu miasta, starostwa lub wydziału komunikacji. Podanie do WK, urzędu miasta lub starostwa odnośnie do wydania prawa jazdy najczęściej dotyczy osób, które dopiero zdały egzamin na prawo jazdy lub ich dokument stracił ważność. Pamiętaj, że nadmierne zniszczenie dokumentu również kwalifikuje go do wymiany na nowy – po złożeniu stosownego pisma. Wniosek o wydanie prawa jazdy uzupełnisz samodzielnie, pod warunkiem, że pobierzesz gotowy formularz do uzupełnienia. To wcale nie tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Spis treści pokaż 1 Wniosek o wydanie prawa jazdy – wzór 2 Kto może złożyć wniosek o wydanie prawa jazdy? Podpowiadamy! 3 Na jaki okres wydawane są prawa jazdy w Polsce? Wniosek o wydanie prawa jazdy – wzór Chcesz złożyć wniosek o prawo jazdy, ale nie wiesz, jak odpowiednio go uzupełnić? Przede wszystkim musisz podać kompletne dane osobowe takie, jak:  PESEL; imiona i nazwiska; data urodzenia; numer dowodu tożsamości; numer telefonu; dokładny adres zamieszkania.  W górnej części dokumentu jest miejsce na uzupełnienie danych o instytucji, do jakiej kierowany jest wniosek o wydanie prawa jazdy. Formularz składa się z