Komunikacja z klientem jest dziś szczególnie ważna, jeśli decydujemy się na prowadzenie własnego biznesu. Im jednak więcej kontrahentów, tym bardziej czasochłonny i kosztowny staje się proces. Warto więc dopasować rozwiązania do potrzeb, które generuje dziś bardzo konkurencyjny rynek.
Czym jest skuteczna komunikacja z klientem?
Komunikacja z klientem jest dziś kluczem do sukcesu. Odbiorcy produktów i usług coraz częściej zwracają uwagę na możliwość szybkiego kontaktu z firmą i informację zwrotną. Dla obecnych kontrahentów bieżąca komunikacja oznacza szybki dostęp do informacji na temat produktów, nowych ofert lub usług oraz ich aktualizacji. Potencjalni klienci z kolei zyskują możliwość zapoznania się z aktualną ofertą. Im więcej informacji do nich dotrze, tym większa szansa, że wybiorą właśnie naszą ofertę.
Skuteczna komunikacja niesie ze sobą wiele wyzwań. W odpowiedzi na nie stworzono nowoczesne i w pełni dopasowane rozwiązania, z którymi można zapoznać się na platformie Apifonica. Największym z nich jest możliwość bieżącej obsługi wielu odbiorców jednocześnie. Czas i miejsce nie powinny mieć tutaj znaczenia. Liczy się możliwość zdalnego kontaktu, np. wykonywania i odbierania setek połączeń telefonicznych jednocześnie lub wysyłania informacji SMS z poziomu łatwego w obsłudze interfejsu. Automatyzacja tych procesów pozwala na zmniejszenie zespołów stworzonych w celu obsługi dużej liczby kontrahentów. W oczywisty sposób przekłada się to na redukcję kosztów zatrudnienia dużej liczby pracowników lub wynajmu firmy zewnętrznej, która będzie zajmowała się np. wyłącznie komunikacją.
Warto też zwrócić uwagę, że rozproszenie działań firmy i korzystanie z usług kilku dostawców nie tylko odbija się na ponoszonych kosztach, lecz także utrudnia efektywne zarządzanie procesem. Nawet przekazywanie informacji w strukturach tego samego przedsiębiorstwa lub bieżące śledzenie wyników prowadzonych kampanii może być nieco utrudnione. Pełen pakiet usług w ramach jednego kontraktu stanowi odpowiedź na te problemy. Właściciel firmy zyskuje bowiem możliwość bieżącej kontroli wszystkich prowadzonych działań.
W jakich branżach sprawdzi się automatyzacja procesów?
Rozwiązania dopasowane do potrzeb nowoczesnego rynku sprawdzą się w każdej firmie, która oferuje produkty i usługi. Najlepsze będą dla tych przedsiębiorstw, których działanie opiera się na bieżącej komunikacji, a celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Z tego właśnie powodu oferowane rozwiązania idealnie odpowiadają na wyzwania branż typu:
- HR i rekrutacji, gdzie zależy nam na szybkim dotarciu z ofertą do potencjalnych pracowników oraz uzyskaniu informacji zwrotnej;
- retail i e-commerce, czyli segmentów, które opierają się na pozyskiwaniu jak największej liczby klientów.
Ta opcja sprawdzi się nie tylko w przypadku przedsiębiorstw działających niemal całkowicie w sieci. Automatyzacja procesów pozwala zagospodarować potrzeby tradycyjnych zawodów, np. firm świadczących usługi przewozu osób i towarów, jak również całkowicie nowych branż, takich jak cyfrowy iGaming czy marketing sportowy, które mają bardzo specyficzne potrzeby.
- Automatyzacja produkcji – na czym polega i jakie ma zalety?
- 5 procesów HR, które warto zautomatyzować, aby poprawić efektywność działań firmy
- Wizerunek marki – jak go zbudować w 7 krokach?
- Jak zachować płynność finansową w czasie kryzysu?
- Jak prowadzić biznes w Internecie? Kluczowe zasady e-marketingu